Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trøbbel med en 10c og r6014fs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trøbbel med en 10c og r6014fs

    Hei, har litt trøbbel som sagt.
    Problemet er ved utgang 2(høyderor).
    Kjører med 6 volt batteri og hitec 5645 over hele fjøla, derav bruk av kanal 8 til ekstra høyderorsservo. Har dermed også aktivert ailron også.
    Problemet er at servo som er i utg2 knapt gir utslag oppover, bytter eg om servoene mellom 2 og 8 skjer det samme med den andre servoen. Og eg har prøvd en vanlig futaba 3001 servo og samme problem med den.
    Det rare er at eg er sikker på at dette var ok for 2 dager siden da eg justerte inn alt!

    Noen tips??

    Et annet spm er kan eg bruke en 7 kanals mottaker for å styre hvert sitt høyderor, eller må eg bruke en 8 kanals??

    Ellers god påske!!
    Last edited by BARDUBOY; 07-04-09, 19:33.
    Børge G Hansen

    Futaba 10C 2.4FASST
    Optic6
    C17E
    Dassler
    T-Rex
    T-Rex 600 N Pro
    U-CAN-DO 46
    Cessna Cardinal
    Cessna 182 skyline
    cap 232 27% alitalia
    edge 540 vince

  • #2
    Høres ut som et problem med oppsettet på senderen. Prøv å lage en ny modell, og se om det samme skjer da.

    Når du spør om du kan bruke en 7 kanals mottaker til hvert sitt høyderor så antar jeg du har en servo til hvert ror, og det kommer vel strengt tatt bare ann på hvor mange kanaler du har til rådighet på mottakeren.

    Om 10c har nogenlunde det samme oppsett som 12FG så vil senderen endre på hvilke kanaler som går til hva ettersom du endrer type mottaker.
    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

    Comment


    • #3
      Jepp, skiftet til en "fake" modell, og da virker den som den skal!!
      Må prøve å pløye igjennom oppsettet.

      Takker som sagt!!!!!!!!!
      Børge G Hansen

      Futaba 10C 2.4FASST
      Optic6
      C17E
      Dassler
      T-Rex
      T-Rex 600 N Pro
      U-CAN-DO 46
      Cessna Cardinal
      Cessna 182 skyline
      cap 232 27% alitalia
      edge 540 vince

      Comment

      Working...
      X