Unconfigured Ad

Collapse

Hva i all verden er det som skjer med mine HD-9150?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aviator
    • Mar 2005
    • 601

Eg e ikkje heilt sikker på den smartfly saken din....
    Blir volten nedregulert...?

Meine å ha hørt at de HD servoan ikkje e så glad i 6V... 123 batt gir jo litt mere....

Bare en tanke....
    Svein Roe
    ----------------
    Skymaster F-15 - Nexus Mk II
    Boomerang Sprint - Simjet 2250
    Starfire II P-60
    C-arf Extra 2,3 - DA 50
    EF Extra 91" - DA 60
    EF Edge 48"
    Ventus 4m
    Mini Nyx

Comment

• TelecasterDan
      • Jun 2008
      • 17

Originally posted by Aviator
      Eg e ikkje heilt sikker på den smartfly saken din....
      Blir volten nedregulert...?

Meine å ha hørt at de HD servoan ikkje e så glad i 6V... 123 batt gir jo litt mere....

Bare en tanke....
      Ja, regulert 5 volt.
      Toni Clark - Piper PA18 SuperCub
      Futaba 10C
      Peakmodel Pitts Python
      Aeroworks Extra-300
      Cmpro - Piper Cub 120 (Borte, -falt ned fra himmelen i Luleå 2010)
      Mick Reeves - Fournier RF4
      ++
      ----
      Modellflyging bedrives utendørs med lyd eller vind.

Comment

• Jøllsrud
        • Oct 2007
        • 469

Regulerer ikke SmartFly så det blir 5v til mottakeren og full volt til servoene?

Comment

• jehembre
          • Mar 2006
          • 145

Originally posted by Jøllsrud
          Regulerer ikke SmartFly så det blir 5v til mottakeren og full volt til servoene?

Ifølge Smart-Fly, JA!

"The PowerExpanders do not have regulators for the servos, whatever comes in the power input conectors goes straight to the servos".
          Last edited by jehembre; 25-01-10, 00:39.
          John Erik Hembre

Trondheim Modellflyklubb

Comment

• Quadrocopter
            Moderator
            • Aug 2007
            • 6357

I.h.t. PowerHD sin hjemmeside så skal HD9150 tåle 6 Volt

Men så er vi tilbake til hva er 6V - er det eksakt 6V som blir levert fra en BEC eller er det 5x 1,2V NiCd / A123 batterier som i utgangspunktet leverer en spenning som er langt over 6V i påslag øyeblikket .........

Hadde noen servoer fra en kjent produsent som var spekket for 6V, de likte definitivt ikke 5x 1.2V celler men fungerte utmerket på 6V ut i fra BEC'en!

Comment

• flarssen
              • Jan 2005
              • 1842

Originally posted by TelecasterDan
              Batteri: 2 stk arrowind A123 2200mah, + 2 stk nimh batteri (til tenning og røykpumpe
              Dersom det er en slik pakke er det neppe A123 (selv om forhandler kanskje skulle ønske det var det...):

Men om det er høy spenning som er problemet, så er det en fordel at det ikke er A123.
              2S A123 (og disse klonene) kan skape problemer der man slipper unna med 5 celler Nixx fordi de ofte holder høyere spenning under belastning.
              Fred Larssen

Comment

• affa
                Administrator
                • Jul 2002
                • 5878

Har kjørt 20-30 av disse 9150 servoen i forskjellige fly siste årene med uregulerte 5 cellers NiMH, 2S A123 og LiFE batterier og har aldri hatt en antydning til problem.

Comment

• Tertitten
                  • Dec 2007
                  • 3014

Hd 9001

Jomfrutur ble det ikke.
                  Brukte HD 9001 på trottel. Har kjørt motoren 1 tank på bakken, og skulle ha jomfrutur i dag. Startet opp og justerte inn tommgang.Gir full gass og får gitt halv gass og der går den, ikke mer trottelservo. Etter å undersøkt litt virker servoen når jeg leer på ledninge.
                  Reiser hjem å tar ut servoen og tester igjen. Dårlig kontakt helt klart. Når jeg åpner opp servoen får jeg nesten sjokk. servoledningen går rett gjennom gummibeskyttelsen og rett på printplata uten noe ekstra feste. når jeg tar på printplata, som forøvrig ligger relativt løst inni kassa, detter begge ledningene av på motoren.

Jeg skal aldri ha slike servoer i noen modeller igjen.!!!!!
                  Terje Egeberg
                  "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                  35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

Comment

• Olavjoergensen
                    • Jun 2005
                    • 2208

Et gammelt ordtak sier : Betaler man for Lada så får man heller ikke Mercedes.

Jeg har vært skeptisk til dette billig merket fra første dag, noen har bra erfaringer, men flere og flere har problemer med de. Jeg gidder ikke risikere at modeller til mange titalls tusen kroner går i bakken p.g.a noen billige servoer som ikke holder mål. Og det som værre er om modellen løper løpsk og bestemmer seg for å kræsj lande i en haug med mennesker.

Mvh OJ
                    Olav Jørgensen
                    Low & fast

Comment

• jab
                      • May 2007
                      • 407

Eventuelt: Når du betaler for en Mercedes så pass på at det ikke er en Lada under panseret.

Alle servo merker har problembarn i en aller annen form. I mitt tilfelle så er det Hitec som har vært problembarnet. Oppgraderte fra mine normale "billig" servoer til Hitec servoer (HS-125MG) i en pylon racer for å ha noe skikkelig. Ikke annet en problemer med ekstreme senter avvik og vibrasjoner i kulden. Og det var ikke enkelt tilfelle. Gikk gjennom 6 stk. helt nye servoer med samme problemene. Oppgraderte til en BlueBird clone (BMS-555MG) til under halve prisen og alle problemene forsvant.

Comment

• Olavjoergensen
                        • Jun 2005
                        • 2208

Originally posted by jab
                        Eventuelt: Når du betaler for en Mercedes så pass på at det ikke er en Lada under panseret.

Alle servo merker har problembarn i en aller annen form. I mitt tilfelle så er det Hitec som har vært problembarnet. Oppgraderte fra mine normale "billig" servoer til Hitec servoer (HS-125MG) i en pylon racer for å ha noe skikkelig. Ikke annet en problemer med ekstreme senter avvik og vibrasjoner i kulden. Og det var ikke enkelt tilfelle. Gikk gjennom 6 stk. helt nye servoer med samme problemene. Oppgraderte til en BlueBird clone (BMS-555MG) til under halve prisen og alle problemene forsvant.

Opplevd det samme med denne servoen jeg også, visste forsåvidt om "problemet" med de på forhånd så jeg fulgte nøye med. De fungerte en stund før de havnet i den store sorte posen på hobbyrommet.

Mvh OJ
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

Comment

• Quadrocopter
                          Moderator
                          • Aug 2007
                          • 6357

Originally posted by jab
                          ......Oppgraderte fra mine normale "billig" servoer til Hitec servoer (HS-125MG) i en pylon racer for å ha noe skikkelig. Ikke annet en problemer med ekstreme senter avvik og vibrasjoner i kulden. Og det var ikke enkelt tilfelle. Gikk gjennom 6 stk. helt nye servoer med samme problemene. Oppgraderte til en BlueBird clone (BMS-555MG) til under halve prisen og alle problemene forsvant.
                          Hitec hadde en produksjons feil å "innrømte" problemer med HS-125MG - de byttet ut disse kostnadsfritt (vel å merke hvis du klaget) for halvannet år siden.
                          Bytte ut alle mine 125'er mer HS-5125xx som har fungert uten noen form for problemer!

Comment

• jab
                            • May 2007
                            • 407

Poenget mitt er at Hitec HS-125MG selges fremdeles som om ingenting er galt og det er blitt kjøperens ansvar å vite at disse har problemer og kreve erstatning (som forresten er for sent for de fleste når flyet allerede ligger i småbiter på bakken). Så om et anerkjent merke som Hitec har denne praksisen, hva er det da som skiller dem fra de billige "kina" merkene. Annet enn prisen?

Comment

• Olavjoergensen
                              • Jun 2005
                              • 2208

Originally posted by jab
                              Poenget mitt er at Hitec HS-125MG selges fremdeles som om ingenting er galt og det er blitt kjøperens ansvar å vite at disse har problemer og kreve erstatning (som forresten er for sent for de fleste når flyet allerede ligger i småbiter på bakken). Så om et anerkjent merke som Hitec har denne praksisen, hva er det da som skiller dem fra de billige "kina" merkene. Annet enn prisen?
                              At de har rettet opp problemet og refunderer de dårlige servoene på eget initiativ er i hvertfalll en start!

Mvh OJ
                              Olav Jørgensen
                              Low & fast

Comment

Working...