Unconfigured Ad

Collapse

3s lipo på mottaker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BiZARRE
    • Feb 2008
    • 29

3s lipo på mottaker

Hei hei.

Fikk min første deltavinge på torsdag. Tenkte jeg skulle bygge den ferdig imorgen kveld.

Men jeg er litt usikker når det gjelder batteri og mottaker, siden det ikke er esc inne i bildet. Har ett 3s lipo batteri og en hitec 5 kanals micro-mottaker. På batteriet står det deans kontakt. Det jeg lurte på var om jeg bare kan lage en overgang fra deans til servoplugg og kjøre den rett i mottakeren?
  • Superstar40
    • Dec 2002
    • 1667

Du bør/må ha en regulator til å styre motorkraft, de fleste regulatorer har en BEC til å regulere Volt slik at mottaker får riktig spenning. Vil ikke koble 3cell lipo direkte til mottaker da du har en nominell spenning på 11,1 V og da sender du mottakeren til de evige flymarker.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• flarssen
      • Jan 2005
      • 1842

Originally posted by Superstar40
      Vil ikke koble 3cell lipo direkte til mottaker da du har en nominell spenning på 11,1 V og da sender du mottakeren til de evige flymarker.
      Etterfulgt av et par servoer (som vanligvis tåler 4,8 - 7V).
      Fred Larssen

Comment

• BiZARRE
        • Feb 2008
        • 29

Jeg skal bruke flyet som seilfly, derfor er det ingen motorkraft å regulere på.

Har dere noen forslag til hvordan jeg skal gjøre det?

Comment

• TrondD
          • Feb 2008
          • 172

Hvorfor ikke bare bruke et vanlig mottakerbatteri?
          Og hvis du absolutt vil bruke lipo, bør du i alle fall ikke bruke mer enn 2-cell uregulert. Det finnes også billige regulatorer som tar ned spenningen til passende nivå.
          F.eks: http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...8V&kategoriID=
          Trond Dullerud
          Trondheim Modellflyklubb

Comment

• Quadrocopter
            Moderator
            • Aug 2007
            • 6357

Originally posted by BiZARRE
            Jeg skal bruke flyet som seilfly, derfor er det ingen motorkraft å regulere på.

Har dere noen forslag til hvordan jeg skal gjøre det?
            Det enkleste er å kjøpe en mottaker batteri pakke som matcher ditt behov sammen med en lader som kan lade denne (hvis du ikke har dette i dag), det finnes mengder av pakker som er bygget opp av 4x NiMh celler . glem LiPo med regulatorer dette er bare en kombinasjon som kompliserer.
            Stikk innom nærmeste hobbysjappe og du finner det du trenger der

Comment

Working...