Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
jeg har kjøpt en pent brukt eclipse 7 men det viser seg at tidelig eier har bytta om på pluss og minus(batteriet) og grilla radioen!...hva kan jeg gjøre med denne radioen uten at det blir svindyrt?..hva må evt byttes i radioen?..
pga bruk av uorginalt sender batteri(helt flat plugg) så er polariteten blitt feil...radioen er ikke helt død,når jeg kobler fra batteriet og kobler til igjen så virker radioen men det går ikke å bruke on/off knappen...
tror jeg skal åpne den i kveld å ta en kikk...
men leste på et forum i usa at hovedkortet(i radioen) er mest sansynelig defekt.....
Hvis dette var skjedd før du overtok den så krev pengene tilbake men du kommer sikkert til å havne i en krangel om når feilen oppsto og hvem som har skylden.
Kommer du ikke til noe enighet med tidligere eier så kan du åpne den.
Hvis det kun er Av/På bryteren som ikke virker og den er av den mekaniske typen så kan du prøve å få tak i en ny eventuelt en tilsvarende å bytte den.
E7 har en del teknologiske spissfindigheter så det kan være at selve bryteren er elektronisk noe som gjør det mer komplisert å reparere - da kan du prøve å koble inn en ny bryter direkte rett etter batteritilkoblingen.
Er det funksjoner utover Av/På som ikke virker krever det dypere kunnskap innen elektronikk og kjennskap til radioen for å feilsøke.
Men, før du gjør noe så ville jeg ha prøvd å få tilbake pengene fra selger.
Jeg har en slik radio, men den tror jeg også er grilla. Kan du sjekke med tidligere eier om hva som kan løses? og om du ikke kommer noen vei så kan jeg sende deg min eclipse gratis... Må bare komme hjem fra juleferien og sjekke hva som er galt med den.
kommer ingen vei med den saken nei....ord mot ord det....
har i kveld åpna radioen og ser ingen sikring ell lign som er byttbar..
men får den på ved å koble til batteriet.hvis den er på on.men da kan jeg ikke skru den av med bryteren for da skrur den seg ikke av(selve radioen skrur seg av men ikke displayet)
ja jeg har koblet den opp mot en motager og det var ingen liv,men jeg er ikke sikker på om jeg har riktige krystaller heller....skal vel vere dual con, og dem jeg har vet jeg ikke om er det
Har du sjekket om det er en sikrring der? Er ikke alltid det er det i såfall har du nok bare grillet diode kretsten som sitter etter batteriet som en sikring mot slik som dette. Hvis du kjenner en som kan litt elektronikk kan nok han hjelpe deg med saken.
Har du sjekket om det er en sikrring der? Er ikke alltid det er det i såfall har du nok bare grillet diode kretsten som sitter etter batteriet som en sikring mot slik som dette. Hvis du kjenner en som kan litt elektronikk kan nok han hjelpe deg med saken.
Tror ikke det er der feilen ligger siden det er liv i deler av radioen - hadde sikringen eller "feil-polaritet" dioden vært gåen så hadde radioen vær helt død.
...radioen er ikke helt død,når jeg kobler fra batteriet og kobler til igjen så virker radioen men det går ikke å bruke on/off knappen...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment