Unconfigured Ad

Collapse

Hitec HS 125-MG

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skl
    • Nov 2007
    • 179

Hitec HS 125-MG

Startet en tråd på et problem som etter hvert viste seg å handle om denne servoen.

For å holde orden poster jeg nå en egen tråd på denne servoen med link til den andre, slik at det blir lettere for andre å finne frem til info viss de skulle ha problemer...

http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=22964
    Svein Kjetil Litlehamar
    Stavanger

Futaba 10C Fasst
    -------------------
    Demon F5D
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Dette problemet har vært diskutert i et par andre tråder her på forumet tidligere.

Mine erfaringer med HS125MG var bra helt frem til sommeren 08, da satt jeg noen 125MG'er inn i et seilfly sammen med en Spektrum AR7000 mottaker.
    Enkelte dager begynte servoene å drifte en 2-3 mm, hvis jeg trimmet dette utslaget med radioen risikerte jeg at de so 2-3mm feil den andre veien etter en stund.
    Har nå byttet V-balanseror servo 3 ganger og H-balanseror 2 ganger - nå ser det ut som jeg har funnet et stabilt par.

Siden jeg ikke fikk byttet servoene tok jeg å åpnet en av dem for å lete etter "feilen". V.h.a. varmluft og kjølespray ble feilen lokalisert til micro controlleren som styrer servoen. Satt en som virket og en som feilet ved siden av hverandre, når MC i begge ble varmet opp (bare noen få gradere forskjell fra romtemperaturen) oppdaget jeg at den "defekte" servoen begynte å justere seg ut i fra senter mens den andre sto helt stabilt.
    Servoen sentrerte etter at den ble avkjølt.
    Konklusjonen min er at HiTec har hatt en produksjons feil på en batch med servoer. Disse servoene er meget ømfintlige for endringer i temperaturen.
    Skal du kjøpe/bruke HS-125MG i dag så kjør en "burn in" periode slik at du kan eventuelt luke ut defekte før de monteres! Finer du en defekt så stå på mot leverandøren for å få den byttet!

Jeg benytter nå kun HS-5125MG servoer og har ikke sett samme problem på disse.

-Frank-
    Last edited by Quadrocopter; 03-04-09, 15:17.

Comment

Working...