Unconfigured Ad

Collapse

finner TX og RX hverandre igjen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elektrodude
    • Sep 2006
    • 1342

finner TX og RX hverandre igjen?

Har eit eksperiment på gang (i fantasien fortsatt) med "rallykåre" Begrensningen på distanse flyging viser seg å vere batterikapasitet.Så tanken her er å fly fra A til B.Lande,få skiftet batteripakke,for så å fly tilbake til A.
    Dette er en distanse på 20km hver vei.Så kommer spørmålet.Om man tar strømmen av RX under batteribytte,vil den da "finne igjen" TX når man setter strøm på sakene igjen?

Ja man kan lage en Y kobling slik att man setter på nytt batteri FØR man kobler fra det brukte,men det var ikke det eg lurte på
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Det er ingen kryptert binding med 35 MHz FM, så det skal ikke være noe problem uansett.

Hva med å kjøre av gårde med flyet for å teste hvor langt unna det funker først?
    Last edited by tahustvedt; 31-01-09, 23:18.

Comment

• Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

Den vil koble opp igjen både på 2.4 og 35

Utfordringer er ikke batteritiden - det er bare å sette på FPV utstyret på en mer effektiv vinge (f.eks F3B/F3J) og du blåser 30 km tur/retur på et batteri. Eller utnytte noe termikk på veien.

Problemet er kommunikasjon mellom fly og pilot.
      Jose Garcia greier 26.5km med 30mW i sitt egent utviklede LRS (Long Range System) noe som er utrolig.
      Et annet punkt er hvor mye skal være originalt?
      Sjekker man antenne riggen til Jose så ser man at det ikke er noe man har hengende på selve radioen...
      Han bruker veldig retning virkende antenner som har en snever sektor men utrolig sende/mottak forstening - dette gjør at han kan bruke en vanlig 900MHz / 2.4 GHz sender i Video / radio delen.
      Last edited by Quadrocopter; 31-01-09, 23:46. Reason: Rette feil

Comment

• elektrodude
        • Sep 2006
        • 1342

Originally posted by tahustvedt
        Det er ingen kryptert binding med 35 MHz FM, så det skal ikke være noe problem uansett.

Hva med å kjøre av gårde med flyet for å teste hvor langt unna det funker først?
        Neida,vet att det ikke er noen "binding" på 35 MHz.Men det virker litt usansynlig att det skal "funke" når tx og rx er i hver sin komune

for å finne ut rekkevidden på utstyret på både video og fjernstyring,tenkte vi å synkronisere min og rallykåre sin 9C,og videoutstyret.Så da står eg "hjemme" med kamera mottaker(fpv) oppkoblet,og har telefonisk kontakt med med takeoff pilot.Når eg får inn signala fra videosender i flyet står eg klar til å slå på min 9C når han mister kontakten,
        (om det skjer da) så tar eg over kontrollen av flyet og lander det.skifter batteri og flyr tilbake til han får kontakten igjen

Ja man kan vel nesten kjøpe hva som helst av utstyr,om man bare er villig til å bla opp tusenlappene,men tror ikke man tørr å leke "villmann" med utstyr til 30-40.000 så da ligger begrensninger der faktisk Hele greia her er å ha det gøy,strekke stikken så langt det går for en billig penge,og ikke vere bekymret for å mister utstyr man ikke har råd til å miste.
        Alt som kan fjernstyres.
        ---------------------------------------------
        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
        Steinar Kvarme.

Comment

• Quadrocopter
          Moderator
          • Aug 2007
          • 6357

Originally posted by elektrodude
          ......
          så tar eg over kontrollen av flyet og lander det.skifter batteri og flyr tilbake til han får kontakten igjen .....
          Refueling.....
          Bare pass på at begge senderne er slått av akkurat i overleveringen (så dere slipper å påvirke hverandre) ellers så blir det en tradisjonell shootdown

På 2,4 GHz kan man også få dette til hvis man har en sender uten modellock (vet ikke hvordan dette er på Futaba men JR med Spektrum modul fikser dette fint)
          Last edited by Quadrocopter; 01-02-09, 12:37.

Comment

Working...