Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba 6EX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Futaba 6EX

    Er i ferd med å kjøpe en komplett 2,4GHz sender(Futaba 6EX) fra Towerhobbies.com, noen som har kjennskap til senderen?
    Må ha trottle på venstre stikke, er det standar setup generelt sett ? klarer ikke lese noe utifra produkt spesifikasjonene om den er på høyre/venstre side..

    http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXSFY3&P=0

    Mvh Peter

  • #2
    Det står hvertfall "Stick Mode-Choose from Mode 1-Mode-4" på den siden, du skal ha Mode 2, som er standard her i landet og i Amerika (throttle og rudder på venstre).
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      ok, noen som har kjennskap til den? virker som et greit kjøp.. ca 1700,- totalt.

      Comment


      • #4
        jeg har selv futaba 10c og er kjempe fornøyd med futaban der hvertfall.
        vet også om flere som har 6 og 7 kanalern deres og er fornøyd med de også.
        (elefun har samme sendern til noen hundrelapper mer, i forhold til garanti evt.)
        Lower, Lower, oops.
        Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

        Comment


        • #5
          Hvordan skal det gå med sikkerheten for de som bruker eruopeiske radioer på 2.4-båndet når alle skal kjøpe fra USA?
          Jeg tør ikke forlate 35 MHz pga dette.
          Dette nye båndet vi har fått til rådighet er jo i ferd med å bli ødelagt allerede pga ulovlige radioer

          Comment


          • #6
            Futaba FASST bruker frekvens hopping og kan derfor bruke samme sendere (100mW) i Europa Som i USA.
            Så det er bare å sette i gang å shoppe over dammen!

            Originally posted by Trolllet View Post
            Hvordan skal det gå med sikkerheten for de som bruker eruopeiske radioer på 2.4-båndet når alle skal kjøpe fra USA?
            Jeg tør ikke forlate 35 MHz pga dette.
            Dette nye båndet vi har fått til rådighet er jo i ferd med å bli ødelagt allerede pga ulovlige radioer
            Denne uttalelsen må bygge på en missforståelse.
            Hvis du tør å være igjen i 35MHz båndet så er det opp til deg - selv om alle skulle kjøpe "ulovlige" 100mW Spektrum sendere i USA og bruke dem her så vil man ikke ødelegge for hverandre og 2.4GHz systemene vil absolutt ikke bli mer usikre!
            Europa har valgt 10mW max effekt på ikke frek. hoppende utstyr av helt andre grunner.
            Last edited by Quadrocopter; 29-03-09, 21:32.

            Comment


            • #7
              De første nedskytingene er allerede et faktum, så 2.4 er absolutt ikke ufeilbarlig. Utstyr av forskjellig standard var i bruk, og jeg har selv vært vitne til dette. Det er helt klart ikke snakk om annen feil enn radioforstyrrelse (gjett hvem som tapte begge gangene).

              Lykke til dere som er igjen på 10mW.

              Comment


              • #8
                Hvordan skjedde dette da? Kan du utdype det litt? Er mange faktorer som kan spille inn når en modell går ned.(mottakerbatteri, pilotfeil, senderbatteri, pilotfeil, løse ledninger, dårlige kontakter,pilotfeil, dårlige loddinger her og der, osv). Alle disse og flere til kan fort se ut som radioforstyrrelse, selv om det ikke er det. Har enda ikke hørt om noen konflikt mellom noen 2.4ghz sendere jeg i allefall.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by ChristianAustenå View Post
                  Hvordan skjedde dette da? Kan du utdype det litt? Er mange faktorer som kan spille inn når en modell går ned.(mottakerbatteri, pilotfeil, senderbatteri, pilotfeil, løse ledninger, dårlige kontakter,pilotfeil, dårlige loddinger her og der, osv). Alle disse og flere til kan fort se ut som radioforstyrrelse, selv om det ikke er det. Har enda ikke hørt om noen konflikt mellom noen 2.4ghz sendere jeg i allefall.

                  Jeg har flydd modellfly særdeles aktivt siden 1980. Tror du ikke jeg har lært å se forskjellen på pilotfeil, slurv og interferens på denne tiden?
                  Jeg kan forsikre deg om at alt ble testet. Batterier målt, alle koblinger ohmet, antenner, servoer og mottakere testet på andre radioer osv.
                  Hvis jeg sier interferens kan du være trygg på at det er nettopp det som er problemet.
                  Hvis du leser litt på diverse forum i Tyskland, England og Spania vil du se at inntil flere har hatt "uforklarlige" låsinger av ror, ror som lever sitt eget liv og havarier der det har vært andre fly i lufta.
                  2.4 GHz er trygt ja, men absolutt ikke ufeilbarlig.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Trolllet View Post
                    Jeg har flydd modellfly særdeles aktivt siden 1980. Tror du ikke jeg har lært å se forskjellen på pilotfeil, slurv og interferens på denne tiden?
                    Jeg kan forsikre deg om at alt ble testet. Batterier målt, alle koblinger ohmet, antenner, servoer og mottakere testet på andre radioer osv.
                    Hvis jeg sier interferens kan du være trygg på at det er nettopp det som er problemet.
                    Hvis du leser litt på diverse forum i Tyskland, England og Spania vil du se at inntil flere har hatt "uforklarlige" låsinger av ror, ror som lever sitt eget liv og havarier der det har vært andre fly i lufta.
                    2.4 GHz er trygt ja, men absolutt ikke ufeilbarlig.
                    Så du mener at 35 mhz er tryggere alternativ?
                    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                    Comment


                    • #11
                      Tilbake til topic. 6EX er en sender som er tungvinn å sette opp, pga veldig liten skjerm, og dårlig meny. Om du skal betale 1700 kr for den så kan du likegjerne se om du finner en brukt 7C her i landet ev. på ebay. Du vil antageligvis finne en til samme prisen, og denne er 10 ganger bedre hva meny og taster angår.
                      Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by jstn View Post
                        Tilbake til topic. 6EX er en sender som er tungvinn å sette opp, pga veldig liten skjerm, og dårlig meny. Om du skal betale 1700 kr for den så kan du likegjerne se om du finner en brukt 7C her i landet ev. på ebay. Du vil antageligvis finne en til samme prisen, og denne er 10 ganger bedre hva meny og taster angår.
                        IKKE enig, har hatt 6EX i ett år nå og er veldig førnøyd! Den er ikke vanskelig å sette opp i det hele tatt. Anbefaler trådstarter å kjøpe her i Norge siden det ikke er stort som skiller i pris, se feks på Elefun radiostyrt, hobby & fritid . Ingen grunn til å handle brukt eller nytt fra feks USA når man kan få en så bra radio som dette i Norge med alle garatier som vi har her i landet. Skulle du mot formodning ikke bli førnøyd med den kan du returnere den, prøv det i USA... Elefun er r a s k e så sats på dem du!

                        Comment

                        Working...
                        X