Unconfigured Ad

Collapse

Tordenvær, hvor følsomt er radioutstyret

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • grønnskolling
    • Oct 2006
    • 355

Tordenvær, hvor følsomt er radioutstyret

Akkurat nå begyynte det å tordne her i Rogaland, og jeg var på vei i kjellern for "mekke litt". Hvor følsomt er er radioutstyret for todenvær??? Tenkte ikke på det å stå på et jorde å fly, men mere på det å sitte inne og fikse på ting med sender og mottager på.
  • JR DUDE
    • Jul 2007
    • 285

Originally posted by grønnskolling
    Akkurat nå begyynte det å tordne her i Rogaland, og jeg var på vei i kjellern for "mekke litt". Hvor følsomt er er radioutstyret for todenvær??? Tenkte ikke på det å stå på et jorde å fly, men mere på det å sitte inne og fikse på ting med sender og mottager på.
    Hei. Det er ikke farlig å ha sånt utstyr om det er slått av. Siden ingen ting er koblet i stikkontakter og sånt så skal det ikke være farligt. Men er du utmerket uheldig person så kan det jo skje skader,men ypperst skjeldent
    Takk for deeeeeee

Mvh Pål Jonny

Comment

• Olavjoergensen
      • Jun 2005
      • 2208

Originally posted by grønnskolling

I fullsize fly så har vi et instrument som fungerer på frekvens båndet mellom 190 Khz og opptil 1750 Khz. Det reagerer virkelig på lyn nedslag, og får kraftige utslag selvom lynet er ganske langt unna! Mye lenger unna enn vi normalt opererer med modellfly!
      Men siden denne frekvensen er såpass lav så vet jeg ikke hvordan det gir utslag i de frekvens båndene vi bruker. Jeg tror uansett at det ikke er skadelig for utstyret å sitte inne som du nevner her, Kanskje JOO kan svare??

Mvh OJ
      Olav Jørgensen
      Low & fast

Comment

• Heli maizor
        • Feb 2009
        • 43

Jeg var på et stevne i stavanger for noen år siden og da var det en tysker som fikk ødelagt sin MC-24 under torden vær. Han sa det knitret i antennen og at radioen ga en feil meldig så vr den død.
        Jeg holder meg langt vekke i fra torden været mens jeg vifter med radioen min
        Men kan ikke tenke meg at det skal være et problem innendørs.
        Last edited by Heli maizor; 08-03-09, 23:37.
        Trex 700E
        Raptor 90SE
        Trex 600E
        trex 450PRO
        14Mz

Comment

Working...