Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spectrum DX7 tastelyd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spectrum DX7 tastelyd

    God kveld!

    Tenkte jeg skulle sette opp et fly når fruen legger seg, men DX7`n lager mye bråk: )

    Går det an å skru av tastelyden på den??
    Bare flygreier: )

  • #2
    Nei, du kan ikke det desverre.
    Jeg åpnet den og brukte en tape over høytaleren i den.
    Det ble iallefall mye bedre.
    T-rex 450 SE V2 , T-rex 500ESP ,T-rex 600 CF, T-rex 600 ESP,T-rex 600 NSP
    Spectrum DX3, DX7, JR DSX9
    GS Storm CL1 Pro
    CmPro Cessna 182 Skyline, 120YS
    Multiplex Funjet
    Reichard proxima II
    ExtremeFlight RC Extra EXP 48"

    Comment


    • #3
      Damn!!

      Dårlige greier det da..Men, tusen takk for teip tipset, skal prøve med en gang: )

      Ha en riktig god kveld...
      Bare flygreier: )

      Comment


      • #4
        Husk at hvis du kobler ut lyden, vil du ikke kunne høre timeren når du flyr hvis du bruker en. Samme gjelder hvis du f.eks. har på idleup når du skrur på radioen.
        Mathias
        Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

        Comment


        • #5
          Originally posted by Mathias View Post
          Husk at hvis du kobler ut lyden, vil du ikke kunne høre timeren når du flyr hvis du bruker en. Samme gjelder hvis du f.eks. har på idleup når du skrur på radioen.
          Har ikke koblet ut lyden, det går ikke uten å fjerne høyttaler/klippe ledninger etc. som jeg forstår det. Det vil jeg ikke gjøre.

          Jeg åpnet radioen og bak "rillene" hvor lyden kommer fra fant jeg en liten høytaler, denne la jeg litt el. teip over og lyden ble redusert med 50-70% jeg er kjempefornøyd med det.

          Tusen takk for et godt tips: )
          Bare flygreier: )

          Comment


          • #6
            Hvis lyden ble redusert med 50-70%, vil jeg uansett tro at du ikke hører f.eks. timeren når du flyr (kommer an på omgivelsene og hva du flyr). Dette er selvfølgelig opp til den enkelte, ettersom noen har bruk for disse "lydfunksjonene", og andre ikke.

            Hovedsaken er vel at du er fornøyd!
            Mathias
            Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

            Comment


            • #7
              Originally posted by Mathias View Post
              Hvis lyden ble redusert med 50-70%, vil jeg uansett tro at du ikke hører f.eks. timeren når du flyr (kommer an på omgivelsene og hva du flyr). Dette er selvfølgelig opp til den enkelte, ettersom noen har bruk for disse "lydfunksjonene", og andre ikke.

              Hovedsaken er vel at du er fornøyd!
              Joda ser den, jeg bruker timeren på alle flya mine men jeg kikker ned å ser hvor lenge jeg har flydd mange ganger før den piper, men jeg tror kanskje jeg hører den enda, skal sikkert ut å ta meg en tur nå så da skal jeg gi tilbakemelding på det: )
              Bare flygreier: )

              Comment


              • #8
                Jeg har gjort dette på min DX7 og DSX9.
                Jeg har ingen problemer med å høre den når jeg flyr, den er bare mer behagelig å høre på
                T-rex 450 SE V2 , T-rex 500ESP ,T-rex 600 CF, T-rex 600 ESP,T-rex 600 NSP
                Spectrum DX3, DX7, JR DSX9
                GS Storm CL1 Pro
                CmPro Cessna 182 Skyline, 120YS
                Multiplex Funjet
                Reichard proxima II
                ExtremeFlight RC Extra EXP 48"

                Comment

                Working...
                X