Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hitec servoer til "riktige" priser...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hitec servoer til "riktige" priser...

    Jeg trenger 20 servoer av type Hitec HSR-5990TG eller til nød Hitec HSR-5498SG for et prosjekt.
    Dette er ikke helt A4 servoer (prisen er definitivt ikke A4, ca $2500.- for 20x) og dermed ikke helt enkelt å skaffe til en "riktig" pris.

    Jeg lurer derfor på om noen av dere vet om en web-shop i USA eller i Østen (HK) som har et bra Hitec utvalg og selger disse slik at jeg får dem hjem på døra til en "riktig" pris.

    Esprit har meget "riktige" priser hele veien og da vet dere hva jeg mener med riktig, men de har dessverre ikke disse servoene.
    Attached Files
    Last edited by Quadrocopter; 23-11-09, 07:59.

  • #2
    Siden Esprit ikke fører de nevnte servoene er det vanskelig å bruke sidene deres til å finne ut hva du mener er riktig pris for nettopp disse servoene.
    Men hva med disse: ServoCity® - Not Found
    Terje

    Comment


    • #3
      Jeg har sjekket dem - web-shop priser i USA er fra $114 og oppover, i HK får man de fra $108 så der er det ikke så nye å hente - det jeg lurer på er om det er noen som vet med sikkerhet om web-shops som "gir meg" en grei pris helt frem til døra uten å utdype dette noe mer.
      Last edited by Quadrocopter; 23-11-09, 15:05.

      Comment


      • #4
        "?" Mulig at jeg er litt treg idag. Tror jeg "forstår" at du vil ha "svar" på noe "mer" enn du "spør om", men vet ikke helt hva du "mener".
        Terje

        Comment


        • #5
          Hei

          Sjekk her http://www.toddsmodels.com/Hitec_Servos_s/48.htm

          Vet ikke om de sender billig nok til at det blir inkl eller eks

          Men du kan jo sjekke med de.
          Futaba 10C Fasst
          Last Down 3XL V3
          Spirit Elite
          Primo
          Hellcat
          Sukhoi
          Pt 19
          Ucd
          Bossanova
          Giles 202
          Boomerang
          Mojo
          Ultra Stick
          Riva Silver X
          Laser 3d
          Hobbyrommet er fullt av leker.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Te-raptor View Post
            "?" Mulig at jeg er litt treg idag. Tror jeg "forstår" at du vil ha "svar" på noe "mer" enn du "spør om", men vet ikke helt hva du "mener".
            Det er lov å være "treg" av og til.

            Riktig pris er kort forklart at man anser norske tollere så dumme og dustete at de skal godta at pakken til $2500 har en verdi på la oss si $20 som angitt på pakken. Er importverdien under NOK 200 skal det nemlig ikke betales norsk merverdiavgift ved import.
            Er man "heldig" slipper det igjennom, og da har man ved en vareverdi på $2500 spart ca NOK 3750 i mervediavgift.
            Er man "uheldig" kan det i verste fall vanke tiltale for dokumentfalsk. Man plikter nemlig å opplyse om åpenbart gale opplysninger som "tilfeldigvis" har havnet på fraktbrevet/faktura.

            Dette er å trampe i et jordvepsbol, men jeg kan ikke forstå at man vil prøve seg. Nå kan den norske grensen på NOK 200 (som vel har stått fast en 20-års tid) diskuteres, og jeg opplever at tollere faktisk bruker sunn fornuft og ikke utløser avgiftsberegning når beløpet er minimalt over grensen.

            Det er kriminelt, og selv om det finnes langt verre synder, ser jeg ikke noen grunn til å gjøre seg til kjeltring for hva som tross alt er et begrenset beløp. Jeg betaler ikke mine skatter med jublende glede, men jeg betaler dem fordi jeg vet jeg får noe igjen, i dag, i morgen eller om 10 år.

            En annen side av dette er at det forskyver konkurransesituasjonen overfor norske importører/forhandlere som tross alt må svare MVA av alt de omsetter. Klart det er vanskelig å konkurrere når utgangspunktet er en prisforskjell på 20-25%. I tillegg kommer de norske kostnadene til ansatte, lokaler, drift, transport + + +
            Jeg har selv handlet i det store utland, men stort sett gjenstander som allikevel ikke kan skaffes her hjemme. Ellers velger jeg å støtte norske forhandlere. Gjør vi ikke det ender vi opp med at ALT må handles utenlands fordi norske butikker må sette kroken på døra. Ønsker vi det?

            Allikevel må vi akseptere den fulle lovligheten av å handle uternfor Norges grenser. I Europa har vi et åpent marked (som Norge har valgt å stå utenfor), og resten av verden ligger bare noen tastetrykk unna.
            Så det aksepterer jeg, men ikke forsøk på å "lure" systemet ved angi for lave verdier på de varene som tas inn.

            Greit at det koster penger å drive hobbyen vår, men skal man ta den helt ut, så får man heller akseptere at det er det det koster.

            Stiller meg opp klar for angrep. De kommer sikkert.

            NB! Dette er min PRIVATE mening, men siden jeg nå har én konto på forumet, vil dette innlegget dukke opp med min nedenstående avatar/signatur.
            Jeg uttaler meg altså IKKE som leder i MFS/NLF i denne sammenheng.
            Mvh Terje Martinsen
            leder Modellflyseksjonen/NLF
            www.modellfly.info

            Comment


            • #7
              Originally posted by tema95 View Post
              Det er lov å være "treg" av og til.

              Riktig pris er kort forklart at man anser norske tollere så dumme og dustete at de skal godta at pakken til $2500 har en verdi på la oss si $20 som angitt på pakken. Er importverdien under NOK 200 skal det nemlig ikke betales norsk merverdiavgift ved import.
              Er man "heldig" slipper det igjennom, og da har man ved en vareverdi på $2500 spart ca NOK 3750 i mervediavgift.
              Er man "uheldig" kan det i verste fall vanke tiltale for dokumentfalsk. Man plikter nemlig å opplyse om åpenbart gale opplysninger som "tilfeldigvis" har havnet på fraktbrevet/faktura.

              Dette er å trampe i et jordvepsbol, men jeg kan ikke forstå at man vil prøve seg. Nå kan den norske grensen på NOK 200 (som vel har stått fast en 20-års tid) diskuteres, og jeg opplever at tollere faktisk bruker sunn fornuft og ikke utløser avgiftsberegning når beløpet er minimalt over grensen.

              Det er kriminelt, og selv om det finnes langt verre synder, ser jeg ikke noen grunn til å gjøre seg til kjeltring for hva som tross alt er et begrenset beløp. Jeg betaler ikke mine skatter med jublende glede, men jeg betaler dem fordi jeg vet jeg får noe igjen, i dag, i morgen eller om 10 år.

              En annen side av dette er at det forskyver konkurransesituasjonen overfor norske importører/forhandlere som tross alt må svare MVA av alt de omsetter. Klart det er vanskelig å konkurrere når utgangspunktet er en prisforskjell på 20-25%. I tillegg kommer de norske kostnadene til ansatte, lokaler, drift, transport + + +
              Jeg har selv handlet i det store utland, men stort sett gjenstander som allikevel ikke kan skaffes her hjemme. Ellers velger jeg å støtte norske forhandlere. Gjør vi ikke det ender vi opp med at ALT må handles utenlands fordi norske butikker må sette kroken på døra. Ønsker vi det?

              Allikevel må vi akseptere den fulle lovligheten av å handle uternfor Norges grenser. I Europa har vi et åpent marked (som Norge har valgt å stå utenfor), og resten av verden ligger bare noen tastetrykk unna.
              Så det aksepterer jeg, men ikke forsøk på å "lure" systemet ved angi for lave verdier på de varene som tas inn.

              Greit at det koster penger å drive hobbyen vår, men skal man ta den helt ut, så får man heller akseptere at det er det det koster.

              Stiller meg opp klar for angrep. De kommer sikkert.

              NB! Dette er min PRIVATE mening, men siden jeg nå har én konto på forumet, vil dette innlegget dukke opp med min nedenstående avatar/signatur.
              Jeg uttaler meg altså IKKE som leder i MFS/NLF i denne sammenheng.
              Her kommer kraft angrepet mot det du skriver.... hehe

              Neida. Men jeg syns prisene på spesielt småting er hinsides i Norge. Når man får tak i feks servokabler til 1/5 del av prisen i Norge, så bør man lure.

              Jeg tror dette ikke er gjelder bare innen rc men jeg kan dra ett helt annet eksempel.

              Vi kan ta taxi. Prisene på bilene i Hellas er rundt 50% av norske priser. Lønningene 1/3, og prisen på bensin ca 80% av de norske. Likevel koster en lengre biltur ca 1/5 part av i Norge. Jeg betalte 400 kr for 8,5 mils taxitur i 2002, kan hende den har økt til 500 kr nå. Litt off topic.

              Jeg tror Norge har det i mente at de skal tjene maks pr solte enhet, uansett produkt. I stedet for å satse på volum. Det er sykt bedre å selge en vare til 1000 kr og selge 100 stykker, enn å selge samme varen til 2000 kr og selge 5. Dessverre så prislegger de fleste seg på den siste.

              At man sier at lønningene er høyere i norge så derfor må man ta bedre pris, er bare en myte. Økningen av prisen pr solgte enhet blir svært liten, dersom man har mye å gjøre.
              Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

              Comment


              • #8
                Da har "12 rike onkler' i USA sendt julegaver til meg, masse pakker under treet i år også og nytt prosjekt i gang!
                Utrolig greit å ha jobbet i et internasjonalt firma med mange arbeidskolleger!.

                Fikk de "billig" i UK også men da hadde det blitt en "Harry" tur til Strømstad sammen med tre kompiser.

                Takk for tipset men de hadde ikke riktig type.
                Last edited by Quadrocopter; 23-11-09, 12:36.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by spitmk16 View Post
                  Her kommer kraft angrepet mot det du skriver.... hehe

                  Neida. Men jeg syns prisene på spesielt småting er hinsides i Norge. Når man får tak i feks servokabler til 1/5 del av prisen i Norge, så bør man lure.

                  Jeg tror dette ikke er gjelder bare innen rc men jeg kan dra ett helt annet eksempel.

                  Vi kan ta taxi. Prisene på bilene i Hellas er rundt 50% av norske priser. Lønningene 1/3, og prisen på bensin ca 80% av de norske. Likevel koster en lengre biltur ca 1/5 part av i Norge. Jeg betalte 400 kr for 8,5 mils taxitur i 2002, kan hende den har økt til 500 kr nå. Litt off topic.

                  Jeg tror Norge har det i mente at de skal tjene maks pr solte enhet, uansett produkt. I stedet for å satse på volum. Det er sykt bedre å selge en vare til 1000 kr og selge 100 stykker, enn å selge samme varen til 2000 kr og selge 5. Dessverre så prislegger de fleste seg på den siste.

                  At man sier at lønningene er høyere i norge så derfor må man ta bedre pris, er bare en myte. Økningen av prisen pr solgte enhet blir svært liten, dersom man har mye å gjøre.


                  Du glemmer helt å tenke på at det er et begrenset marked for RC Norge. Da vi som kjent er totalt 4,7 millioner innbyggere totalt og alle driver vel ikke med RC.
                  Det er grenser for hvor mange enheter man kan selge av hvert produkt Norge.
                  Tror nok du bør legge inn denne faktoren i regnestykket ditt.

                  mvh
                  Odd Johnny
                  Modellflybutikken (under avvikling)
                  www.modellflybutikken.no

                  Comment


                  • #10
                    START EN NY TRÅD HVIS DERE SKAL DISKUTERE MORAL OG NORSKE LØNNINGER!

                    Dette temaet har vært diskutert opp og ned tidligere - gidder ikke å lese kopier av disse i denne tråden!!!
                    Last edited by Quadrocopter; 23-11-09, 19:21.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Modellflybutikken.no View Post
                      Du glemmer helt å tenke på at det er et begrenset marked for RC Norge. Da vi som kjent er totalt 4,7 millioner innbyggere totalt og alle driver vel ikke med RC.
                      Det er grenser for hvor mange enheter man kan selge av hvert produkt Norge.
                      Tror nok du bør legge inn denne faktoren i regnestykket ditt.

                      mvh
                      Odd Johnny
                      Modellflybutikken (under avvikling)
                      Alt i Norge er dyrt, pga det skal være dyrt. En 50 000 innbyggers by i feks spania, har samme marked som en 50 000 innbyggers by i norge, innen en rekke områder.

                      Jeg skal love deg at dersom en gjennomsnittlig normann lever som en sør europeer i norge, med spising ute, gå ut osv, så blir man rimelig fort blakk. Bare taxi regningen alene gjør dype innhogg i lommeboken.

                      Volum salg er fremmedord i norge og da blir prisene der etter.
                      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Quadrocopter View Post
                        START EN NY TRÅD HVIS DERE SKAL DISKUTERES MORAL OG NORSKE LØNNINGER!

                        Dette temaet har vært diskutert opp og ned tidligere - gidder ikke å lese kopier av disse i denne tråden!!!
                        Beklager - klarte bare ikke å la det ligge denne gangen. hehe.

                        Bare en liten kommetar til spitmk16:

                        Hvorfor starter du ikke opp en RC-kjede i Norge når du tydeligvis har funnet løsningen på markedsprinsippene?

                        mvh
                        Odd Johnny
                        www.modellflybutikken.no

                        Comment


                        • #13
                          Håper ingen har synspunkter på at jeg trekker tråden litt mer "on topic"

                          Hva er dette for et prosjekt, ble nyskjerrig nå!

                          Peter
                          Peter Rahm
                          Siggerud
                          Cirrus RCFK

                          Comment


                          • #14
                            Ikke helt riktig forum - siden den ikke kan fly, men siden du spør - her er prosjektet


                            [Youtube]3hzq4xRD500[/Youtube]

                            Comment


                            • #15
                              Hva skal man si ?

                              Dritkult!

                              Likte featuren med at den trekker seg litt tilbake når man kommer nærme .. Burde være mulig å få den til å skille mellom ansikt og en hånd/finger.. slik at den strekker den ene kloen sin mot en møtende hånd/finger.

                              Lag en byggeblog.. jeg gir bæng i om det ikke kan fly!

                              Comment

                              Working...
                              X