Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Var ute i hagen og hovret litt med 500'n før i dag, og la merke til at satellitt’n til ar 7000 plutselig begynte å blinke hurtig et par minutter ut i flighten. Holdt vel på en 10 sekunders tid før den igjen lyste solid, resten av pakka. Noen som kan ’freske’ opp hukommelsen på hva det betyr?
Takk for titten
Når du bytter batteripakke, så blinker også mottakeren. Hvis det er samme type blinking, så er det for å indikere at mottakeren har mistet strøm en gang.
QuickConnect With Brownout Detection
Your AR7000 features QuickConnect with Brownout Detection.
• Should an interruption of power occur (brownout), the system will reconnect immediately when power is restored (QuickConnect).
• The LED on the receiver will flash slowly indicating a power interruption (brownout) has occurred.
• Brownouts can be caused by an inadequate power supply (weak battery or regulator), a loose connector, a bad switch, an inadequate BEC when using an electronic speed controller, etc.
• Brownouts occur when the receiver voltage drops below 3.5 volts thus interrupting control as the servos and receiver require a minimum of 3.5 volts to operate.
Det var det jeg fant om blinking, utenom binde-prosessen.
Slenger på litt mere info: denne funksjonen er praktisk for å se om en eventuell kræsj var forårsaket av at mottakeren mistet strømmen. Det har ellers ingen praktisk betydning at mottakeren blinker.
Hvis du vil unngå at mottakeren blinker etter batteribytte, må du skru av og på senderen før du kobler inn nytt batteri.
Har ikke QuickConnect With Brownout Detection på min, har testet dette på benken og den bruker 3-5 sekunder på å komme seg igjen. Testet det etter en tur i bakken der jeg ble litt usikker på om det var en brownout eller en link som falt av til det ene bladet.
Skal sende de til HH tyskland for en QC oppgradering snart.
Anyway, jeg skrur alltid av radion mellom batt bytter. og begge lysene på rx'ene lyser konstant, det var bare i går jeg merket at det blinket midt i flighten på sattelitten, hurtig (nesten som å se hardisk lampa på pc'n jobber) i ca 10 sekunder for så å bli fast igjen.
Har ikke QuickConnect With Brownout Detection på min, har testet dette på benken og den bruker 3-5 sekunder på å komme seg igjen. Testet det etter en tur i bakken der jeg ble litt usikker på om det var en brownout eller en link som falt av til det ene bladet.
Skal sende de til HH tyskland for en QC oppgradering snart.
Anyway, jeg skrur alltid av radion mellom batt bytter. og begge lysene på rx'ene lyser konstant, det var bare i går jeg merket at det blinket midt i flighten på sattelitten, hurtig (nesten som å se hardisk lampa på pc'n jobber) i ca 10 sekunder for så å bli fast igjen.
Hvor lang tid bruker den på å komme seg etter å ha skrudd av og på radio med Quick Connect Feature'en? Min brukte rundt 2 sek...
Originally posted by Øyvind M
jeg har opplevd treg blinking, men kjapp blinking var ny..... spør finless bob?
Er ikke bare Bob som kan mye...
Mvh
Mathias Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8
Page error. Please use our search bar to find what you’re looking for.
Sitat:
With the system operating normally, simply switch the airborne power off, then on. If your system shows virtually no delay in regaining control, your receiver includes the QuickConnect feature.
her er en liten snutt jeg lagde for å teste, men dette er jo seff feil måte å teste på, tjukk i hue.. Det er jo senderen man skal skru av for å se hvor lang tid det tar, og da tok det alt fra 3 til 5 sekunder før Ar'n var oppe på nett igjen. Men når man får QC skal det i teorien gå like fort som på videoen har jeg forstått, samt at den blir kompatibel med Flight Log'en
de som har QC er de som en port med DATA/BIND på, de eldre har BATT/BIND har jeg blitt fortalt.
her er en liten snutt jeg lagde for å teste, men dette er jo seff feil måte å teste på, tjukk i hue.. Det er jo senderen man skal skru av for å se hvor lang tid det tar, og da tok det alt fra 3 til 5 sekunder før Ar'n var oppe på nett igjen.
Hvorfor senderen? De færreste slår vel av senderen mens de flyr? Mange sendere bruker uansett flere sekunder før de er på lufta. Det er mottageren som kan reboote p.g.a. lav spenning.
With the system operating normally, simply switch the airborne power off, then on. If your system shows virtually no delay in regaining control, your receiver includes the QuickConnect feature.
her er en liten snutt jeg lagde for å teste, men dette er jo seff feil måte å teste på, tjukk i hue.. Det er jo senderen man skal skru av for å se hvor lang tid det tar, og da tok det alt fra 3 til 5 sekunder før Ar'n var oppe på nett igjen. Men når man får QC skal det i teorien gå like fort som på videoen har jeg forstått, samt at den blir kompatibel med Flight Log'en
de som har QC er de som en port med DATA/BIND på, de eldre har BATT/BIND har jeg blitt fortalt.
Som flarssen sier så er det stor forskjell på reconnect tid når du slår av sender kontra når du får en eller annen form for forbindelse tap / brownout.
Når du slår av og på sender bruker systemet meste parten av tiden til å etablere de to kanalene den skal bruke (sjekke om kanalen er fri osv.)
Ved et totalt pakke tap eller brownout er alt dette allerede etablert og rebind går på en brøkdel av tiden.
De mottakerne jeg slet mest med var gamle AR6100 (FW rev 1.5 eller eldre (hvis jeg ikke husker helt feil))
Alle de nye ARnnnn mottakerne som er solgt det siste året har riktig versjon av FW og problemet er fikset.
Det er MacGregor i UK som gjør denne oppgraderingen og den er gratis (du må selvfølgelig sjekke med dem i forkant) ulempen er noen uker uten mottaker i flyene og jobben med å pelle dem ut og inn.
Det er flere måter å sjekke hvor lang tid en reconnect tar men en av dem er å holde RangeCheck knappen inne snu deg og stå med ryggen til flyet - beveg deg vekk fra flyet til du mister kontakten med det å gå et par meter til mottakeren går nå i falsafe of plasserer alle rorene i "failsafe posisjon". Ta nå å sett f.eks balanseror stikka helt til venstre å snu deg rundt slik at har sender mellom deg og flyet - du vil da se at mottakeren oppretter forbindelse omtrent umiddelbart - hvis dette tar flere sekunder er det en stor mulighet for at du har gammel FirmWare.
Flott, lærer noe nytt hver dag. Snakket med HH usa og de sa send de til tyskland, og det
tenkte jeg å gjøre snart. har hatt et par tilfeller av opp ned display på min dx7 så de ville ta en titt på det også, men er det en HH UK så er det kanskje lettere å sende den dit?
Men ingen som kan si meg hva blinkingen betyr, kanskje ingenting?
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment