Lurer litt på erfaring kvalitet på PowerHD servoer?? Både positive og negative ting kan være kjekt å få med seg.. Hadde tenkt å prøve de for første gang i en extra 33%.. Eller burde man styre unna??..
Unconfigured Ad
Collapse
Kvalitet PowerHD??
Collapse
X
-
Har etterhvert hatt ganske mange av disse i diverse modeller og aldri en som har sviktet meg.
MEN de er helt klart mer upresise og dårligere oppløsning enn dyrere digitale servoer. Eks Hitec 7955TG. Men de duger for de aller aller fleste til vanlig bruk.____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.noComment
-
de tåler ihvertfall ikke kræsj, tåler ikke at de står på belastning over noe tid heller, brent opp flere 9110 og 9159 servoer,trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
homemade quad med diverse elektronikk.
noen depronkjerrer.
futaba10c 2.4ghz.
radiostyrte bilær med reservedeler liggende klartComment
-
Jeg har bare erfaring fra ett fly, og der konka den ene når jeg drev å bygde modellen. Den endret plutselig senterpunkt med 45 grader. Det er også litt slakk i gira på den, som utgjør litt på modeller med store ror.
Fungerte forøvrig fint på mitt fly, og kan anbefale de.Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.noComment
-
Ser litt rundt på div servoer og gjør meg vel opp ei mening at det er vel det beste å montere digitale servoer.. Men er det nødvendig å bruke digitale? Analoge er vel bra dem og,eller?? Bruker digitale på helien å min erfaring der er at de bruker en god del mere strøm enn analoge..Kim-ArneComment
-
Har kjøpt totalt 25-30 (9110/9150)Power HDservoer og 3 har sviktet.
Det snodige er at alle som har sviktet har vist feilen under test og har gjort det før 1. tur.
En var ustabil i kulde, en var fastkilt ved ankomst og en hadde en motor hvor rotor subbet i magnetene.
Ellers i klubben er det ett par stk som har hatt litt trøbbel med HD servoene, men kommer ikke på noen som har hatt servoer som har feilet i luften.
Jeg bruker de , men med forsiktighet. Kommer nok ikke til å sette en slik servo f.eks. på en modell med kun en servo på høyderoretTor Helseth
Ålesund og Omegn ModellflyklubbComment
-
Jeg har aldri prøvd PowerHD servoer jeg heller men vurdere jo litt å prøve.. Hitec har jeg flere av og de er jeg veldig fornøyd med så det er mye mulig jeg bruker det i stede.. Har og noen Futaba og JR servoer uten at jeg personlig merker noen forskjell på de typene..Kim-ArneComment
-
Bruker endel av disse og det er kun ett minus med de og det er at de har vel stiv servoledning. Jeg vet at Hitec leverer, er god kvalitet og oftest mer presise.. Servo er ofte mote og kjøper en de dyreste Hitec som jeg har gjort en gang.. men jeg merker lite til det i flysammenheng. Det blir som å kjøpe et dyrt musikkanlegg. Kvaliteten er målbar men ikke hørbar. Mine Power HD 9150 leverer og jeg merker lite til forskjellene..
NB: Servoene/kvaliteten i mine fly innstalleres etter modellens størrelse. Power HD bruker jeg i modeller opp til 2,30 meter inkl Hitec sånn midt på treet. Over det bruker jeg JR eller Hitec men velger sjelden de dyreste. Skal du ha kvalitet over hele linjen og økt selvfølelse og har stinn pengebok må du selvfølgelig velge kvalitet ut i fra modellens verdi. Servoer til rorbruk bruker jeg bestandig med metallgear men aldri med carbonitegear. Ikke til engang gass - chooke..Last edited by Raptor; 24-05-10, 17:58.Mvh.
Rolv LeirroComment
-
Bruker både hd9150 og ds090 og er fornøyd med disse. De har endel slark, men i forhold til prisen er det ikke annet å forvente.
33% størrelse er vel i grenseland for meg personlig, og hadde nok kostet på meg en Hitec 7955tg på sideror ihvertfall.
