Unconfigured Ad

Collapse

Har Futaba problemer med S3156 BB MG serien ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Illusion
    • Jun 2008
    • 703

Har Futaba problemer med S3156 BB MG serien ?

Hei!

Flesket til med 4 stk Futaba S3156 BB MG servoer i min PA Addiction. Det viser seg at to av de fire ikke sentrerer skikkelig. Symptomene kan sees på denne videoen:

Det merkelige i mitt tilfelle var at det var begge ballanserorservoene som ikke sentrerte. De to i halen sentrerte fint og flott. Sendte tilbake til nettbutikk og fikk 2 nye i retur i dag. Og guess what.. samme symptomer på de nye jeg fikk

Jeg kunne virkelig ikke tro det var sant så jeg byttet høyderor servoen med venstre ballanseror. Liten modell så det tar sin tid med kabeltrekk og full pakke. Nå er venstre ballanseror 100% mens høyderoret sentrerer dårlig.

Når jeg først oppdaget feilen fikk jeg en guru til å sjekke alt som sjekkes kunne.. Han kjenner radioen min ut og inn og resatte alt for å eliminere radio. Han har samme radio så vi byttet til og med fysisk sender uten at det hjalp. Mener derfor at jeg har eleminert det meste av feilkilder og kan ikke skjønne annet enn at det må være en feilprodusert batch fra Futaba ?
  • Illusion
    • Jun 2008
    • 703

En liten oppdatering

Fikk byttet de to defekte og fikk tilsendt 2 nye. Viser seg at de 2 nye også har samme sentreringsproblem. Nettbutikk sjekket grundigere de 2 jeg sendte inn og kunne konstantere at det var sentreringsproblemer når de koblet dem til radio. Så vidt jeg skjønner så har de ett eller annet testprogram (!?) som de kjører på servoer de får reklamasjon på. Dette programmet viste ingen feil.

Har nå på anbefaling av nettbutikk byttet til Hitec HS-5065MG Digital Feather

Fikk bare byttet de 2 som var defekte, men jeg bytter ut alle 4 servoene og tar kostnaden for de 2 andre hitec'ene selv.

Futaba har fått seg en ripe i lakken i mine øyne etter denne erfaringen. Men det positive er jo at feilen oppdages ved innstallasjon og ikke er noe (som jeg vet) som kommer krypende over tid.

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

Er vel ikke noen som slipper unna en bug i produksjonen, men noen har mer enn andre
      Har jo vært snakka om at Hitec HS-125 roter seg ut av senter etter temperaturen, for noen batcher. Men i knallvarmen vi sliter med nå opplevde jeg at alle servoene i Angelen min (Futaba 3010) var ute av senter i går. Fløy og syntes modellen var særs vrang å få til å fly skikkelig... Ikke rart slik balanserorene hadde stilt seg inn 5-6mm ned på begge. Side- og høyderor trimma jeg jo på, men stussa en del.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...