Unconfigured Ad

Collapse

Strømforbruk

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • okelbo
    • Jan 2009
    • 12

Strømforbruk

Hei godtfolk.
    Har ikke funnet ut av hvor mye en standar mottager ( R606FS 6CH 2.4Ghz FASST ) trekker og hvor mye servoer ( Futaba S3003BB ) trekker .
    Så spørsmålet er da : hvor lenge varer et motager batteri 4,8 v på 2000 mAh under vanlig bruk ? ( da er det snakk om 5 servoer ) ( timer ? )
    Og et spørsmål til når en er først i gang : nå bruker jeg 4,8v på mottageren, vil jeg få lenger rekvidde på sender/mottager hvis en går opp til 6v, ( mener å ha lest at 2,4Ghz Fasst kan bruke 6v også ) ?
    Mvh Erik. L.
    Erik. L.
  • Seiler`n
    • Mar 2005
    • 821

Strømforbruket bestemmes også av hva servoene brukes til. I en trainer holder 2000mah til du er lei av å fly.. Men i et helikopter holder det kortere.

Så hva skal du bruker servoene til ?

Viss du går opp til 6 v øker strømforbruket vesentlig !
    Mvh
    Stig Olsen
    Lillehammer MFK

Nan Xplorer FullCarbon X tail
    Pike Perfect X tail
    Pike Brio / Giant
    Alpina 4001
    DG 500/22 Elan under opppussing
    Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

Futaba 12Fg Fasst

Comment

• okelbo
      • Jan 2009
      • 12

Hei du,
      Dette brukes i en Cessna Cardinal med floats. Det er helt klart at når det blir varmere i været kommer jeg til å fly ganske mye i løpet av en dag, det som jeg er i tvil om, er om da jeg bør ha 2 stk batterier ?
      Ville det da eventuelt vært lurt å gå opp til 6v hvis det gjorde at en fikk bedre rekkevidde ?
      Mvh Erik L
      Erik. L.

Comment

• Seiler`n
        • Mar 2005
        • 821

Min mening er at du med standard motaker har rekkevidde all mass !! Jeg flyr mine fly opp til 1 km fra meg uten rekkevidde problemer av større slag.

Jeg mener også at 6 v er tull. Du trenger det ikke, og du taper flytid. Pga høyere strømtrekk.

Er du redd for å gå tom for strøm, har du med deg felt lader, eller et ekstra batteri. Jeg tror du skal fly serdeles mye for å få trøbbel med et 2000 mah batteri.

Angående bedre rekkevidde på 6v har jeg ikke hørt noe om det. Regner med at Fasst tåler 6v, men har ikke hatt bruk for det selv så det er ikke sjekket opp av meg.
        Mvh
        Stig Olsen
        Lillehammer MFK

Nan Xplorer FullCarbon X tail
        Pike Perfect X tail
        Pike Brio / Giant
        Alpina 4001
        DG 500/22 Elan under opppussing
        Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

Futaba 12Fg Fasst

Comment

• okelbo
          • Jan 2009
          • 12

Takker for svar !
          Da blir det eventuelt et ekstra batteri i lomma på 4,8v.
          Er jo kjedelig å måtte gi seg på grunn av lite strøm når først en har en andlednig til å fly en hel dag..
          Erik. L.

Comment

Working...