Announcement

Collapse
No announcement yet.

ds610 på 8V, hvordan gjør jeg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ds610 på 8V, hvordan gjør jeg?

    Jeg lurer på å kjøre cyclic ds610 på 8v uregulert fra lipo.
    jeg tenkte å bruke 2in1 reg'n til align som gløder og til resten av heliet(rx,gyro,hale,throttle) hvordan gjør jeg med henhold til ledninger? helt fersk på dette, men virker spennende
    takk for alle inspill
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

  • #2
    Da tar du pluss og minus fra cyclicservoene direkte på LiPo'en, og alt annet gjennom mottakeren.
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      er det noen måte å få de 3 servoene inn på en kontakt eller noe i den duren? slags paralellkobling av noe slag? sånn praktisk hvordan gjør man det? med ulike kontaker osv? er helt ny på sånne greier, så er ganske grønn
      dx7

      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
      Løten MFK
      Stay Frosty

      Comment


      • #4
        For å ikke ødelegge servoledningene så sett skjøtekabler på cyclicservoene. Klipp så av den røde og sorte lederen rett ved "hann-enden" av skjøtekabelen, og separér lederne. Pass på at de små sorte og rødehvite stumpene helt inne ved hann-pluggen ikke kommer borti hverandre. Nå har du den hvite lederen stående igjen alene i "hann-enden". Denne skal så rett i mottakeren for å få signal. SÅ lodder du på 5-10 cm med litt tykk silikonledning mellom 2in1'en og kontakten mellom 2in1 og lipoen. Bruk en litt tykk ledning, for da er det lettere å lodde. Så skal alle de tre løse sorte lederne fra de 3 cyclicene loddes på den sorte tykke silikonlederen, og samme story med de røde.

        Men nå må du koble fra lipoen når du ikke flyr. Hvis du kun skrur av med bryteren på 2in1, så får jo fremdeles cyclicene strøm, men ikke signal. Det vil du helst ikke.


        Tror jeg ville styrt unna å gjøre dette med masse splittere, og masse koblingspunkter. Mener at dette er det definitivt ryddigste, og med minst feilkilder.
        Attached Files
        Last edited by johanngj; 28-11-09, 14:00.
        Med vennlig hilsen
        Johannes Gjessing GMFK
        || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

        Comment

        Working...
        X