Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lader for Spektrum DX7?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lader for Spektrum DX7?

    Hei,

    det ser ut som laderen som kom med min DX7 ikke virker lenger, men så fant jeg denne her liggende, og lurer på om den vil kunne virke, eller er den for kraftig?

    Den nye er altså den hvite til venstre i bildet.

    Tips mottas med takk
    Attached Files
    Atle Mo, Oslo

  • #2
    problemet ditt er polariteten på pluggen som skal inn i TX.

    Ellers tror jeg at dx7'n har en innebygged sikring på ca 150mah om jeg ikke tar helt feil?

    det jeg har pleid å gjøre er å lade mitt nimh tx batteri utenfor tx, på nimh program på laderen min!
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

    Comment


    • #3
      Den hvite saken er ingen lader men ei strømforsyning.
      Du kan jo klippe av ladekabelen fra den defekte laderen, sette på bananplugger og bruke den på en annen lader. Regner med du har en computerlader etc?

      Tror nok sikringa er en del større enn 150mA... lader ofte min DX7 på 600mA.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Jeg sprengte ett batteri inni en DX7 da jeg brukte en strømforsyning istedet for en lader, den var oppgitt til 0,1A men når jeg målte den senere ga den ca. 1,5A......

        Bare ta ut batteriet du
        Hilsen Rune Marcussen

        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

        Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

        Comment


        • #5
          Originally posted by joo View Post
          ......Du kan jo klippe av ladekabelen fra den defekte laderen, sette på bananplugger og bruke den på en annen lader. Regner med du har en computerlader etc?.......
          bare husk på å passe på polariteten! dritt å få mins på pluss og pluss på minus
          dx7

          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
          Løten MFK
          Stay Frosty

          Comment


          • #6
            Originally posted by atlemo View Post
            Hei,

            det ser ut som laderen som kom med min DX7 ikke virker lenger, men så fant jeg denne her liggende, og lurer på om den vil kunne virke, eller er den for kraftig?

            Den nye er altså den hvite til venstre i bildet.

            Tips mottas med takk
            Er du sikker på at det er laderen som er defekt? Sikringen i DX7 går fra tid til annen.

            Torstein

            Comment


            • #7
              DX7 har en 3 Amper Fast (Rask) sikring - Ryker denne så vil hele radioen være "død" (ikke noe bilde i displayet)
              Ladestrømmen ut i fra original laderen skal være begrenset til 150mA. Siden det originalt sitter NiMh eller NiCd batterier i senderen kan du sikkert, som nevnt under, øke ldestrømmen noe men du vil da også øke temperaturen på batteriene under ladeprosessen så vær forsiktig.

              Men for all del ikke putt inn "noe" som du ikke vet hva er inn i lade-pluggen på DX'en

              Jeg anbefaler å gå til forhandleren der du har kjøpt Spektrum'en å se om de kan skaff en ny lader eller som nevnt tidligere bruke computer laderen din istedenfor.
              Tar du en sveip på web'en og leter etter "DX7 charger ebay" så finner folk som selger nye til en 100 lapp
              Last edited by Quadrocopter; 13-06-09, 10:12.

              Comment


              • #8
                Hvorfor ikke bare bestille en slik en ?
                Det gjorde jeg og den funker glimrende.


                Mvh
                Svein B.
                www.micro-hobby.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by atlemo View Post
                  Hei,

                  det ser ut som laderen som kom med min DX7 ikke virker lenger, men så fant jeg denne her liggende, og lurer på om den vil kunne virke, eller er den for kraftig?

                  Den nye er altså den hvite til venstre i bildet.

                  Tips mottas med takk
                  Jeg hadde tatt ut batteriet og kjøpt en billig kontakt som du bare stikke inn i batteriet.

                  Det er flere grunner til det. Ene er at viss batteriet tar fyr, så går kun batteriet, og ikke hele sendern. Andre er at du kan lade med høyere spenning.
                  Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                  Comment


                  • #10
                    Takk for alle svar folkens!
                    Jeg tok en tur til Smallsize her i Oslo, kjøpte meg ny avansert lader, den gamle er årsaken til at sikringen gikk i min DX7. I tillegg skal jeg kjøpe ny sikring.
                    Det bør fikse problemene.

                    OPPDATERING:
                    Fant sikringer på Clas Ohlson, 40 kr for 10stk Fungerer utmerket nå.
                    Kan også legge inn gode ord om KDS POWER RC-6S laderen fra Smallsize, meget lovende så langt.
                    Last edited by atlemo; 13-06-09, 16:39.
                    Atle Mo, Oslo

                    Comment

                    Working...
                    X