Unconfigured Ad

Collapse

Problem med HS-65HB

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Propepperell
    • Jun 2005
    • 1093

Problem med HS-65HB

Hei.
    Jeg har disse montert i en liten 1,2m acro-leke.
    Har flydd og lekt meg noen hundre batterier uten problem. Så helt uten synlig anledning kom problemene. Plutselig ble jeg nødt å trimme 5-7 klikk på balanserorene etter hver rask roll / snaproll. Letet lenge uten å finne noe feil. Til sist så jeg at et av balanserorservoene ikke sentrerte nøyaktig lenger.
    Selvsagt er dette nå byttet ut og problemet er vekk, men det jeg lurer på er;
    1. Er "sentreringsfeil" noe som bare kommer helt plutselig? Trodde dette var "medfødt" hvis dette forekom.
    2. Har hatt hauger av denne servoen og ikke opplevd dette før, er dette et vanlig forekommende problem på denne servoen?
    3. Er det noe man kan gjøre eller anbefales det å arkivere den i "det runde arkivet"?

Takk, Peter

Ps. Ønsker IKKE en "Hitec er dritt - kjøp Graupner diskusjon".
    Vennligst la vær å svare hvis dette er ditt utgangspunkt.
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Når du kjøper den kvaliteten så får du ta konsekvensene - du burde hellerha kjøpt Hitec sine servoer - de er bra.....

Fra fleip til fakta - har du skrudd den opp og sjekket tannhjulene og innfesting av akslene til tannhjulene i servo kassa - du kan ha et tannhjul som hopper over noen tenner ved belastning?
    Last edited by Quadrocopter; 15-08-09, 17:57.

Comment

• Propepperell
      • Jun 2005
      • 1093

Hitec - HiTec, hmmm. Er nok litt treg Frank men den tok jeg ikke.
      Nei har ikke gjort det, men har selvsagt vært opp i det du beskriver men da pleier jeg å se eller høre hakker / hopper over.
      Får vel sjekke uansett.

Peter
      Peter Rahm
      Siggerud
      Cirrus RCFK

Comment

• Quadrocopter
        Moderator
        • Aug 2007
        • 6357

... Var bare mitt forsøk på å være morsom...

Ja - hvis en tann er defekt så hører du at det hakker - men er det en annen form for slitasje vil du ikke høre noe før du belaster servoen hardt, under normal ubelastet kjøring virker den helt normalt.

Comment

• Speedfreak
          • Jun 2006
          • 220

Originally posted by Propepperell
          2. Har hatt hauger av denne servoen og ikke opplevd dette før, er dette et vanlig forekommende problem på denne servoen?
          Svarer ikke du på dette selv her da?

Har selv 3 av denne typen, og ikke noe feil på dem.
          Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
          Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
          Futaba 12FG

Comment

• Propepperell
            • Jun 2005
            • 1093

Originally posted by Speedfreak
            Svarer ikke du på dette selv her da?

Har selv 3 av denne typen, og ikke noe feil på dem.
            Nei, jeg konkluderer med mine egne erfaringer, men hva er vel 10 servoer mot alle millioner som sikkert er produsert og i drift der ute. Tar ikke meg selv så høytidelig at alt jeg tror er allenerådende sannhet

Peter
            Last edited by Propepperell; 15-08-09, 20:25. Reason: Litt vel mye Svensk der
            Peter Rahm
            Siggerud
            Cirrus RCFK

Comment

Working...