Unconfigured Ad

Collapse

Hvilken radio har mest robust mekanikk?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bjeff
    • Jul 2007
    • 2010

Hvilken radio har mest robust mekanikk?

Først gikk dx6´n, og nå nettopp gikk dx6i´n. I førstnevnte røyk en plastikkdings som holdt en av fjærene, i sistnevnte brakk en metallaksel som holdt på plass futten i den ene stikka.

Jeg liker bøllete 3d, men også pattern. Dessuten flyr jeg ekstremt mye, både ute og i simulator. Er det noen radioer som er spesielt robuste, mekanisk sett?
    Anders Eiebakke
    90078513
  • Jøllsrud
    • Oct 2007
    • 469

River du hardt i stikkene? Hehe

Comment

• Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

Originally posted by Jøllsrud
      Excitement - multiplayer phoenix flight simulator, det tar mer på å fly på denne måten enn å stå ute i virkeligheten
      Last edited by Quadrocopter; 04-02-09, 22:46.

Comment

• bjeff
        • Jul 2007
        • 2010

Originally posted by Jøllsrud
        Ja, det gjør jeg. Og det vil jeg fortsette med.
        Anders Eiebakke
        90078513

Comment

• nixxon
          • Feb 2005
          • 478

Originally posted by bjeff
          Ja, det gjør jeg. Og det vil jeg fortsette med.
          Det kan virke som om du utsetter stikkene for påkjenning som de ikke er konstruert for. Da bryter de sammen, akkurat som flymaskiner...

Du trenger noe som er laget for å røske i med nevene, f.eks. modda joystick til gaffeltrøkk eller pac-man videospill? Du kan alternativt rette en forespørsel til Kongsberg Defence & Aerospace og høre om de kan utvikle noe som egner seg

Comment

• bjeff
            • Jul 2007
            • 2010

Kanskje du kan hjelpe meg med riktig valg, nixon. Bare ta kontakt. Alltid hyggelig med engasjerte folk.

Edit: var litt gretten og ikke mottakelig for humor, beklager den passiv-aggressive ironien!
            Last edited by bjeff; 05-02-09, 13:40.
            Anders Eiebakke
            90078513

Comment

• roadrune
              • Jul 2007
              • 2292

Jeg tror du maa slutte aa holde i antenna og slaa folk med den

DSX9'en virker mye mer solid enn DX7, men om den er det vet jeg ikke....
              Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
              JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
              ---------------------------------------------------------------------------
              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• jijohans
                • Dec 2005
                • 1169

Kjøp MC radio fra Graupner eller lær deg å bruke radioen slik den skal brukes...
                -Jim Johansen-
                Flyklart:
                Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                Under construction:
                Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

Comment

• Litespeed
                  • Jun 2005
                  • 1064

Eller kjøp deg en Futaba stikke av det dyre slaget, kulelagra så de tåler hardkjør....
                  Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• bjeff
                    • Jul 2007
                    • 2010

Jeg har lurt på hvor mye en dx6i egentlig tåler. Etter erfaringen med dx6 har jeg vært ganske lett på labben gitt flystilen min som krever kjappe og harde bevegelser. Jeg har brukt en del tid på å studere bla Bonedocs lærevideoer med tx overlay http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=904349 , og han gir definitivt radioen mer juling enn det jeg gjør. Han flyr med dx7.

Jeg lurer på om uttalelsen "å lære å bruke radioen slik den skal brukes" betyr at jijohans mener at flymåten er "feil", isåfall er det snakk om et estetisk paradigme og ikke "rett/feil". Gitt at han faktisk mener dette, så blir det som å diskutere hva som er best, "orkesterrock" eller "punkrock", istedenfor å diskutere hvert enkelt verk.
                    Anders Eiebakke
                    90078513

Comment

• spewster
                      MFN Skribent
                      • Aug 2007
                      • 1134

OT: takk for den linken

Er jo veldig mange puck-rock-kick-ass-stick-bangers som bruker DX7 så den burde jo holde. Selv har jeg ikke hatt noe problemer med min DX7 men jeg er bare på slow-rock-head-nodding stadiet og har brukt den i overkant av ett års tid.
                      Stian Håvak (82)
                      Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• -GAS-
                        • Jun 2007
                        • 1323

Skal du ha en radio med skikkelige stikker så må du nok opp på øverste hylle. Da f.eks 12Z, MX24, JR 12X.....osv...osv...

Jeg er bare helt nødt til å nevne et par ting, jeg kjenner flere av topp pilotene innen 3D i Norge og innen heli så er det mange som bruker DX7. Til fly er det litt ymse. Det jeg skal fram til er at jeg ikke har hørt noen av dem klager over radioene sine.

Jeg tror ikke det er noe galt med flystilen din Bjeff, men jeg drister meg til å si at du kanskje er litt for hardhendt med stikkene dine........ nå får jeg vel så øra flagrer.... (smil)
                        Christen
                        http://jetsofnorway.com/

Comment

• bjeff
                          • Jul 2007
                          • 2010

Nei, nei, du får ikke så øra flagrer, takker for innspill! Jeg er bare litt i villrede over hva som er gærent. Jeg har lært meg å fly på egenhånd, og prøver å finne ut hva som funker best for meg. Jeg er tommelpilot, og det kan evt bidra til ekstra stress på stikkene (?). Det kan også hende at jeg har hatt maks uflaks, selvom det ikke er sannsynlig. Jeg er generelt litt røff i bevegelsene i mange sammenhenger, så det kan jo hvertfall tenkes at kombinasjonen av kjappe reflekser og litt for store ambisjoner er en dårlig kombo i mitt tilfelle.
                          Anders Eiebakke
                          90078513

Comment

• roadrune
                            • Jul 2007
                            • 2292

Kanskje du trykker hardt ned på stikkene ubevisst? Det vil jo stresse dem en hel del...
                            Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                            JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                            ---------------------------------------------------------------------------
                            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• bjeff
                              • Jul 2007
                              • 2010

Originally posted by roadrune
                              Kanskje du trykker hardt ned på stikkene ubevisst? Det vil jo stresse dem en hel del...
                              Har tenkt litt på dét, men det burde ikke ha noe å si? Stikkene kan jo ikke presses ned, uansett (jeg har mao ikke trøkka dem ned i kassa). Tenker mer på at jeg evt legger inn hardere stress i hjørnene enn nødvendig.
                              Anders Eiebakke
                              90078513

Comment

Working...