Unconfigured Ad

Collapse

Jr vs Futaba ?!?!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Isak
    • Apr 2004
    • 680

Jr vs Futaba ?!?!

Heisann

Er på kanten til å innvistere i ny fjernstyring. Det er i hovedsak p.g.a helikopterflyving jeg skal bytte til noe bedre. Har en Sanwa Rd 6000 fra før.

Spørsmålet mitt er hva dere synes og hva dere har til erfaringer med jr og futaba. Det som frister meg mest nå er Jr Pcm 9x, men det står vel mellom Futaba FF9 og 9x. Hva tror dere ?

Hører hele tiden at jr er bedre i forhold til futaba og visa versa, den diskusjonen kommer vel til å gå en stund til, kanskje evig. Men det hadde vært fint om det var meninger på både godt og vondt om begge.

Isak
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no
  • Niklas
    • Sep 2003
    • 899

Hadde jeg vert i dine sko hadde jeg valgt 9X-en... vet ikke helt hvorfor...

Comment

• Isak
      • Apr 2004
      • 680

jepp, slik har jeg det også nå, vet heller ikke hvorfor. Derfor spør jeg om råd her inne.

Isak
      Runar Isaksen
      risaksen@bluezone.no

Comment

• Jon Roger
        • Mar 2004
        • 120

Jeg bruker selv 9X og har ingenting å utsette på denne radioen.

Den har allt du behøver av funksjoner pluss litt til, men den er alikevel utrolig lett å programmere. Selv om manualen er på japansk har jeg med mine sterkt begrensede japanskkunnskaper klart å få modellene mine i lufta.(tror de nyere modellene medfølger engelsk manual)

Denne radioen sitter også veldig godt i handa og er komfortabel å fly med.

Etter min mening får du ikke mer radio for pengene enn når du kjøper en 9X.

Comment

• widowmaker
          • Mar 2004
          • 317

Fikk meg ny JR9x for 3 mnd siden, og har ikke angret. Hadde en futaba 6 exh før, så helt sammenlignbart blir det ikke. Men programmeringen kunne ikke vært enklere... GO FOR IT!
          Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

Comment

• Isak
            • Apr 2004
            • 680

Har skjønt etterhvert at 9x er en kjemperadio i allefall..

Jon Roger og alle andre som har japansk bruksanvisning, send meg en mail på risaksen@bluezone.no , så sender jeg dere den engelske brukermanualen på pdf. Har ordna meg littegrann på forhånd serru

Isak
            Runar Isaksen
            risaksen@bluezone.no

Comment

• Tore Kvarme
              • Dec 2002
              • 71

Selv om manualen er på japansk har jeg med mine sterkt begrensede japanskkunnskaper klart å få modellene mine i lufta.(tror de nyere modellene medfølger engelsk manual
              du finner manualen her www.f3c.no men det viste du sikkert
              har også Pcm 9 X og angrer ikke på at jeg kjøpte den radioen

Comment

• joo
                MFN Skribent
                • Nov 2002
                • 6936

En kompis av meg handla heli (Raptor) av meg etter påske. Da han skulle ha radio til det bruket gikk han for JR 9X og er bare storfornøyd!
                Nu har han fått Raptoren slik han vil ha den, med metallhode og governor osv og skal selge både radio og heli.....
                (Grunnen er at jeg har lurt ham til å prøve elektro og han ble bitt så kraftig at han må ha penger til mere batterier og regulatorer og motorer )
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Jon Roger
                  • Mar 2004
                  • 120

Helt utrolig at joo klarte å skrive et innlegg under dette temaet uten å prøve å overtale noen til å kjøpe en multikomplex radio

Comment

• Rune Kvam
                    • Nov 2002
                    • 85

Originally posted by Jon Roger
                    Helt utrolig at joo klarte å skrive et innlegg under dette temaet uten å prøve å overtale noen til å kjøpe en multikomplex radio
                    Kanskje derfor han sier kompisen skal selge 9x'n. Da er kanskje 1 overtalt...

-Rune

Comment

• Isak
                      • Apr 2004
                      • 680

Joo : må få han kompissen din til å sende meg en mail hvis han skal selge radioen alene, har raptor. E-posten står lengre opp.

Ligger an til at det blir innvistert i jr neste gang ja..

Men nok om modellfly nå, sikkert 30 grader ute, for varmt til å fly. Popper en iskald pils istede
                      Runar Isaksen
                      risaksen@bluezone.no

Comment

• joo
                        MFN Skribent
                        • Nov 2002
                        • 6936

Yepp!!! Han skal nå ha seg Multiplex... (Selvsagt, hva ellers?) Og jeg har ikke overtalt ham, bare vist noen få av alle fascilitetene i mine MPX-sendere

Skal tipse han om at noen vil ha JR.

Comment

• Isak
                          • Apr 2004
                          • 680

Da har det blitt ny radio på meg, valget ble ikke overraskende Jr pcm 9X.

Takker for hjelpen joo
                          Runar Isaksen
                          risaksen@bluezone.no

Comment

• Niklas
                            • Sep 2003
                            • 899

Grattulerer! Tror du blir fornøyd!

Comment

• joo
                              MFN Skribent
                              • Nov 2002
                              • 6936

Ingen årsak Isak. Håper du får mange fine flighter med den!!

Eneste problemet er at selgeren skal spaaare ei stund og har hentet en av mine MPX-sendere for å låne i mellomtiden

Comment

Working...