Unconfigured Ad

Collapse

2,4 Ghz RX og magneter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eirbla
    • Mar 2007
    • 12

2,4 Ghz RX og magneter

Hei!

Har et fly støpt i plast som det skal festes en Futaba R606FS 2.4Ghz mottaker i.
    Problemet mitt er at det finnes lite rette flater i kroppen, og har mange idéer, men ingen vinnere.

Så kom jeg til å tenke på magneter! Vil magnetisme slå ut og forstyrre signalene, eller har det ingenting å si?

Grunnen til at dette hadde passet meg utmerket, er at jeg har to andre fly som skal bruke samme mottaker. Så ser gjerne en lettvint, men sikker montering som gjør at jeg raskt kan flytte mottakeren over i andre modeller.

Har også vurdert teip med borrelås, men opplever ofte at dette kan bli ustabilt, og få gjenstander festet med dette til å riste voldsomt.

Kan noen svare meg på dette, eller komme med andre tips?

På forhånd takk!
    Mvh,
    Eirik
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Kan ikke se at magnetene skal kunne påvirke mottakeren men jeg hadde for all del valgt borrelås fremfor magneter - så mye enklere da...
    Last edited by Quadrocopter; 02-11-09, 00:36.

Comment

• Eirbla
      • Mar 2007
      • 12

Takk for svar!

Vil ikke borrelåsanordningen føre til at mottakeren henger og slenger?
      Har aldri opplevd at borrelås fester "skikkelig".
      Har kanskje bare brukt feil type?
      Mvh,
      Eirik

Comment

• bjeff
        • Jul 2007
        • 2010

Jeg brukte 3M Scotchmate http://solutions.3m.com/wps/portal/3...beZ1F86XQ9P9gl inntil jeg oppdaget den uten lim fra Hobbycity http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...STRONG___(1mtr) .

Dette er kraftige saker, like bra, men sistnevnte er billig. De selger en med lim også, den har jeg ikke prøvd. Såsant du sørger for at borrelåsen er skikkelig festet til hhsv mottaker og fly, så må du fly i minst mach 1 for at mottakeren skal løsne.
        Anders Eiebakke
        90078513

Comment

• Eirbla
          • Mar 2007
          • 12

Dette var solide saker ja!
          Skal bestilles så fort det er noen andre saker jeg skal ha fra hobbycity.

3m sin scotchmate kan vel fåes i hobbyhandel e.l, er det noen som vet dette?

Takker for svar
          Mvh,
          Eirik

Comment

• bjeff
            • Jul 2007
            • 2010

Jeg kjøper 3M fra Arto i Oslo, http://www.arto.no/kontakt.htm . Jeg vet at du får tak i det i velassorterte jernvarehandlere. Forøvrig kom jeg på at Biltema også har en fin borrelås, en bredere variant.
            Anders Eiebakke
            90078513

Comment

• kimshans
              • Jul 2009
              • 79

Har brukt denne: http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=136789082 til festing av batteri på min Trex500. Sitter som støpt. Nå er batteriet såpass tungt at jeg bruker borrelåsreim rundt i tillegg, men med en lett mottaker vil jeg tro den fungerer veldig godt.
              mvh Kim

Comment

• Eirbla
                • Mar 2007
                • 12

Takk for svar Kim!

Dette skal jeg sjekke ut imorgen da vi har en Clas Ohlson butikk i sentrum!
                Mvh,
                Eirik

Comment

• sjaa
                  • Feb 2006
                  • 601

Biltema sin borrelås med lim fungerer meget godt; på flater den fester dårlig kan man sikre seg med et tynt lag kontaktlim.
                  Mvh
                  JoE
                  Agder Modellflyklubb

Comment

• flarssen
                    • Jan 2005
                    • 1842

Poenget var vel ikke at borrelåsen løsner, men at opphenget blir slappt. Dette kan delvis bøtes på ved å ha borrelåsen langs ytterkantene på objektet i stedet for en bit under midten. Har man over det hele kan det ofte bli problematisk å få løsnet tingen.
                    Fred Larssen

Comment

• Quadrocopter
                      Moderator
                      • Aug 2007
                      • 6357

Hva med å gjøre noe så enkelt som å lime inn en 2mm x-finerplate på en 2,5x3cm - da får du en helt rett underlags flate å montere RX på.
                      Last edited by Quadrocopter; 03-11-09, 09:58.

Comment

• Eirbla
                        • Mar 2007
                        • 12

Skal lage et par anordninger til helga, dette må prøves.
                        Akkurat nå har jeg festet RX med borrelås, og det ser ut til å gå helt greit med tanke på krum flate.

Takker for alle svar
                        Mvh,
                        Eirik

Comment

Working...