Unconfigured Ad

Collapse

Hitec Aurora 9 tråden!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stein Arne
    • Jun 2006
    • 213

Hitec Aurora 9 tråden!

Tenkte å starte opp en tråd om denne hete nyheten fra Hitec.

[Bilde helt nederst]

Nye stikka fra hitec heter Aurora 9 og er som navnet tilsier 9kanaler.

Foruten om "vanlige" elementer man forventer på en radio stikke idag så har den:

* Egen utvikla 2,4ghz samband.
    * 9 kanaler
    * Revolusjonerende enkel men samtidig dyp programmering av skikka. (se filmene lengre nede)
    * STORT display med uvanlig høy oppløsning for denne prisklassen
    * Full programmerbare knapper og fritt valg hvor du vil legge de forskjellige funksjonene
    * minne nok for 30(!!) modeller...

full oversikt finner du her:

http://www.hitecrcd.com/transmitters/show?name=Aurora+9

Det er noen få heldige der ute som har fått lov å leke med stikka å tilbakemeldingene er over all forventning!

Her kommer er noen av filmene fra Brandon Chitty sitt første intrykk:

Oppsett osv, hvordan man gjør osv:

Flyet hans og hvordan han har satt det opp der:

Og hvordan gutten viser at det fungere (Flyr):

Mer flyving av samme person på Nall '09:

Som han så vidt er inne på, så har pakken en funksjon til å returnere signaler, for opp til 4-5 forskjellige følere, alt fra fuel level, temp på batteri pakke f.eks osv, RPM på motor... det finnes ikke noe engelsk visning av dette her enda på youtube av det jeg har funnet, men de finnes også på spansk tror jeg og tysk, for de som måtte like litt mer "gadget" siden av styringa:

Det finnes mer informasjon osv på youtube, hvor for forklarer enda mer for de som måtte ha mer interesse.

Denne pakken er lovt til å komme ut i salg i August '09 så vi finner den nok i butikken i de nærmeste ukene vil jeg tro!

Jeg hadde store planer om å kjøpe futuba 9c, men tror jeg faktisk skal prøve ut denne her istede!!

Så skriv ivei hva dere har på hjertet av forventninger og eventuelt inside info om hvor de kommer først i norge osv!!

Edit: litt typo's osv
    Attached Files
    Last edited by Stein Arne; 07-08-09, 19:59.
    Stein Arne Kjøraas

Fly:

1,6m trainer
    Graupner cherokee 1,6m "Brick"
    Multiplex Gemini
    Seagull Edge 540 2m /w 3w 28i "3d trainer"

Hitec Aurora 9

På vei inn:

Pilot Sbach 29% w/Hacker A60 + + +

Medlem av innherred modellflyklubb
    www.innherredmodellflyklubb.ning.no
  • surpass
    • Apr 2007
    • 833

Den så fin ut Lurer litt på hva den kommer til å koste. Noen som vet sånn ca`?

Comment

• Holger
      • Feb 2006
      • 734

Hos Staufenbiel kommer den til å koste 409 euro, eller litt over 3500,- nok pluss frakt, toll etc.
      Dette er dog uten servoer
      Anders Bruneberg
      Raufoss

Comment

• surpass
        • Apr 2007
        • 833

Det var jo ikke så galt synes jeg. Jeg har hatt de aller fleste senderene fra Hitec og alltid vært fornøyd, så denne skal jeg kjøpe når den kommer ut. Har også hatt en 9c så jeg kan sammenlikne litt, skal bli moro!

Comment

• Jøllsrud
          • Oct 2007
          • 469

Hørt snakk om 4500,- i Norge, da tror jeg det var med servoer, men er ikke sikker.

Comment

• Sniper
            • Nov 2005
            • 1386

Hitec har med denne radioen blitt spennende, ja. Jeg leste en omtale av denne i Model Airplane News for en stund siden. Nå ble det en JR DSX9 på meg, men hadde Aurora vært tilgjengelig da det ble handlet hadde jeg ikke vært i tvil. Touchscreen og belysning i tillegg til alt det DSX`n kan gjøre, og det til en helt annen pris..
            Geir

3D plane - 1D brain

Comment

• jeeeeeeright
              • Mar 2008
              • 1052

Noen som vet hvordan prisnivået på mottakere vil være kontra JR/Spectrum?
              Remi A. Sørensen - 94877903
              Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• Stein Arne
                • Jun 2006
                • 213

Originally posted by jeeeeeeright
                Noen som vet hvordan prisnivået på mottakere vil være kontra JR/Spectrum?

