Unconfigured Ad

Collapse

Jr9x Programering

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaklei
    • Sep 2005
    • 458

Jr9x Programering

Holder på å "bippe" inn et seilfly i en Jr9x.
    Flyet har balanseror og flaps (4 servoer).
    Programmeres slik at jeg har 4 flymoduser; Cruise, sped, termikk, launch.
    Alt unntatt en liten ting fungerer greit, når jeg setter den i launch mode (rorene ca 10mm ned) er ene flapsroret litt lengre ned enn det andre, hadde dette vært balanserorene kunne jeg enkelt brukt trimmen for og fått det riktig.
    Men kan ikke finne noen trim som enkelt gjør dette. Eller har jeg oversett noe??
    På full brems er begge flapsene like langt nede..
    Har like lange rorhorn på begge servoene, mulig at den ene servoen er noen få grader ute av senter i forhold til den andre, men jeg har ikke lyst til å dra ut servoene igjen for å justere det.
    Noen god ide??

Kjell Arne
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Originally posted by kaklei
    god ide??
    Du må ha aktivert [SYSTEM M.] -> [WING TYPE] -> DUAL FLAP -> ACT

Under [FUNC.LIST] -> [Sub Trim]
    Juster RFLP eller LFLP

Videre er viktig med en 15-30 grader offset på servohornet (se 9xII manual)
    Det aller viktigste er å få dette mekanisk riktig før noe gjøres på radioen!

Sjekk også denne tråden
    Last edited by Quadrocopter; 11-10-09, 18:30.

Comment

• kaklei
      • Sep 2005
      • 458

Takk for forsøk.
      Har "grunninstillingene" i orden, alt ok i nøytralstilling.
      Det jeg etterlyser er en måte å justere flapsene i forhold til hverandre i launch mode.
      Frykter at modellen "stikker" til ene siden når jeg vinsjer modellen opp, da ene roret går lengere ned enn det andre.
      Mulig det er litt keitete forklart :-|

Kjell Arne

Comment

• Quadrocopter
        Moderator
        • Aug 2007
        • 6357

Hvis jeg forstår deg riktig så sier du at flapsene (servoene) ikke følger hverandre likt fra ende til ende.
        Hva skjer når du trekker flapsene tilbake fra maks utslag? starter de likt eller kommer den ene noe senere.

Dette kan justeres med å justere endepunktene under [FUNC.LIST] -> [TRVL.Adj.]
        Prøv å justere RFLP og LFLP ut i fra U 100% med f,eks en 10% mer slik at begge flapsene starter samtidig fra den ønskede posisjonen
        Last edited by Quadrocopter; 11-10-09, 20:02.

Comment

Working...