@Raptor:
Den musikkanlegg uttalelsen er jeg totalt uenig i. Forskjellen mellom ett anlegg til 10k og ett til 100k er enorm hvis man bare har interessen og virkelig lytter. At det er din subjektive mening er selvfølgelig helt greit, og jeg skriver ikke dette for og være ufin/slem eller noe, men jeg var selv av den oppfatning helt til en kamerat kjøpte seg ett rimelig heftig anlegg (Grom lyd, ikke cerwin vega mye lyd). De fleste av oss har vel hørt ihvertfall noen låter fra The dark side of the moon, men kanskje ikke alle har satt seg ned foran en grom hjemmestereo og hørt-hørt på platen. Jeg fikk ihvertfall ett nytt syn på stereoanlegg. Det var som en helt annen plate, med lyder jeg aldri hadde hørt før.
Lars.Comment
-
Har hatt 2 fly med Power HD 9150 servoer, og har opplevd feil sentrering, på 2 servoer.
Jeg hadde også 2 stk. montert som høyderor på et 30% fly der den ene bare har hatt halve styrken. Dette er en feil man ikke finner ut av hvis man ikke sjekker hver enkelt servo. Allt virker normalt, men ingen krefter??
Etter dette så stoler jeg ikke så mye mer på dette merket, jeg har derfor byttet ut alle til kvalitetsservoer.
Synes det er verdt noen tusenlapper når modellen koster såpass mye!Comment
-
Jeg har brukt en HD-9110MG på sideroret til min GP Extra 300 SP (50 strl). Og den har holdt mål og vel så det med flere uhell som kun har ført til at staget har bøyd seg. Servoen fungerer like bra.
Jeg har nå en Sebart Angel 50E med HD-5680BB servoer og alt funger fint så langt, kjappe og fine og presise nok for meg.
Så har jeg brukt HD-1810MG som er en miniservo med styrke som en std. servo (3-4kg). Disse har jeg hatt på balanserorene og høyderoret i Extraen. Og de er mer enn sterke nok til kravene til modellen og flygingen, kjappe er de også, men de tåler dårlig uhell, harde landinger og kollbøtter og slikt. Jeg har røket fire stykker nå (drevene), men etter drevbytte på to av dem virker de ikke. De to siste gikk forrige helg etter en flikk under landing (drevene), hvet ikke om jeg får liv i dem ved drevbytte. Men det ser ut til at de ikke tåler at drevene ryker, da virker det som servoen ryker også. Men jeg har jo vært dum og montert så små servoer i såpass stort fly. Selv om de er sterke nok i henhold til spesifikasjonene, så tåler de ikke mindre uhell med større modeller i hvertfall.
Jeg har også en GP 25 Spitfire som jeg har HD-2213MG i og det fungerer utmerket så langt. Større modeller passer nok ikke så små servoer til.
Jeg måtte i nøden erstatte høyderorsservoen i Extraen med en std Futaba S-148 som jo er den billigste std. servoen til Futaba. Selv om den er treg (og faktisk svakere) i forhold til HD-1810MG og ikke digital, merket jeg ikke store forskjellen, bortsett i fra at Futabaen tåler stryk mye bedre. Jeg tror egentlig ikke man trenger rå digital servoer til vanlige fly opp til i hvertfall 60. størrelse, med mindre man er svært god til å fly og kanskje driver konkurranse på høyere plan slik at man kan merke forskjell.
På helikopter er det annerledes, der merker man forberdringen med gode digitale servoer fordi det er så mye leamikk som skal beveges fort og sentreres presist fort.
Ellers så er det vel slik at om man skal være på den sikre siden, så kjøper man anerkjente merker som Futaba, JR, Hitec mv. Da jeg fløy før for 20 år siden kom Hitec inn som ett billigmerke med heller dårlig ry. Nå er det bitt anerkjente saker!Futaba T8FG-S
Noen planker og noen visperComment
-
I og med at jeg flyr søte, små fly, så er min HD-erfaring kun med denne: http://hobbycity.com/hobbyking/store...idProduct=6341 . Kjøpte to stk for å bruke til tilt på FPV-kamera (den servoen som får mest juling), men det ble bare krøll. Den fikk panikkanfall ved oppstart noen ganger, og tenna knakk, hvilket ikke har skjedd meg med MG 65 under ekstremt mye verre situasjoner. Sentreringen var OK, bedre enn MG 65 (skulle bare mangle), men servoen som overlevde var for treig for Parkmasterens sideror. Jeg vet ikke hva den servoen skal være godt for, tror selv ikke skala-gutta kan ha bruk for den.Anders Eiebakke90078513Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment