Unconfigured Ad

Collapse

jeti duplex2,4 TU modul

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • helgefug
    • Mar 2003
    • 10

jeti duplex2,4 TU modul

Har noen der ut skjema over hvordan TU modulen med sikkerhetsbryter kobles opp mot
    MC22. Skal kunne da brukes både på 2,4 og 35
    Helge Fuglerud
  • Guest

#2 Unapproved
    Sprechen Sie Deutsch?

Comment

• _wizard_
      • Nov 2005
      • 224

TU i MC22

Originally posted by helgefug
      Har noen der ut skjema over hvordan TU modulen med sikkerhetsbryter kobles opp mot
      MC22. Skal kunne da brukes både på 2,4 og 35
      TU modulen er laget slik at man slipper å klippe kabler. Det er en jumper på modulen som kan flyttes mellom 2 og 2 pinner. Du kobler senderen til TU modulen ved å nappe ut kabelen på eksisterende modul og koble den til TU i stedet. Så benytter du den medfølgende kabelen mellom TU modulen og eksisterende modul. Så har du 2 valg:

Du kan åpne senderen hver gang du skal bytte mellom 2,4 og 35 og flytte jumperen, eller du kan benytte en bryter med lås for å skifte mellom de 2 funksjonene. Slik jeg gjorde det var å koble som på bildet jeg la ved. Bryteren gjør da det samme som å flytte jumperen..... Veit at det er et dårlig skjema.....

Dette funket helt ypperlig for meg, og jeg tror det er slik Jeti har tenkt modulen benyttet selv om jeg har sett at mange driver å klipper kabler.....
      Attached Files
      Med vennlig hilsen
      Baard Lindberg
      Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

"I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

Comment

• helgefug
        • Mar 2003
        • 10

TU i MC22

Kjøpte modulen i danmark ferdig koblet lik din tegning, det viste seg da at senderen virket på 35 også da den stod på 2,4
        sendte alt tibake med besked om det som hente og at det måtte være noe galt med modulet,fikk da besked om at man koblet det feil at MC 22 var litt spesiel .
        da jeg fikk det tilbake var den grønne ledningen koblet over bryteren 2ledninger fra bryter til
        2,4 på modulet og bare 1til 35 ? noe rart
        det ser ut til å virke riktig, men har ikke vært ute å flyd ennå
        Var derfor litt intresert i hvordan andre har koblet det opp
        Helge Fuglerud

Comment

• helgefug
          • Mar 2003
          • 10

TU til MC22

hei LaSt

ser på tegningen at der går 2ledninger til både 2,4 og 35 men det ser ut som det ligger en lask på modulet så sikkert derfor han har bare en leder til 35
          Helge Fuglerud

Comment

• _wizard_
            • Nov 2005
            • 224

Originally posted by helgefug
            Kjøpte modulen i danmark ferdig koblet lik din tegning, det viste seg da at senderen virket på 35 også da den stod på 2,4
            Det var underlig. Jeg testet det da jeg bygde om min sender, og jeg hadde ingen aktivitet på 35 båndet da jeg sjaltet over bryteren. Jeg har desverre ikke mulighet til å teste det lenger da jeg har gått helt over til 2,4 og fjernet 35 modulen og antenna samt solgt bryteren.....

Uansett vil den varianten som er omtalt på den tyske bruksanvisningen gjøre bruddet komplett slik at du er helt 100% sikker.
            Med vennlig hilsen
            Baard Lindberg
            Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

"I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

Comment

Working...