Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jr dsx9 Limited edition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jr dsx9 Limited edition

    Er det kun lyset i displayet å fargen utvendig som skiller denne fra den "reine dsx9`n? Har ikke greid å finne noe særlig om denne le utgaven.

  • #2
    Tror det ja. Jeg har denne selv, men vet ikke hva mer det eventuelt måtte være da jeg ikke har vært borti standard utgaven. Men det lyset er fint. Det er jo spesielt når jeg sitter innendørs og justerer og programmerer.

    Synes det er en flott radio. Skulle bare ønske det var større frihet når det gjelder å tilegne brytere og utganger.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #3
      Enig med arhennie. Har samme radioen. Flott med lys, og fin ergonomi. Har ikke hatt forgjengeren heller. Synes også kanskje at man kunne hatt enda større frihet til brytervalg, samt velge brytere til å aktivere mixer etc. Futaba 9c var bedre på akkurat dette. Fikk min Limited Edition til prisen av standard DSX9, men vet ikke om jeg ville giddet å betale så mye i mellom for å få lyset.

      Men bevares: Flott radio, og jeg synes den lille plastkofferten den kommer i, er veldig kjekk. Holder radioen fri for møkk på stripa. Bare vær obs på at det står JR PCM på kofferten og ikke DSX9.
      Med vennlig hilsen
      Johannes Gjessing GMFK
      || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

      Comment


      • #4
        Originally posted by johanngj View Post
        Bare vær obs på at det står JR PCM på kofferten og ikke DSX9.
        Dette var vell en spøk eller?? hehe

        Comment


        • #5
          Originally posted by 10t View Post
          Dette var vell en spøk eller?? hehe
          Jeg vet ikke hvor du skal handle, men jeg kjøpte min fra Kina. Både koffert og manual som fulgte er for FM radioen. De endringene i radioen som er spesifikke for 2,4 GHz utgaven lå med som løsark. Dvs. dette med binding til Rx osv. Jeg vet ikke om JR overhodet har utgitt noen komplett manual for DSX9. Men alt dette har ærlig talt ingen betydning for min del.

          En annen bakdel med den fra Kina var at ladepluggen ikke er av euro stikk typen. Nå lader jeg aldri med standard lader uansett, så for meg er det greit nok. Men noe å være klar over om du skal handle utenfor europa.

          Dette er du sikkert fullstendig klar over, men om du og skal handle fra utlandet så spesifiser hvem mode du skal ha. (Mode 2 går jeg ut fra). Om du må endre fra mode 1 til 2 må du begynne å skru. (Radioen har mulighet for mode 1 - 4).
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #6
            ok.jeg skjønner. Høres jo mest ut som en baggatel det da. Er det foresten noen norske sider som har le utgaven ute for salg???

            Comment


            • #7
              laderen var bare søppel. Men hva gjør jeg da. Må vell ta ut bateriet hver gang da. Tenker på viss jeg skal bruke computerlader. Kan vell ikke kjøre på med f.eks 1c rett i senderen.

              Comment


              • #8
                Originally posted by 10t View Post
                laderen var bare søppel. Men hva gjør jeg da. Må vell ta ut bateriet hver gang da. Tenker på viss jeg skal bruke computerlader. Kan vell ikke kjøre på med f.eks 1c rett i senderen.
                Jeg har loddet en plugg, (samme type som på motakerbatterier), direkte på batteriledningene. Parallelt med den opprinnelige batteripluggen. Da behøver jeg bare åpne batteridekselet og koble meg til denne pluggen.
                Det har jeg gjort på andre ladere også nettopp for å kunne lade bekymringsløst med computerlader.

                Normalt lar jeg den stå å lade på ganske lav strøm, men har jeg dårlig tid kan jo jo pøse på litt om det trengs.
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • #9
                  Jeg klippet bare av den kontakten som satt på den ubrukelige veggladeren min. Så festet jeg bananplugger på denne kabelen. Lader med NiMh program på 100mA på min vanlige turnigy-lader. Slipper å ta av batterilokket hver gang en skal lade, og minsker dermed slitasjen. Ladeutgangen har diode, så man kan ikke lade batteriet UT mens det står i senderen via utladeprogram.
                  Med vennlig hilsen
                  Johannes Gjessing GMFK
                  || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by johanngj View Post
                    Jeg klippet bare av den kontakten som satt på den ubrukelige veggladeren min. Så festet jeg bananplugger på denne kabelen. Lader med NiMh program på 100mA på min vanlige turnigy-lader. Slipper å ta av batterilokket hver gang en skal lade, og minsker dermed slitasjen. Ladeutgangen har diode, så man kan ikke lade batteriet UT mens det står i senderen via utladeprogram.
                    Tenkte jeg skulle gjøre det samme, men hvem av ledningene er pluss å hvem er minus? Den ene er helt svart og den andre er svart og hvit

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by 10t View Post
                      Tenkte jeg skulle gjøre det samme, men hvem av ledningene er pluss å hvem er minus? Den ene er helt svart og den andre er svart og hvit

                      Koble til et batteri på den avklippende ledningen. Brukt voltmeter i radiopluggen for å se hva som blir hva. Manualen på side 6 sier at kappen er pluss, og senter er minus. (omvendt av Futaba). (mener at den "sorte og hvite" er minus. Dette er også motsatt av Futaba)
                      Med vennlig hilsen
                      Johannes Gjessing GMFK
                      || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by johanngj View Post
                        Koble til et batteri på den avklippende ledningen. Brukt voltmeter i radiopluggen for å se hva som blir hva. Manualen på side 6 sier at kappen er pluss, og senter er minus. (omvendt av Futaba). (mener at den "sorte og hvite" er minus. Dette er også motsatt av Futaba)
                        Bruk batteriet til å lage en prøvelampe dersom du ikke har voltmeter for hånden.
                        Hva som er + og - står ofte preget i plasten ved siden av ladekontakten.
                        arhennie

                        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                        http://hadelandmfk.no/
                        www.henniehobby.no/arne

                        Comment


                        • #13
                          Fikk ikke egen DSX9 manual til min vanlige utgave av den heller, kun ekstra bladet, men resten er ikt så det er ikke noe problem. Overganger for laderen er ganske lett å få tak i og koster nesten ikkno. (Har kjøpt 2 stk 3 pakk på en karaoke side) Kjekt å ha den når jeg lader annet på de andre laderne.

                          Overgang: http://www.funkaraoke.no/ velg andre karaoke produkter, første duppeditt

                          Comment


                          • #14
                            Litt ot men jeg prøver meg

                            Jeg har nettopp kjøpt meg en DSX9 og skal binde den opp mot en liten blade bare for å teste den. Trykker på binde knappen bak på senderen og setter den på men det begynner ikkek å blinke i den. Den skal det når man skal binde sender mot mottaker? Noen råd?
                            Mvh.

                            Ole Chr. Espedal
                            __________________
                            Scale Warbirds of Norway
                            www.scalewarbird.org
                            __________________
                            Kyosho Piper Cub
                            Hangar 9 P-51 Mustang
                            Great Planes Super Decathlon
                            Hirobo Shuttle Plus
                            Top-Flite P-40E Gold Edition
                            Kyosho Jet Illusion
                            Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
                            Mini Mag (Trainer for min far)
                            E-Flight AT-6 Harvard

                            Comment


                            • #15
                              Mine har aldri blinket, binder for det....
                              Hilsen Rune Marcussen

                              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                              JR DSX9

                              Fitjar Modellflyklubb
                              ---------------------------------------------------------------------------
                              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                              Comment

                              Working...
                              X