Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med BMS-555DMG vingeservoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med BMS-555DMG vingeservoer

    Hei! har akkurat innvestert i 4 stk vingeservoer som jeg tenkte å montere i min Predator.
    Har problemer med å få servoene til å virke, må ofte slå av og på bryteren flere ganger før
    servoene virker. Servoene virker helt fint når de først slår inn, og det er slik at enten virker alle eller ingen. servoene er bergnet for både 4,8v og 6v (Det er bare problemer med 4,8v
    6v virker de helt fint) Tenker å bruke 2x2000ma RX firkantpakker på 4,8v fra Graupner
    og Futaba S3150 servoer til høyde/sideror. Håper noen har en fornuftig forklaring på problemet og eventuelt om det er forsvarlig å benytte servoene fra Blue Bird.
    Last edited by Airborn; 19-08-09, 18:01.
    M.V.H
    Frank Skarbø
    Ålesund og omegn modellflyklubb

    MINE MODELLER:
    Stingray HS (X-Models)
    Predator (RCRCM)
    Alpina 4001 Elektro (Tangent)
    Trico 2001 jet (Carrera)
    Yak-54 30% (SD models)

  • #2
    Spenningsfall over bryteren din ? Plugg batteripakka rett i motakeren for å sjekke det.

    Dårlig lodding på batteripakka eller kabelnettet en plass.

    Er 4,8 volts pakka de i orden ?

    Hvis det gjelder alle servoene så mener nå jeg det må være noe med strømforsyningen.
    **********************
    Mvh
    Stig Olsen
    Lillehammer MFK


    Nan Xplorer FullCarbon X tail
    Pike Perfect X tail
    Pike Brio / Giant
    Alpina 4001
    DG 500/22 Elan under opppussing
    Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

    Futaba 12Fg Fasst

    Comment


    • #3
      Bluebird vigeservoer

      Hei.

      Jeg har kjøpt en 7-8 slike servoer fra HC. Jeg har montert de på flaps i en F3F modell jeg har. (CITO 3). Jeg har ikke fått flydd de enda, men i "benk" har de oppført seg eksemplarisk. Jeg kjører med 4,8 volt i denne modellen. En kompis har montert samme servo på flapsene i en Phønix. Han opplevde noe lignende når vi sist var ute å fløy....Men det var mer som om servoene ikke sentrerte riktig, og ved cycling av power var de på plass igjen.

      Servoene er jo "Kinaservoer" av rimelig modell, men alikevel noe av det dyrere man får i Kina. Har hatt grei erfaring med Bluebird tidligere.

      Flott om du kan oppdatere oss med status på dine servoer...!!
      Med vennlig hilsen
      Baard Lindberg
      Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

      "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

      Comment


      • #4
        vingeservo BMS-555DMG

        Takk for forslaget!
        Batteripakkene er ny har testa begge to og de er ok.
        Strømbryter er også ny,og har prøvd å plugge pakka rett i mottageren resultatet er det samme. Jeg lurer på om det egentlig er 6v servoer da de fungerer helt fint med 6v
        M.V.H
        Frank Skarbø
        Ålesund og omegn modellflyklubb

        MINE MODELLER:
        Stingray HS (X-Models)
        Predator (RCRCM)
        Alpina 4001 Elektro (Tangent)
        Trico 2001 jet (Carrera)
        Yak-54 30% (SD models)

        Comment

        Working...
        X