Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hei folkens
E det noen der ute som har montert lys i displayet i sin JR DSX9? Jeg vet det går men vet ikke hvordan det gjøres og hvor man eventuelt kjøper delene. E det noen der ute som kan hjelpe meg?
hvor har du kjøpt den? sikkert bare å bestille så jeg kan montere når jeg får oppskifta
Betal $60 via Paypal til larry@hilgert.com (Canada $50, USA $45).
Pass på at Paypal adressen din er den samme som mottaker adressen, dette er viktig fordi han bruker Paypal systemet til forsendelse.
Ønsker du noe annet så ta kontakt med ham på mailen over
Delene kom i postkassa i dag - total pris dør til dør ble 60$.
Innhold:
Pakken inneholdt selve LCD bakgrunns belysnings matta med regulator og en 19 sider manual med modifikasjons instruksjoner godt dokumentert med bilder.
Hva trengs av utstyr:
Liten spiss nebbtang.
Liten flat nebbettang.
Liten avbiter.
PH 1 stjerne trekker.
15-40W loddebolt med fin spiss.
Tynn vannfast tusj e.l.
Isopropanol (alkohol)
Tørkerull.
Mikrofiber klut eller tilsvarende som ikke loer.
Innstallasjon:
Selve jobben beskriver jeg ikke her grunnet at den var så bra beskrevet i manualen.
Rydd god plass på arbeidsbenken, vask den (fjern alt støv).
Sett av 1 time for jobben (jeg brukte 2,5 og grunnen til dette er at jeg bestemt mener det å lese manualer kun er for .... og kvinnfolk - det straffet seg, brukte 2 timer ekstra for å få posisjonert LCD glassskiva riktig over printet - crap
Det jeg lærte av denne blunderen var - merk av alle fire hjørnene på displayet (der gummien mellom LCD glassplata treffer printet) slik at det blir enkelt å posisjonere delene når du monterer de sammen igjen! (side 5 i manualen)
Dette er det eneste punktet som jeg ser på*som en "utfordring" for brukere med lite elektronikk erfaring og som kan føre til at displayet ikke blir lesbart etter modifikasjonen. Er du i tvil så la være - eller søk hjelp hos noen som har jobbet med å sette sammen LCD tidligere - du vil sikkert få det til å virke igjen bare du har tålmodighet og vet hva du skal sjekke!
Men igjen - merker du av nøyaktig hvor gummiføtter/glassplate ligger på printplaten så går dette sikker greit.
Bør du begynne på en slik jobb eller ikke?
Har du ingen erfaring med enkel lodding, skru på elektronikk og mekke fin mekanikk så vil jeg ikke anbefale den jobben uten at du eventuelt kan få hjelp av andre.
Har du derimot den erfaringen du trenger så er det bare å sette i gang (manualen beskriver jobben steg for steg)
Hold området og fingrene støvfrie og rene (finnes ikke noe verre enn fingeravtrykk, støvkorn eller annen møkk på undersiden av LCD display plata)
Garanti:
Husk du BRYTER GARANTIEN på radioen med å gjøre denne jobben.
Erfaringer:
Var litt usikker på hvordan det nye displayet ville virke i sollys etter som det sølvfargede reflekterende laget på baksiden av glassplaten ble byttet ut med en gul brun plastplate men erfaringene er bare positive.
I sollys virker displayet som tidligere ved at lyset reflekteres bra bakgrunnen, displayet har fått en litt mørkere bakgrunn (brun)
Oppdatert:
Etter å ha brukt radioen i forskjellige lysforhold har jeg oppdaget at ombygningen har en del begrensninger.
Det er helt klart at det originale refleks belegget på baksiden av displayet gir et bedre lesbart display (i enkelte tilfeller - vesentlig bedre)
På mørke overskyete dager og innendørs fungere lyset ok men kommer man ut i sollys / halvskyet så blir det for mørkt.
Dette fungerer på originale DSX9 så det hadde vært interessant å se forskjellen på det originale lys-plata og den som brukes i modifikasjonen.
Kommer til å sette inn en 100% reflekterende bakplate til jeg finner en løsning med lys som fungere.
Ulemper:
Den eneste ulempen jeg har kommet over er at bakgrunns belysningen står på så lenge radioen er slått på noe som selvfølgelig gjør at batteri levetiden blir noe kortere - hvor mye vet jeg ikke grunnet at jeg glemte å sjekke strømforbruket før oppgraderingen, men siden jeg bruker LiPo batteri så har jeg strøm nok.
Sikker en enkel sak å legge inn en liten bryter for å slå på/av lyest
Hvordan får jeg tak i delene:
Betal $60 via Paypal til larry@hilgert.com
Pass på at Paypal adressen din er den samme som mottaker adressen, dette er viktig fordi han bruker Paypal systemet til forsendelse.
Ønsker du noe annet så ta kontakt med ham på mailen over
Legger ved noen bilder av hva som kom med i pakka, hvilket verktøy du trenger og bilde av radioen før/etter modifikasjonen.
-Frank-
Attached Files
Last edited by Quadrocopter; 23-04-09, 08:17.
Reason: Testet mer i dagslys
nice! hvordan er dette i sola? og funker det på 9x?
Svar kommer i morgen når solen titter frem - men har ikke sett noen som har klaget.
Funker sikkert på 9X også, faktisk så var det klargjort for bakgrunns belysning på printet under displayet på 9xII'en
Noen flere erfaringer etter en del bruk i forskjellige lysforhold
Etter å ha brukt radioen i forskjellige lysforhold har jeg oppdaget at ombygningen har en del begrensninger.
Det er helt klart at det originale refleks belegget på baksiden av displayet gir et bedre lesbart display (i enkelte tilfeller - vesentlig bedre)
På mørke overskyete dager og innendørs er lyset ok men kommer man ut i sollys / halvskyet så blir det for mørkt.
Dette fungerer på originale DSX9 så det hadde vært interessant å se forskjellen på*det originale lys-plata og den som brukes i modifikasjonen.
Kommer til å sette inn en 100% reflekterende bakplate til jeg finner en løsning med lys som fungere.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment