Unconfigured Ad

Collapse

Defekt optisk killswitch?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jostein
    • Jan 2008
    • 1161

Defekt optisk killswitch?

Jeg skal bruke en optisk killswitch fra smartfly i flyet mitt, og syns den oppfører seg merkelig.

Er det ikke slik at killswitchen skal kutte tenninga om den mister signal fra mottakeren?
    Den gjør ikke det i dette tilfellet. Leste i bruksanvisningen at den aktiverer tenningskutt når innsignalet kommer under 50%, og det gjør den jo også, når jeg bruker bryteren som er koblet til kanalen i mottakeren.

Kan det ha noe med failsafe å gjøre tro?

Senderen er en 12FG og mottakeren R6014FS
    Last edited by Jostein; 11-05-09, 13:40.
    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no
  • Guest

#2 Unapproved
    En jeg kjenner hadde problemer med det samme.
    Prøvde en annen og da funket det.

Comment

• Morten :-)
      • Aug 2004
      • 62

Hei Jostein, ja det kan ha noe med failsefe hvis du har programert det på den kanalen du bruker.

Morten

Comment

• cossy
        • Jul 2006
        • 105

Den virker sikkert som den skal høres de ut som, vis du vil den skal stoppe motoren når du mister radiosignal så programere du failsafe på den kanalen du bruker til kill switch slik att den slår seg av. Eg personlig liker ikkje den løsninga og har failsafe i hold på killswitch signal og heller throtle ned på tomgang, hvis du da går i failsafe så går flyet i bakken på tomgang, men skulle du gjennvinne radiokontakt så kan du fly inn til vanlig landing. Fortsatt så gjør killswitchen de den skal viss du skulle miste strømmen til radiodelen( slår av motor som er nødvendigt pga throtle servo ikkje klare og gå til failsafe/tomgang pga strømmen er borte).
        futuba 18MZ
        Addiction X
        Slick 71" Hacker
        qq Pits Python DZY100
        2.6 Edge extreme compositt, DA85
        3.5 Edge extreme compositt, ZDZ210
        Pike Giant
        Sawex L39 jetcat P60
        Eurosport G-booster 160+
        Trex700 x 2
        Trex 550 CGY750
        Trex500

Comment

• william123
          • May 2005
          • 2330

Killswitchen kutter ikke tenningen hvis den mister signalet i fra mottakeren, og det skal den heller ikke gjøre. Modellen vil gå i failsafe og vil kutte tenningen hvis du har programmert failsafe til å kutte. Killswitchen kutter tenningen hvis strømmen til mottakeren forsvinner eller hvis f.eks krystallet rister ut (ikke spør hvordan jeg vet)
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Razzle
            • Jan 2004
            • 266

Dette er ikke noe svar på spørsmålet, men et tips om killswitch.
            Har i flere år brukt Zundschalter3 på 3 av mine fly og har aldri hatt noen problemer.
            Snakket med en kamerat i går. Han har 5 stk. av disse i sine fly og var kjempefornøyd.
            Aldri problemer sa han. Web adressen til firmaet er: www.sm-modellbau.de
            Siden deres er desverre bare på tysk, men det er enkelt å finne fram alikevel.
            De har også en del andre fine produkter.

Comment

Working...