Unconfigured Ad

Collapse

Hjelp med programmering av Futaba 7C

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TBJTBJ
    • Jan 2008
    • 17

Hjelp med programmering av Futaba 7C

Hei

Jeg har en Futaba 7C som (for meg) er rimelig avansert.
    Jeg er relativt fersk i dette, så jeg håper jeg kunne fått litt hjelp her.

Saken er den at på et av mine fly ønsker jeg NOEN GANGER å ha 140% utslag på to av servoene. Det er uproblematisk å sette de til 140%, men jeg vil gjerne ha muligheten til å endre det tilbake til 100% mens den er i luften.
    Derfor:
    Er det mulig å programmere den slik at jeg kan få de til å benytte 140% hvis jeg f.eks. dytter på en av knappene på senderen?
    Eks.
    A-spaken opp: Servoene gir 100%
    A-spaken ned: Servoene gir 140% (men kun to av servoene).

For meg er det samme hvilken spak som programmeres,... men er det mulig og evt. hvordan?

Takknemlig for svar / tips.
  • william123
    • May 2005
    • 2330

Jepp, dette er mulig

Alt du gjør forgår inne i DR/EXP menyen. Du velger f.eks ELE og hvilken bryter du vil ha dette på. Velger du en 3-punktsbryter kan du få tre rater med forskjellige utslag. Hvis du nå f.eks velger bryteren til A så vil du se at ikonet til høyre for ELE endrer seg etter bryterens posisjon. Hvis du f.eks setter verdien når ikonet peker opp til 140% så får du 140% når bryteren er i den posisjonen. Hvis du så flipper bryteren ned slik at ikonet peker ned og justerer ned til 85% så har du 85% utslag når A'en er nede. Exponential justeres på samme måte

Var dette til hjelp...?
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• TBJTBJ
      • Jan 2008
      • 17

Fungerte perfekt.
      Akkurat det jeg var ute etter.
      Takk!

For meg som er en nybegynner, så er nok denne senderen alt for avansert å programmere. Spesielt siden jeg er ukjent med de fleste av uttrykkene / fagordene.
      Skulle nok likt å hatt en bruksanvisning for dummies.

Comment

• william123
        • May 2005
        • 2330

Flott! Bare spør hvis det er noe mer du lurer på med radioen. Har en selv som jeg bruker som simulatorradio. Tror jeg har doktorgrad i 7C snart...
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Brumm
          • Apr 2008
          • 1816

Jeg hiver meg på denne tråden, da jeg nettopp har kjøpt meg en 7C sender..

Jeg har montert mottakeren i Art-Tech 400 size heli'et ( http://www.brapris.no/index.php?main...oducts_id=2085 ) mitt og nå er jeg i full gang med å sette den opp.. Er det noen som har lyst til å hjelpe meg litt?

Det første spørsmålet er hvilken rekkefølge jeg burde gjøre ting?

Det andre spørsmålet går på innstilling av gyro.. Jeg har oppgradert heli'et med en Futaba GY401..
          Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

Working...