Unconfigured Ad

Collapse

Sanwa RD-6000 reperasjon, hvem reparerer ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Isak
    • Apr 2004
    • 680

Jada, byttet x-tall i både motaker og sender. Har ikke testet en annen sender, men jeg har prøvd to stk forskjellige motakere uten hell, så det er vel mest sansynlig senderen som er problemet.

Isak
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

Comment

• Vingemutteren
      • Jul 2002
      • 2421

Originally posted by joo
      VM: Hvorfor går du ikke for Profi heller??? Hos Øgrey er det mulig å ta ting i rater når du er kontokunde... Men jeg må bare advare deg: hvis du kjøper MPX får du problemer.. Du vil aldri mer sikle på andre radioer og alle Østen-diggerne vil angripe deg og dine meninger uansett
      Profien er jo dyrere og har vel ikke synt mulighet?
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Superstar40
        • Dec 2002
        • 1667

Sanwa importeres av Hobbysport i Norge og Carrocar i Norden. Ta kontakt med dem for å få vite hvor og hvordan du skal få sendt den til service.

Linkene er:

Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• Isak
          • Apr 2004
          • 680

Senderen er sendt inn til hobbysport. Han jeg snakket med trodde at feilen mest sansynlig var selve sendemodulen etter å ha spurt meg om senderen hadde stått mye på med antennen nede. Dette var ikke så veldig sunt for de fleste radioer og måtte helst ungås. Så å teste rekkevidden med antennen nede var fy fy.

Dette var nyheter for meg i allefall, aldri hørt snakk om at radioen kan ta skade av å stå på for lenge med antennen nede. Blir morro å fly på simulator nå da, men antennen langt til værs.

Isak
          Runar Isaksen
          risaksen@bluezone.no

Comment

• Superstar40
            • Dec 2002
            • 1667

Jeg har også hørt dette om antenne og problemer. Tror ikke det er noe spesielt for Sanwa.

Håper at det ordner seg
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• Isak
              • Apr 2004
              • 680

Slik som jeg forstod, så gjaldt dette alle fjernstyringer. Så lenge det ikke er noen form for sikring mot dette.

Snakket med en kar i dag som forklarte meg at problemet når antennen er inne er at noen dingsebomser (!?!) inni blir overhetet og "smelter" til slutt. Dette var ikke et ukjent problem vist nokk.

Jaja.. lærer noe nytt hver dag, sies det !

Håper problemene løser seg nå.

Takker for all hjelp

Isak
              Runar Isaksen
              risaksen@bluezone.no

Comment

• Linz
                • Feb 2004
                • 73

Originally posted by Isak
                Dette var nyheter for meg i allefall, aldri hørt snakk om at radioen kan ta skade av å stå på for lenge med antennen nede. Blir morro å fly på simulator nå da, men antennen langt til værs.

Isak
                Når senderen brukes mot simulator er det vel bare å enten ta ut krystallen i senderen eller hele sendermodulen, så skal man slippe denne problematikken. Såfremt ikke logikken min er helt på blåbærtur da...
                Mvh
                Geir-Tore Lindsve

Comment

• Isak
                  • Apr 2004
                  • 680

For dere som holder pusten og venter i spenning om hva som var feil med senderen min så kommer svaret nå :

Hei.
                  Ang rep av din RD6000 Super radio og forespørsel om repkostnader kan vi opplyse at feilen på din radio ligger i RF seksjonen.
                  Her må en spenningsregulator skiftes.

Ang kostnader, så er dette en komponent som skal holde ut radioens levetid. Vi finner det derfor urimelig å ta betalt for dette selv etter utløpt garantiperiode.
                  Radioen blir derfor reparert uten å belaste deg for kostnader. Du vil få senderen din tilbake i løpet av uke 32 (02-08 aug).

Vennlig hilsen
                  Hobbysport Service

Dette var gode nyheter, særlig siden jeg har innvistert i ny radio

Men men..

kjekt å ha.. kjekt å ha...

Isak
                  Runar Isaksen
                  risaksen@bluezone.no

Comment

• joo
                    MFN Skribent
                    • Nov 2002
                    • 6936

Nja, en spenningsregulator koster neppe mer enn en tier.. men godt dem fant feilen!!
                    To radioer MÅ man minst ha, går ikke an å bli fri sånn midt i sesongen???
                    Fenomenet med at deler i RF-modulen ødelegges hvis radioen er påslått med antennen nede/av er ikke noe spesielt for våre fjernstyringer. Alle sendere er bygd for å levere effekt ut til en noenlunde avstemt last (antennen). Både antennelengder og kabler til matingen (som skal ha helt bestemte impedanser) er en del av en svingekrets der det alltid er et mål å få et så lavt standbølgeforhold (SWR) som mulig. Et ukjent begrep for noen av dere kanskje, men hvis jeg sier det sånn: når SWR er dårlig vil mye av den effekten senderen pøser ut komme tilbake til utgangstrinnet som en effekt som bidrar til å varme opp utgangstransistorene. For mye varme=kaputt....
                    Å slå ned antennen for en kjapp range-sjekk skal ikke ødelegge utgangen! Derimot ser jeg mange som justerer og fixer og mekker over lengre tid i depotet med antennen nede og ikke drar ut antennen før dem taxer ut, evt glemmer det... Dette er ikke bra!
                    Aner jeg flere temaer til en kommende artikkel om radio-systemer?
                    Uansett: det er sesong, ut og flyyyy
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Jon Roger
                      • Mar 2004
                      • 120

[quote]To radioer MÅ man minst ha, går ikke an å bli fri sånn midt i sesongen???

Betyr dette at multikomplexradioene ikke er helt pålitelige?

Comment

• joo
                        MFN Skribent
                        • Nov 2002
                        • 6936

Njet Jan Roger.. Bare ser hva som hender med Sanwa jeg
                        Likevel: jeg har hatt 2 MPX`er i 14-15 år, den ene er en Europa (billig 4-kanaler) som har fungert som elevradio ved skoling. Her har min 3030 vært brukt som lærer-radio. Kan nevne at når jeg har skolet har jeg latt eleven få f.eks balanse/høyderor mens jeg har styrt sideror og gassen i begynnelsen. Deretter legges på funksjoner etter framgangen. En av mange finesser på MPX

Comment

• Niklas
                          • Sep 2003
                          • 899

Originally posted by joo
                          Njet Jan Roger.. Bare ser hva som hender med Sanwa jeg
                          Likevel: jeg har hatt 2 MPX`er i 14-15 år, den ene er en Europa (billig 4-kanaler) som har fungert som elevradio ved skoling. Her har min 3030 vært brukt som lærer-radio. Kan nevne at når jeg har skolet har jeg latt eleven få f.eks balanse/høyderor mens jeg har styrt sideror og gassen i begynnelsen. Deretter legges på funksjoner etter framgangen. En av mange finesser på MPX
                          Jepp.... den funsjonen har jeg på min 3810 også. Det er ikke bare mpx som har den

Comment

• joo
                            MFN Skribent
                            • Nov 2002
                            • 6936

Ikke verst det Ostnik... vi vet jo at kineserne er flinke til å kopiere god europeisk teknikk, så dem har importert en MPX altså??

Comment

• Niklas
                              • Sep 2003
                              • 899

JR er da ikke kinesisk? er det det? trodde det var japansk jeg....

Comment

Working...