Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeti Duplex

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeti Duplex

    Hei...

    Jeg har akkurat bestillt Jeti Duplex modul og noen mottagere til min MC-22. ER det noen på forumet her som har erfaring med Jeti sitt 2,4Ghz system? Jeg har ikke funnet noe negativt om det på nettet for øvrig....
    Med vennlig hilsen
    Baard Lindberg
    Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

    "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

  • #2
    Hei,
    Har vurdert Jeti Duplex en stund selv og synes det ser veldig lovende ut. Jeg ser det har vært noe diskusjon frem og tilbake på et par forum, men jeg har inntrykk av at dette er bra saker. Har brukt diverse andre Jeti produkter i en årrekke og de har i hvert fall vært av ypperste kvalitet.

    Er selv i ferd med å konvertere min MTX Royal Pro 12 og som mangeårig tilhenger av Schulze produkter tror jeg at jeg går for deres Wave S3D system. Må dessverre vente noen uker til før det er tilgjengelig på markedet, men det er forhåpentligvis verdt det ;- )
    Hangar:
    Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

    "In thrust I believe"

    Comment


    • #3
      Takk for svar.

      Jeg har også sett på Shulze sitt system, men det er enda ikke tilgjengelig på markedet, og det er for min del greit å vente til noe har vært tilgjengelig litt før jeg kjøper. Jeg er også imponert over schulze sine produkter og er meget fornøyd med min Next lader. Imidlertid har schulze vært høyt priset så langt.....

      Jeti Duplex har vært tilgjengelig en stund nå, og jeg ser at det har vært kun få innkjøringsproblemer. Deres valg av teknologi ser også svært lovende ut. I tillegg er jo prisen på mottagerne særdeles hyggelig! Så man blir ikke ruinert om man vil bytte ut en del mottagere.

      Er det andre som har mer erfaring med Jeti Duplex her på forumet?
      Med vennlig hilsen
      Baard Lindberg
      Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

      "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Jeg har fått det nylig, bygget inn en TU modul i min JR 9X2 slik at jeg kan bytte mellom 35Mhz og 2,4 med en bryter. Har så langt bare prøvd med R5 mottakeren og MUI-75 sensor i Funjet'en min.
        Jeg er strålende fornøyd Veldig fint å få en pipelyd når jeg har brukt nøyaktig 80% av batteriet og ikke måtte gjette med en timer. Og jeg kan lese av strømtrekk, spenning og signalstyrke m.m. direkte.
        Det neste blir R8 mottaker og variosensor til seilfly. Det blir fint med vario og alarm på mottakerspenningen til de lange dagene på hanget.
        All programmering med Jeti boksen er veldig enkel og intuativ når du først kommer inn i det.
        Olav Kallhovd

        Comment


        • #5
          Takk skal du ha for svar. Bra at det ser ut til å holde det det lover. Jeg har bestillt sendermodul, Jetibox og 3 mottagere. Har også bestillt Mvario, FÅr alt sammen den 16 september når vi drar til Holm. Blir spenende...
          Med vennlig hilsen
          Baard Lindberg
          Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

          "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Hvor kjøper du MVario sensoren fra? Har litt problemer med å finne noen som har den på lager nå.
            Olav Kallhovd

            Comment


            • #7
              Originally posted by voltz View Post
              Er selv i ferd med å konvertere min MTX Royal Pro 12 og som mangeårig tilhenger av Schulze produkter tror jeg at jeg går for deres Wave S3D system. Må dessverre vente noen uker til før det er tilgjengelig på markedet, men det er forhåpentligvis verdt det ;- )
              Ser ut til at Schulze's Wave system er identisk til Act ( ACTeurope shop 23 ) Det blir sikkert bra, men i forhold til Jeti mangler de telemetri. Multiplex ser ut til å bli neste ut med 2,4 med telemetri med sitt M-Link system.
              Olav Kallhovd

              Comment


              • #8
                Originally posted by _wizard_ View Post
                Jeg har ikke funnet noe negativt om det på nettet for øvrig....
                De har vel slitt litt med FCC godkjenningen, men jeg regner med at CE merket er på plass?
                Jeti 2.4Ghz system not FCC certified? - RC Groups

                Jeti har i hvertfall gjort telemetridata tilgjengelig, live, for piloten i motsetning til de andre som tilbyr tilsvarende toveis forbindelse.

                Er i utgangspunktet skeptisk til at 2.4 GHz bandet også brukes til telemetri da det vil legge beslag på "bandbredde" vi jo primært ønsker å ha tilgjengelig til stying. Datamengden kan fort bli en helt annen enn den vi bruker kun for styring, så de som har regnet ut hvor mange som kan operere samtidig på 2.4 GHz må nok regne om igjen. Mulig det bare blir et problem ved slike massemønstringer som arrangeres i USA, og kanskje ikke der heller...
                Fred Larssen

                Comment


                • #9
                  Mvario

                  Originally posted by olav_k View Post
                  Hvor kjøper du MVario sensoren fra? Har litt problemer med å finne noen som har den på lager nå.
                  Jeg har bestillt min hos El-Flight. Home - El Fly
                  Med vennlig hilsen
                  Baard Lindberg
                  Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

                  "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by _wizard_ View Post
                    Jeg har bestillt min hos El-Flight. Home - El Fly
                    Har forstått det slik at man bruker jeti prog. boksen som display for telemetri data. Gir denne også lyd fra seg? Rx spenning? Vario stig/synk? Vario høyde?

                    Om lyd, kan man koble til øreplugger slik at man ikke forstyrrer piloten som står ved siden av?

                    Jostein

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Vingen300 View Post
                      Har forstått det slik at man bruker jeti prog. boksen som display for telemetri data. Gir denne også lyd fra seg? Rx spenning? Vario stig/synk? Vario høyde?

                      Om lyd, kan man koble til øreplugger slik at man ikke forstyrrer piloten som står ved siden av?
                      Man benytterJeti Boxen til flere ting. Man programmerer både sendermodul, mottager og telemetrisensor med den, enten direkte eller via "luften". Den mottar også telemetridataene som ses realtime på displayet. I tillegg til displayet har man også lydmuligheter, men "buzzeren" som gir lyden i fra seg sitter på sendermodulen slik at man ikke er nødt til å ha jetiboksen koblet til for å få viktige beskjeder, om for eksempel spenningen på mottagerbatteriet. Denne gir også fra seg lyden som tilbakemelder om stig og synk. Lange pip for synk, korte pip for stig(hvis jeg ikke husker feil). Desverre er det ikke muligheter for å koble til en øreplugg. Dette kan jeg være enig i at er litt dumt, og Jeti kunne sikkert gjort dette mulig på en relativt enkel måte slik at man slipper å forstyrre sidemannen. Men variomodulen til Jeti koster også en brøkdel av hva en reinsler eller ws-tech vario koster så man kan ikke forvente allverden kanskje. Men man ser høyden men er på, får beskjed om stig/synk, og man kan konfigurere en mengde greier på modulen. I tillegg kan man koble den til en ledig kanal på mottageren for å skru tilbakemeldingen av/på.

                      Jeg har alt ferdig montert i min Reichard Elipsoid, men har ikke rukket å få den i lufta enda. Skal se om jeg får det til i morgen.....
                      Med vennlig hilsen
                      Baard Lindberg
                      Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

                      "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by _wizard_ View Post
                        ........ Men man ser høyden men er på, får beskjed om stig/synk, og man kan konfigurere en mengde greier på modulen....
                        Systemet som helhet høres interessant ut, men at man ikke kan få opplest høyde er et lite minus. Når man når de store høyder er det ikke noen god idé å se ned på displayet; for da forsvinner modellen fort.... Det kan bli en farlig fristelse
                        Er det noen form for logging av parametere, slik at man i ettertid kan finne ut hvor høyt man har vært?
                        Mvh
                        JoE
                        Agder Modellflyklubb

                        Comment


                        • #13
                          Jeti Duplex

                          Originally posted by sjaa View Post
                          Systemet som helhet høres interessant ut, men at man ikke kan få opplest høyde er et lite minus. Når man når de store høyder er det ikke noen god idé å se ned på displayet; for da forsvinner modellen fort.... Det kan bli en farlig fristelse
                          Er det noen form for logging av parametere, slik at man i ettertid kan finne ut hvor høyt man har vært?
                          Enig i at dette er skummelt, men som jeg skrev tidligere så er det en prisforskjell her. Jeti mVario=400.- WS-Tech=4000.- En stemmegenerator som leser opp høyde, og andre vitale data ville nok jekket opp prisen betraktelig.......

                          Selv har jeg ingen planer om å stå å kikke på Jetiboksen mens jeg flyr

                          Desverre logger ikke boksen dataene...Det er mye mer man kan ønske seg av et allerede godt system, og det er jo ikke umulig at Jeti kommer med mer utstyr etterhvert som kan logge og ta vare på dataene på for eksempel et SD kort eller lignende for videre bearbeiding på en PC.
                          Med vennlig hilsen
                          Baard Lindberg
                          Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

                          "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Systemet ser meget spennende ut og jeg har akkurat vært i tale med Home - El Fly som ønsker at Modellflynytt skal se på noen av Jeti sine duplex løsninger. Vi kommer tilbake med mer informasjon om vi får til en test på dette systemet. Praktisk og smart for mange !
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by _wizard_ View Post
                              Jeg har alt ferdig montert i min Reichard Elipsoid, men har ikke rukket å få den i lufta enda. Skal se om jeg får det til i morgen.....
                              Kom gjerne med tilbakemeldinger på hvordan dette funker i virkeligheten....

                              Er det noen andre leverandører av 2.4 som kan levere med telemetri og sensorer? Da mener jeg som jeg faktisk kan kjøpe nå og ut å bruke imorgen? Ikke de som har "muligheten", en gang i fremtiden...

                              Jostein

                              Comment

                              Working...
                              X