Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Unconfigured Ad
Collapse
Hva i all verden er det som skjer med mine HD-9150?
Eg e ikkje heilt sikker på den smartfly saken din....
Blir volten nedregulert...?
Meine å ha hørt at de HD servoan ikkje e så glad i 6V... 123 batt gir jo litt mere....
Bare en tanke....
Svein Roe
----------------
Skymaster F-15 - Nexus Mk II Boomerang Sprint - Simjet 2250
Starfire II P-60
C-arf Extra 2,3 - DA 50
EF Extra 91" - DA 60
EF Edge 48"
Ventus 4m
Mini Nyx
Men så er vi tilbake til hva er 6V - er det eksakt 6V som blir levert fra en BEC eller er det 5x 1,2V NiCd / A123 batterier som i utgangspunktet leverer en spenning som er langt over 6V i påslag øyeblikket .........
Hadde noen servoer fra en kjent produsent som var spekket for 6V, de likte definitivt ikke 5x 1.2V celler men fungerte utmerket på 6V ut i fra BEC'en!
Men om det er høy spenning som er problemet, så er det en fordel at det ikke er A123.
2S A123 (og disse klonene) kan skape problemer der man slipper unna med 5 celler Nixx fordi de ofte holder høyere spenning under belastning.
Har kjørt 20-30 av disse 9150 servoen i forskjellige fly siste årene med uregulerte 5 cellers NiMH, 2S A123 og LiFE batterier og har aldri hatt en antydning til problem.
Brukte HD 9001 på trottel. Har kjørt motoren 1 tank på bakken, og skulle ha jomfrutur i dag. Startet opp og justerte inn tommgang.Gir full gass og får gitt halv gass og der går den, ikke mer trottelservo. Etter å undersøkt litt virker servoen når jeg leer på ledninge.
Reiser hjem å tar ut servoen og tester igjen. Dårlig kontakt helt klart. Når jeg åpner opp servoen får jeg nesten sjokk. servoledningen går rett gjennom gummibeskyttelsen og rett på printplata uten noe ekstra feste. når jeg tar på printplata, som forøvrig ligger relativt løst inni kassa, detter begge ledningene av på motoren.
Jeg skal aldri ha slike servoer i noen modeller igjen.!!!!!
Et gammelt ordtak sier : Betaler man for Lada så får man heller ikke Mercedes.
Jeg har vært skeptisk til dette billig merket fra første dag, noen har bra erfaringer, men flere og flere har problemer med de. Jeg gidder ikke risikere at modeller til mange titalls tusen kroner går i bakken p.g.a noen billige servoer som ikke holder mål. Og det som værre er om modellen løper løpsk og bestemmer seg for å kræsj lande i en haug med mennesker.
Eventuelt: Når du betaler for en Mercedes så pass på at det ikke er en Lada under panseret.
Alle servo merker har problembarn i en aller annen form. I mitt tilfelle så er det Hitec som har vært problembarnet. Oppgraderte fra mine normale "billig" servoer til Hitec servoer (HS-125MG) i en pylon racer for å ha noe skikkelig. Ikke annet en problemer med ekstreme senter avvik og vibrasjoner i kulden. Og det var ikke enkelt tilfelle. Gikk gjennom 6 stk. helt nye servoer med samme problemene. Oppgraderte til en BlueBird clone (BMS-555MG) til under halve prisen og alle problemene forsvant.
Eventuelt: Når du betaler for en Mercedes så pass på at det ikke er en Lada under panseret.
Alle servo merker har problembarn i en aller annen form. I mitt tilfelle så er det Hitec som har vært problembarnet. Oppgraderte fra mine normale "billig" servoer til Hitec servoer (HS-125MG) i en pylon racer for å ha noe skikkelig. Ikke annet en problemer med ekstreme senter avvik og vibrasjoner i kulden. Og det var ikke enkelt tilfelle. Gikk gjennom 6 stk. helt nye servoer med samme problemene. Oppgraderte til en BlueBird clone (BMS-555MG) til under halve prisen og alle problemene forsvant.
Opplevd det samme med denne servoen jeg også, visste forsåvidt om "problemet" med de på forhånd så jeg fulgte nøye med. De fungerte en stund før de havnet i den store sorte posen på hobbyrommet.
......Oppgraderte fra mine normale "billig" servoer til Hitec servoer (HS-125MG) i en pylon racer for å ha noe skikkelig. Ikke annet en problemer med ekstreme senter avvik og vibrasjoner i kulden. Og det var ikke enkelt tilfelle. Gikk gjennom 6 stk. helt nye servoer med samme problemene. Oppgraderte til en BlueBird clone (BMS-555MG) til under halve prisen og alle problemene forsvant.
Hitec hadde en produksjons feil å "innrømte" problemer med HS-125MG - de byttet ut disse kostnadsfritt (vel å merke hvis du klaget) for halvannet år siden.
Bytte ut alle mine 125'er mer HS-5125xx som har fungert uten noen form for problemer!
Poenget mitt er at Hitec HS-125MG selges fremdeles som om ingenting er galt og det er blitt kjøperens ansvar å vite at disse har problemer og kreve erstatning (som forresten er for sent for de fleste når flyet allerede ligger i småbiter på bakken). Så om et anerkjent merke som Hitec har denne praksisen, hva er det da som skiller dem fra de billige "kina" merkene. Annet enn prisen?
Poenget mitt er at Hitec HS-125MG selges fremdeles som om ingenting er galt og det er blitt kjøperens ansvar å vite at disse har problemer og kreve erstatning (som forresten er for sent for de fleste når flyet allerede ligger i småbiter på bakken). Så om et anerkjent merke som Hitec har denne praksisen, hva er det da som skiller dem fra de billige "kina" merkene. Annet enn prisen?
At de har rettet opp problemet og refunderer de dårlige servoene på eget initiativ er i hvertfalll en start!
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment