Announcement

Collapse
No announcement yet.

På tide å bytte ut Spektrum dx6i,en

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • På tide å bytte ut Spektrum dx6i,en

    Som overskriften sier så vurderer jeg å bytte ut Spektrum senderen min (eller bruke den til parkflyene) Jeg kommer mest sannsynlig til å starte med helikopter neste sesong (fly så mye som mulig med bladen i vinter) og da er det vel på tide å finne en sender med litt flere kanaler, jeg har sett litt på dx7,en men det er det vel og en kanal i manko !?. Er det noen av de andre fabrikantene som støtter spektrum mottaker ? Har jo bygget opp ett lite lass med spektrum mottakere. Kort sakt: Trenger en ny sender med minimum 8 kanaler og vil gjerne bruke de mottakerene jeg allerede har. Noen anbefalinger ? Prisklassen kommer helt ann på dagsformen

  • #2
    Originally posted by lowland View Post
    ......Trenger en ny sender med minimum 8 kanaler og vil gjerne bruke de mottakerene jeg allerede har. Noen anbefalinger ? Prisklassen kommer helt ann på dagsformen
    DSX9 (9303 2.4), JR 10X eller en brukt 9xII med DM9 modul.
    Alternativt en Futaba med DM8 modul
    Last edited by Quadrocopter; 02-11-09, 11:22.

    Comment


    • #3
      JR/Graupner støtter Spektrum, enten direkte(JR 10x eller JR DSx9) eller via en modul(ModelMatch fungerer ikke via modul). Så da kan du for eks kjøpe en brukt JR radio + modul så er du i mål.

      JR DSX9: JR DSX9 2,4GHZ ink 4 x DS589
      Spektrum modul for JR: Spektrum DSM2 Module JR/Graupner AR7000
      Thorbjørn Kirkeleit
      Haugaland Modellflyklubb

      Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

      Comment


      • #4
        7 kanaler hodler i massevis om du ikke skal ha masse ekstra dubeditter, skala osv. De 5 elementære kanalene er aileron, elevator, pitch, throttle, rudder. I tillegg er det noen gyroer der gain kun kan settes fra sender, da trenger du den 6 kanalan, blir det er fuel helikopter og du setter inn en governor trenger stort sett denne også en kanal ekstra.

        JR støtter Spektrum DSM2. Selv flyr jeg med X9303
        (DSX9) og syns dette er en veldig god radio og den har et ovesiktligt display som gjør det lett å se hva du holder på med.
        DX7 er vel i 3-4000,- klassen mens X9303 ligger på
        5-6000,- alt etter.

        Comment


        • #5
          Slenger meg på med den futabaen! bruker selv en 10c med assan modul i dag. men på sikt skal det invisteres i spektrum modul slik at mottaker utvalget bli litt bedre.

          men for deg er det vel kanskje dumt å bytte vekk fra menyene som du har blitt vandt med!??
          Rolan Skartun

          Trex 600 Flybarred - Trex 450SE V2 RJX 3GX -Steve Shumate SU-37 & T-38(knust under lowpass invertet, a good way to go!):cool:

          Compass 7HV / MKS 950/980 / Align 700MX / CC Ice 2 120amp / BeastX/ Futaba S.bus

          http://www.sognmodellfly.com

          Comment


          • #6
            Takker for raske svar
            Så både JR/Graupner og Futaba støtter spektrum mottakere bare du bruker rett modul ? Menyene skal en vel alltids klare å sette seg inn i, men regner med JR og futaba er litt mer avanserte enn det de er på dx6,en. Støtter JR 10x og JR DSx9 spektrum rett fra boksen uten å bytte ut noe ? Fort at prisen blir høy hvis jeg må kjøpe mye ekstra i tillegg til kontrollen.

            Comment


            • #7
              2.4GHz senderene til JR bruker Spektrum ja, så disse passer "rett ut av boksen".
              Thorbjørn Kirkeleit
              Haugaland Modellflyklubb

              Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

              Comment

              Working...
              X