Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Har du en stor modell til en del lapper er det ingen hensikt å spare noen hundrelapper på en mottaker og leve i usikkerheten.
Velger du en Spektrum AR9300 så får du den beste løsningen som er på markedet i dag.
AR9300 benytter 4 mottaker enheter som kan distribueres rundt i flyet slik at du får optimale mottaker forhold selv om flyet er fult av metall, ledninger eller karbon som er de verste 2.4 GHz antenne signal demperne.
Jeg har begynt å bruke denne i de dyre 3,5 meter karbon seilflyene med meget tilfredsstillene resultat.
Spektrum AR9000 er en enklere utgave av AR9300 som har 2 mottakere - denne vil i de fleste tilfeller dekke behov i den klassen fly som du henviser til, men har du mye karbon eller andre former for radiosignal dempende materialer i flyet så kan du risikere å bruke mer tid på*å få plassert mottakeren riktig for optimalt mottak i alle retninger.
At annet alternativ er Spektrum AR9100, mottaker delen er lik AR9000 men den har mulighet for en ekstra satellitt mottaker. AR9100 har også har innebygget PowerBox funksjon med doble strømforsyninger osv. Jeg har ikke brukt denne så du får ta et sveip gjennom RCgroups for å hente erfaring underlag
Alle AR9n00 har muligher til å monitorere signal kvaliteten på alle mottakeren for å garantere at du ikke har noen skygge soner.
Glemte å si..
Kjøper du AR9100 kan du droppe powerbox. Da har du 2 batterier inn (feks 2xA123 eller 5celler Nicd/nimh) og mottageren gjør jobben med å fordele mellom batteriene.
Så med mindre du har behov for noen spesielle alternativer en powerbox kan gjøre....
Brukt denne i 3m med 150 3W og fungert ypperlig. (dog her hadde jeg eget batteri på sideroret, siden denne trengte 3 celler lipo).
Sitter idag i en diger uhåndterlig fox...
Noen ganger er Ebay glimrende....
Last edited by jj; 17-07-09, 22:45.
Reason: mer info
AR9100 er etter min mening den beste løsningen(billig på Hobbycity). Da trenger du ikke en fordyrende powerbox, og du får et meget lett oppsett. Jeg bruker den i 50cc modell med 2xA123, og har også planer om å bruke den i 100cc.
Vet ikke om det er anbefalt, men jeg tar strøm til tenning og røykanlegg direkte fra mottakeren. Det har fungert smertefritt.
Styr unna HobbyKing når det gjelder Spektrum - de har minimalt lager og ting som ikke er på lager tar som regel månedsvis før de får inn igjen (Amerikanske og japanske produsenter favoriserer ikke Kinesiske billig webshop's)
Videre er prisene oftest høyere enn hva du kan få dem for andre plasser.
Jeg styrer også unna ebay - kjøpte et par AR7000 der og begge hadde steingammel firmware og måtte tilbake til Horizion UK for oppgradering (ny FW gir vesentlig mindre rebind tid ved f.eks en brown out)
Spektrum produserer mottakere hva remmer og tøy kan holde og allikevel greier de ikke å dekke behovet, Amerikanske butikker blir prioritert fra Horizon så nå kjøper jeg konsekvent fra Esprit model - prisen, frakt og verdien inn i Norge er helt ok, men du finner sikkert andre som kan tilby Spektrum billigere hvis du leter - du finner dem i butikker i Norge også.
Hvorfor skal alle ha disse regulatorene?
Nesten alle flyene mine har 4 celler AA batterier bortsett fra de helt store. Og da snakker jeg om 9 seilfly som alle har 6 digitale servoer som tilsammen trekker 6-7A++ i starten. Sågar en DS modell som passerer 300mph (480km/t) iblant. Og nesten alle flyene har spectrum 2.4.
I min 3m Extra ble all strøm levert gjennom mottager fra 1stk 5 celler sub-C pakke. Når jeg skiftet til 2.4ghz valgte jeg AR9100 fordi var fornuftig priset og hadde innebygget både bryter og fordeling. At det var to innganger var forsåvidt fornuftig, men ikke nødvendig...
Om man ønsker litt ekstra sikkerhet for event. en dårlig celle er det bare å gå for 5 celler (99% av alle servoer idag takler det fint).
Om man ønsker å ha to pakker er det bare å koble på det. Event. med en diode hvis man er redd for at strøm kan gå mellom pakkene.
Om man velger sub-c celler kan de levere +200A, så det er ikke noe poeng.
Og selvsagt må strømmen fordeles over to eller flere UNI kontakter (en UNI kontakt er beregnet for maks 3A peak hvis den er forgylt)
Faktisk er det vel slik at får man en kortslutning i en servo eller ett drevsett binder vil faktisk det første som ryker være regulatoren. Har man en helt vanlig 5 cellers pakke vil den kunne levere så mye som ledningsnettet tåler.
At man har ting liggende eller man trenger å ha flere kanaler enn senderen takler kan være en god grunn til powerbox.
Andre?
kjøpte meg nettopp modul til min 9xII og her fulgte det med en AR9000 mottager regner med at denne kan brukes til denen modellen, modellen er i balsa og playwood så er lite som skal ødelegge for signalene tror jeg.
Har en solid 2 i denne modellen fra før som sørger for strømovervåkningen i modellen, noen som har erfaring med denne?
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment