Unconfigured Ad

Collapse

DX7 Dual Rate og Travel Adjust på fly

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tarpoon
    • Jan 2008
    • 335

DX7 Dual Rate og Travel Adjust på fly

Jeg har prøvd å lese manualen, samt søke på nettet for å finne ut om Travel Adjust kan kobles sammen med D/R i radioen. Såvidt jeg ser, så kan man bare sette opp ett sett med "Travel Adjust" for en modell. Stemmer dette?

I RealFlight vil også utslagene på rorene endre seg med dual rate, dette skulle jeg gjerne også hatt på min DX7 for 3D-flyvning. Jeg kan selvfølgelig sette fulle utslag og øke expo, men ville foretrukket den andre løsningen.
    Trond Nilsen
  • jarle
    • Feb 2005
    • 341

Går ut fra at travel adjust er det samme som end point, det setter man bare for max man vil ha ut av rorene.
    D/R skal likevel kunne begrense dette i samme meny som expo, ihvertfall på Futaba.
    It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

Comment

• bjeff
      • Jul 2007
      • 2010

Går utfra at det er omtrent det samme som i dx6i; dual rates bestemmer utslagene proporsjonalt, mens expo reduserer/øker utslagene eksponsielt. I dx6i er begge deler under "dual rates". Jeg bruker feks 100-125% på travel adjust på en 3d-modell, samt 100% dual rates i high rates sammen med 70-80% expo. På low rates mye mindre av de to sistnevnte.
      Anders Eiebakke
      90078513

Comment

• Tarpoon
        • Jan 2008
        • 335

Akkurat det jeg er ute etter, men menyvalget for dual rate heter "D/R & Exp" på DX7. Det er en annen meny som heter "Trav adj", men den har ikke kobling mot D/R.

Hva heter menyen du går inn i på DX6i?
        Trond Nilsen

Comment

• Tarpoon
          • Jan 2008
          • 335

Problem løst

Det viste seg at jeg hadde misforstått hvordan oppsettet av radion fungerer.

For andre som lurer på det samme:

I modellmenyen har jeg satt opp Dual Rate til å fungere på bare en bryter: "Elevater D/R".

I menyen "Travel adjust" setter du opp hvor store utslag du vil ha på modellen. Har du satt opp modellen til å bruke dual rates kan du godt sette disse verdiene høyere enn du normalt ville flydd med. Dette justeres i neste meny.

I menyen "Dual rate & expo" setter man så opp expo, og så hvor mange % man vil ha i dual rates. Har du satt travel adjust høyere enn du normalt flyr med, kan du sette D/R til mindre enn 100% for low rates, og større enn 100% for high rate. Dette stilles inn på Elevator, Rudder og Aileron.

Gjorde dette nettop, og satte samtidig ganske mye mer expo i high rate.

Da er det bare å håpe det blir flyvær i morgen slik at jeg får testet litt 3D
          Trond Nilsen

Comment

• bjeff
            • Jul 2007
            • 2010

Originally posted by Tarpoon

Hva heter menyen du går inn i på DX6i?
            Den heter D/R & Expo, samme som 7´ern, var litt unøyaktig med navn.
            Anders Eiebakke
            90078513

Comment

Working...