Unconfigured Ad

Collapse

Futaba 12z og "ny modell"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ja9
    • Dec 2002
    • 572

Futaba 12z og "ny modell"

Har nettopp fått meg en Futaba 12z og det har allerede dukket opp ett stort spørsmål. Hadde nettopp brukt over 1 time på å programmere min nye F3F modell ( Predator ) og var blitt veldig fornøyd med oppsettet.
    Skulle så legge inn en liten motor modell.
    Valget "new" i modellminne og satte opp alt som jeg ville ha det.
    Når jeg så gikk tilbake til Predator programmet var dette endret til en motor modell og alle instillinger jeg hadde gjort var borte.
    HVA GJØR JEG FEIL??
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb
  • Olei
    • Nov 2003
    • 139

Originally posted by Ja9
    Har nettopp fått meg en Futaba 12z og det har allerede dukket opp ett stort spørsmål. Hadde nettopp brukt over 1 time på å programmere min nye F3F modell ( Predator ) og var blitt veldig fornøyd med oppsettet.
    Skulle så legge inn en liten motor modell.
    Valget "new" i modellminne og satte opp alt som jeg ville ha det.
    Når jeg så gikk tilbake til Predator programmet var dette endret til en motor modell og alle instillinger jeg hadde gjort var borte.
    HVA GJØR JEG FEIL??
    Hei!
    Har ikke 12Z selv, men det du nok har gjort er å velge ny modelltype (motorfly) mens Predatoren er valgt modell i minnet. Da vil alle opprinnelige data bli borte slik som du smertelig erfarte. Du har med andre ord redigert Predatoren om til et motorfly . Skal du legge til en ny modell må du først velge en ny minneposisjon. Deretter setter du opp med modelltype/vingetype osv.
    Håper dette leder deg i riktig retning. Som sagt, har ikke 12Z selv så det jeg skriver er basert på andre futaba radioer, men prinsippene er de samme .
    Skulle du ikke ha manualen til 12Z så ligger den på Futaba sin hjemmeside.

Mvh. Olav E.

Comment

• Ja9
      • Dec 2002
      • 572

Har manualen til radioen, og der står det vel så enkelt som at man skal velge "new" og så anngi vingetype også videre. Det mener jeg at jeg gjorde.
      Må nok lese litt nøyere i manualen og se om jeg har oversett noe.
      Jan Eric Klausen
      Forus RC Klubb

Comment

• Jøllsrud
        • Oct 2007
        • 469

Hvis det er samme som på 12FG, så vil jeg tro du kanskje har laget en ny modell, men klarte å velge Predatoren før du starta og programmere.

Er værtfall veldig enkelt å lage nye modeller på 12FG syntes jeg. Selvom mange av de andre menyene er litt værre..

Comment

• caravelle
          • Jan 2004
          • 78

tja hvis det er forskjellige dualrate og modes , så bør du sette SINGEL og ikke GROUP. Står det group på DR så vil alle ha det samme. Men er det singel så vil hver enkel DR bli forskjellige.. Vet ikke om det er det du sliter med.
          Tom Jonny Pettersen
          http://www.bodomfk.no

Comment

• Ja9
            • Dec 2002
            • 572

Ser ut til at jeg har funnet løsningen på problemet, selv om det hele virker noe rart. Når jeg legger til en ny modell i minnet så kommer det opp ett skjermbildet hvor en velger modeltype og vingetype ol. Hvis en forandre noe her så endres modelltype i både det aktive minnet og den nye modellen.
            Så her kan en fort tråkke i salaten. Snodig hvis det er programmert slik fra Futaba sin side. Har sendt en mail til Futaba Support angående temaet, så det skal bli spennende å se hva de sier om saken.
            Jan Eric Klausen
            Forus RC Klubb

Comment

Working...