De skal vist være av "hitec" prisnivå, så et sted mellom hitec idag, og futuba/JR

En forhandler i USA sa på flyinggiants.com at det ville være i kjent hitec prisnivå i forhold til konkurentene, men er vist ingen som vil ut med priser for tia.

En annen ting, er at man får i Q1 i 2010, tak i micro motakere, full duplex for foamies osv, så de kommer med "full pakke" denne gangen
                Stein Arne Kjøraas

Fly:

1,6m trainer
                Graupner cherokee 1,6m "Brick"
                Multiplex Gemini
                Seagull Edge 540 2m /w 3w 28i "3d trainer"

Hitec Aurora 9

På vei inn:

Pilot Sbach 29% w/Hacker A60 + + +

Medlem av innherred modellflyklubb
                www.innherredmodellflyklubb.ning.no

Comment

• Quadrocopter
                  Moderator
                  • Aug 2007
                  • 6357

I USA ligger listeprisen til Aurora9 på $720 mort JR 9303 2.4 (DSX9) $630, begge systemene inkluderer en mottaker men ingen servoer. Skal du ha en Aurua9 så ser det ut som dette er tiden å gjøre kjøpet på siden det kan virke som HiTec dumper prisene for å få ett fotfeste i det amerikanske markedet (du finner den nede i $430).

Utfordringen med Aurora9 er den samme som hos de andre mindre produsentene av radioer - mottaker utvalg/modell variasjon og ikke minst tilgang.

Fant et fåtalls forhandlere av mottakere, dette kan reflektere at radioen er ny på markedet, men HiTec har nå beveget seg inn i den proprietære 2.4GHz verdenen i motsetting til tidligere hvor de var en stor produsent av RX til det åpne 35MHz markedet, er de i dag en liten TX produsent som skal kjempe om markedsandelene med de to store og alle de andre nykommerene.
                  Last edited by Quadrocopter; 08-08-09, 11:09.

Comment

• Heliman
                    • Mar 2006
                    • 1254

70 dollar for 7 kanaler og 100 dollar for 9 kanalers mottakere, ikke så gææærn't det...
                    står litt reklame her: http://www.hitecaurora.com/Comparison_Chart.pdf
                    Radioen ser veldig grei ut den, håper bare kvaliteten har hevet seg siden jeg hadde hitec radioutstyr...
                    Last edited by Heliman; 08-08-09, 10:51.
                    Mvh
                    Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• Viggkri2
                      • Nov 2005
                      • 1048

Julenissn kom med Aurora, har programmert ett par modeller og fløyet den ene, veldig enkelt og greit med grunnprogrammering (manualen er "nesten" overflødig), de mest fornuftige 3.900,- jeg har brukt på hobbyen i år, Amerikanerne som har brukt den noen måneder melder heller ikke om problemer, mulighet for lipo i senderen er også ok, 350,- for mottaker er jo også en grei pris. løp å kjøp

Comment

• grønnskolling
                        • Oct 2006
                        • 355

Hmm må si at jeg jo går og sikler litt på den jeg også. Noen som har sett noen tester av den pg evt sammenligning med Futaba 8FG????

Comment

• jeeeeeeright
                          • Mar 2008
                          • 1052

Håpa litt på denne under juletreet i år, men dengang ei. Satser på at nissen bare hadde fått en mild alzheimer, og stikker innom med den over nyttår!
                          Remi A. Sørensen - 94877903
                          Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• grønnskolling
                            • Oct 2006
                            • 355

Noen som har kjøpt og prøvd denne radioen??? Erfaringer?

Comment

• Viggkri2
                              • Nov 2005
                              • 1048

Jeg har konvertert en eclipse til 2,4 samt kjøpt Aurora, den store fordelen med den nye er veldig enkel programmering, standard modelloppsett og linking til mottaker tar bare ett par minutter, den ser også ut til å ha flust med programmeringsmuligheter for den kresne, bra design, ligger godt i handa, enkel stramming av stikkebevegelsene var også ett pluss. Såpass rimelige mottakere at jeg har konvertert 7 fly til 2,4 så langt.

Comment

Working...