Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba 10CHG vs simulator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Futaba 10CHG vs simulator

    Har kjøpt en Futaba 10CHG radio. Fra før av har jeg ett USB interface jeg har benyttet til simulator. Litt usikker på hvilket slag/fabrikat dette er, men det er av det billige slaget. Lurer på om det er GWS?

    Uansett, etter hva jeg vet er dette USB interfacet avh. at radioen sender på PPM signalet ut fra trainerporten. Og på min nye radio går det ikke an å sette denne til PPM, da den kun støtter 2,4Ghz. Er det noe triks her jeg ikke har fått med meg, eller er slike USB simulatorkabler ikke brukende i kombinasjon med denne radioen?

    Evt. er det noen som vet om en slik USB kabel man kan få kjøpt, som garantert støtter denne radioen?

    Jeg har pr. nå stort sett benyttet Clearview, og kunne tenkt meg å foreløpig fortsette med det.

    Vurderer kanskje å investere i Phoenix etterhvert, siden jeg har lest det er flere her som er veldig fornøyd med denne ifbm. helikoptertrening. Noen som har benyttet Phoenix sammen med 10CHG, og kan bekrefte at de går sammen? På siden deres står det bare alle Futaba systemer, men tør ikke stole blindt på at de har testet med de nyeste radioene.
    mvh Kim

  • #2
    Ingen grunn til at radioen din ikke skal funke med Phoenix, bare sørg for å kjøpe en Futaba-ledning i tillegg. Time to go to Rome...
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Originally posted by kimshans View Post
      Uansett, etter hva jeg vet er dette USB interfacet avh. at radioen sender på PPM signalet ut fra trainerporten. Og på min nye radio går det ikke an å sette denne til PPM, da den kun støtter 2,4Ghz.
      Radioen sender alltid PPM på trainerporten, også på 10CG.

      Comment


      • #4
        Hmm. Da burde jo radioen funket med den kabelen jeg har...

        På min Futaba T6EXHP 35 MHz radio, må jeg sette til PPM modus på den modellen jeg benytter til simulator. Hvis ikke fungerer ikke den heller.

        Men siden jeg tilsynelatende ikke ha noe valg på min 10CG radio, så bør den jo sende som standard på PPM på trainerporten.

        Merkelig.... Noen som har 10CG (10CHG), og som benytter den til simulator her? Er det noe triks for å få dette til å funke?
        mvh Kim

        Comment


        • #5
          Måtte prøve radioen mot USB kabelen en gang til, for å være sikker på at det ikke var jeg som hadde surret tidligere. Og sannelig, nå funket den helt fint!

          Hva jeg har gjort annerledes tidligere, aner jeg ikke. Men da er det iorden ihvertfall
          mvh Kim

          Comment

          Working...
          X