Unconfigured Ad

Collapse

Problem: Linke Futaba 10CG til mottaker!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • patternplanes
    • Jun 2009
    • 253

Problem: Linke Futaba 10CG til mottaker!

Hei!

Jeg har kjøpt en Futaba 10CG, og en ekstra Futaba R617FS 7ch mottaker. Denne skal inn i et av flyene mine, og nå prøver jeg å linke denne til senderen. Probleet er at jeg ikke får det til Jeg gjør det som står i manualen: Først skrur jeg på radioen og sjekker at det blå lyset i senderen lyser. Det lyser altså sender den signaler ut av antenna. Så slår jeg på mottakeren. Kobler batteriet inn i ch7 der det står "B"for battery. Så holder jeg Link/Mode knappen i mottakeren inne i minst to sek. Da begynner mottakeren å blinke rødt. Så slipper jeg knappen og den blinker vidre i ca.4sek, så går den til å lyse konstant rødt igjen!!! Det betyr "no signal reception","ingen signal mottak". Har prøvd mye forskjellig. Det følger jo med en mottaker med radio'en, den 14ch Futaba R6014HS. Da jeg koblet denne til fungerte alt, jeg behøvde ikke å linke den. den var linked fra før av. Har også brøvd med minimottakeren Futaba R6004FF, samme problemet. Får ikke linket!

Noen som bruker/har brukt Fasst systemet og vet hva jeg gjør feil, eller kan komme med forslag om hva jeg kan prøve? Det hadde vert supert!
    På forhånd takk for svar

Hilsen kristoffer
    Last edited by patternplanes; 12-03-10, 16:09.
    Kristoffer Rosmo
    Vingtor RC Klubb
    Great Planes Super Sportster 40
    SebArt Wind S110
    Clik 2.0
  • yak
    • Mar 2008
    • 302

du må inn i hoved menyen for å stille inn radioen for motagere under 8 kanaler, les i manualen

Comment

• patternplanes
      • Jun 2009
      • 253

Ok, da prøver jeg
      Kristoffer Rosmo
      Vingtor RC Klubb
      SebArt Wind S110
      Clik 2.0

Comment

• patternplanes
        • Jun 2009
        • 253

Hei!

Takk for svar. Gjikk bare in på parameter og skiftet til 7ch Det var bra jeg fikk det til. Har stresset runt med mottakeren i snart 4 timer. Kristoffer
        Kristoffer Rosmo
        Vingtor RC Klubb
        SebArt Wind S110
        Clik 2.0

Comment

• yak
          • Mar 2008
          • 302

bra du fikk det til,har ikke prøvd dette selv
          jeg bruker 14 kanaler eller 8 kanal motagere.

Comment

• Jostein
            • Jan 2008
            • 1161

Fint du fikk det til. Bare til info så sleit jeg med samme problemet på en R6014FS, da var det den trådløse ruteren min som lagde kluss. Når jeg skrudde av den var det ikke noe problem
            Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

• patternplanes
              • Jun 2009
              • 253

Henning hadde vist også litt problemer med å linke sin første mottaker. Men i dette tilfellet var det jo bare meg som ikke leste gjennom hele manualen
              Kristoffer Rosmo
              Vingtor RC Klubb
              SebArt Wind S110
              Clik 2.0

Comment

• oysteinskutle@gmail.com
                • Apr 2008
                • 17

Samme problem som trådstarter

Hei, jeg har akkurat samme problem som trådstarter men min ser ut til å være linket siden den blinker grønt. Den reagerer også ved å lyse rødt når senderen slås av. Det er bare det at ingen av servoene vil røre på seg?? Noe som har samme erfaringer?
                Øystein Skutle
                www.stordluftfoto.no
                --------------------------------------------------------------------------
                Futaba 10 CG | Maxi Joker 2 | Canon EOS 500D

Comment

• orjanp
                  • Nov 2007
                  • 726

Sjekk at servokontaktene er satt i riktig vei i mottageren.
                  Ørjan Pettersen
                  Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

Working...