Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av radio til heli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hvis man ikke trenger mer enn 7 kanaler på senderen så er det nok en Spektrum DX7 som er det beste valget av 7 kanals helikopter sender i dag. Alan Szabo, Bert Kammerer og mange andre helikopter piloter bruker Spektrum DX7 så da kan det umulig være et dårlig valg. Jeg sier ikke at Futaba 10c og 12fg er noen dårligere sendere bare dyrere.
    Martin Larsen
    Edge Rotorblades
    JR PROPO
    Elefun
    Scorpion Power System
    Kontronik
    Gens Ace

    Comment


    • #17
      Originally posted by RuneB View Post
      Stoler ikke helt på min gamle Eclipse 7 og vurderer av den grunn å bytte radio før første flytur med T-rexen. Men vil ha en radio jeg kan "vokse" litt i også. Har tittet litt på Futaba 9C. Er det et evt godt valg?
      Syns du er litt lite spesifikk når du sier, "vil ha noe å vokse på". Hva betyr det?

      Tror du vil få så mange forsjellige radioer å velge mellom, når du spør slik, at du er like langt etter en lang tråd. Spesifiser hva du mener.
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

      Comment


      • #18
        Problemet med å kline til med de større radioene med en gang at inngangsbilletten blir veldig dyr. I tillegg gjør alle funksjoner og muligheter, som finnes på de store radioene, at det blir unødvendig komplisert å sette opp for en nybegynner i allefall.

        Spektrum er etter mitt syn et perfekt sted å begynne av flere årsaker.
        -Den er rimelig
        -Den er 2.4 GHz (modul burde ikke være noe behov om man ikke sitter på masse FM greier fra før da.)
        -Oversiktlig og informativt menysystem. (Særlig om man sammelikner med Eclipse )
        -Mottakere er rimelige og finnes i mange varianter.
        -Om man ønsker å oppgradere senere kan dette gjøres på flere måter:
        a) man kan kjøpe en større JR med DSM2 for å bruke mottakerne videre
        b) man kan kjøpe f.eks en større Futaba med Spektrum modul for å bruke mottakerne videre
        -Den har vist seg å være lett omsettelig på bruktmarkedet.

        7 kanaler holder utrolig lenge. Men man man kan ikke benytte den på heli med både gyro, governor og opptrekkbart understell. Da blir den for liten.
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment

        Working...
        X