Unconfigured Ad

Collapse

binding av corona synth mottaker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Margarus
    • Aug 2008
    • 322

binding av corona synth mottaker

jeg har brukt corona 4ch og ett par av di 6ch svarte corona synt mottakere dem selger på hc, alle har funka bra og bindet opp hver gang på min kanal.
    ppm 35.160 JR krystall

men så tenkte jeg å prøve 8ch utgaven og bestilte.
    men den får jeg ikke kontakt med. har trykt og trykt og prøvd andre radioer og krystaller men den står bare og blinker i søkemodus, (tror jeg) og får ikke kontakt med radio.

har prøvd så godt jeg forsto i brukermanualen og følge den men nei.

noen som har prøvd seg på disse og kjenner noen triks eller noe for og få det til?
    sliter med og kaste den i bosset helt ny i eska før jeg har prøvd alt på den
    MvH Marius Leirdal
  • Atlemann
    • Jan 2008
    • 3

Tja, har hatt et par kronglete synth corona mottakere selv, men fått dem til å synke tilslutt Regner med at du bruker følgende fremgangsmåte:
    Trykk og hold inne "bind" knappen mens du setter på strøm på mottaker (TX er på selvsagt), hold inne i 2-3 sek til lampa blinker - slipp vent 1 sek og trykk inn bind knappen igjen. Om dette ikke funker første gang - prøv igjen..

Et par tips i tillegg:
    * Pass på at antenna til RX er lagt ut (ikke sammenbrettet)
    * Prøv å synk opp mottakeren inne (og ikke i -20)
    * Bruk et 4.8V eksternt batteri for synk prosedyren, og ikke koble til servoer.

Lykke til

Comment

• Margarus
      • Aug 2008
      • 322

takk takk

dette skal jeg prøve ut i mårgen, kommer med tilbakemelding
      MvH Marius Leirdal

Comment

• bid63
        • Jan 2008
        • 177

Har hatt 8-10 stk Corona og jeg hadde problemer med en 8ch. Prøvde alle mulige tips og slikt fra forskjellige forum. Endte opp med bare å kaste og glemme den. Alle andre 4,6 og 8 ch har funket bra.
        Bruker disse på nesten alle fly på 35Mhz jeg har i dag.

Comment

• arvid
          • Nov 2006
          • 1547

har også hatt litt trøbbel med dette på en 8 k. Etter og ha prøvd og prøvd endte jeg til slutt med og tape fast rxantenneledning på txantenne slik at det ble "nærest" mulig kontakt. Det virket da som den lettere fant noe. Har nå 8-10 stk av disse og dette har hvertfall funka for meg. Lykke til, for dette er bra mottagere uten glitcheproblemer til en svært gunstig pris.

Comment

Working...