Announcement

Collapse
No announcement yet.

Power HD 3688HB haleservo. Dårlig servo ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Power HD 3688HB haleservo. Dårlig servo ?

    Har i snart ett års tid brukt 20 kronersservoen Hextronik HTX 900 til halen på mitt HK 450 helikopter. Har bare vært sånn passe fornøyd, da halen slår ut en del ved gasspådrag. Har Telebee gyro med HH, og har sett på Youtube at den er brukbar. Noen filmer her på hvor stødig den er:

    Har nå erstattet den med Power HD 3688HB haleservo, men det blir ingen forskjell selv om jeg slår over til digital på gyroen. Den slår like mye ut som med billigservoen, selv om jeg prøver med forskjellig gain fra den står å logrer til den roer seg ned.
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

  • #2
    Er du sikker på at alt går lett i overføringa fra servoen til bladene da? Har vært borti haleproblematikk pga treg overføring ved flere anledninger. Har forøvrig ingen erfaring med power hd på heli.
    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

    Comment


    • #3
      Kompis av meg hadde samme problem med sin HK.

      Skiftet halebom og alt i halen. Satte inn disse:
      HS1201T-72 Metal Tail Rotor Parts/New
      HS1157T-72 Metal Tail Boom Brace (Dark Blue)

      Det virker som om hk-450 er konstruert litt dårlig, slik at du ikke får nok vridning på halerotoren,slik at den ikke klarer å holde igjen når du throttler.
      Youtube: Flygutta
      -----------------------------
      Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
      Heli: T-rex 700,T-rex 450
      Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
      (34 år ung)
      www.flygutta.com
      www.vfkm.no

      Comment

      Working...
      X