Unconfigured Ad

Collapse

Backlight mod på JR DSX9

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pole
    • Aug 2004
    • 225

Backlight mod på JR DSX9

Nå som fler og fler radioer kommer med backlight, så fant jeg ut at dette må jo jeg og ha... lite sugen på å kjøpe ny radio ettersom jeg er meget fornøyd med min DSX9, så sveipa over nettet og fant et kitt for denne modden, har nå montert dette og syns resultatet var bra

Så om noen vurdere å gjøre dette så vil i alle fall jeg anbefale det..

NB! Du bryter alt av garantier osv. ved å gjøre dette, ettersom du må plukke radioen i deler og dille med displayet, lodde og putte inn nye komponenter i radioen.

Har laga en liten rewiev av modden på bloggen min HER

Click image for larger version

Name:	IMG_9643.jpg
Views:	1
Size:	111.9 KB
ID:	626938
    Eivind Hansen
    ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Gjorde det samme for ca ett år siden (her er linken) men fjernet backlight'en etter noen uker siden displayet ble veldig vanskelig å lese i sol lys.

Jeg vil på ingen måter anbefale modifikasjonene - Det er milevis forskjell mellom lesbarheten på et original backlight display og det du ender opp med etter modifikasjonen!

Ja, innendørs og i skumringen er det greit å ha backlight men den lysproduserende plata som settes inn reflekterer dårlig i sollys og da blir bakgrunns lyset for svakt.

Videre sluker det strøm fra batteriet - ja jeg mener sluker og særlig hvis du sette opp intensiteten slik at det blir nok backlight selv i dagslys. Det fantes heller ingen automatisk timer som slår av lyset etter noen sekunder når du ikke er inne i menyene!

Som sagt - jeg kastet det ut etter noen uker - og du kan ende opp med å måtte kjøpe ett nytt display siden det reflekterende laget er revet av under ombyggingen.

Fant noen gamle laptopper og demonterte display på disse - de hadde en løs reflekterende palte med en matt-skive som jeg fikk klippet til å skudd under displayet i JR'en - heldigvis ble dette resultatet neste like bra som originalen og jeg slapp å punge ut med noen tusenlapper for et nytt display.

Min anbefaling er å tenke over et par ganger om du virkelig vil gjøre dette før du setter i gang - veien tilbake kan være lang og kostbar.
    Last edited by Quadrocopter; 30-05-10, 11:36.

Comment

• Pole
      • Aug 2004
      • 225

Bra tilbakemelding der, jeg var litt i tvil om jeg burde gjøre dette, var også litt skeptisk til hvordan dette ville funke under forskjellige lysforhold som du nevner. Ser fra bildene i den nevnte tråden at komponentene og selve lys-arket er anderledes på mitt kitt enn hva du hadde, mulig det er skjedd noen forbedringer, skumma bare gjennom tråden, men kan ikke se det står nevnt hvilken fage du hadde på ditt kitt, man kan jo få både hvitt og blått, jeg har insatlert blått.

Får se åssen det funker etterhvert, i dag, da det er overskyet så funker det utmerket, og jeg må jo si at når jeg er ute å flyr så trykker jeg generellt lite på radioen, det gjøres mest hjemme eller under halvtaket på stripa vår.

Skal det vise seg at jeg ender opp med samme erfaring som deg, så har jeg heldigvis liggende en gammal laptop.. hehe :P
      Last edited by Pole; 30-05-10, 12:36.
      Eivind Hansen

Comment

• Pole
        • Aug 2004
        • 225

Har nå testet dette litt under diverse lysforhold og må si at jeg syns det funker meget bra, ved sterkt sollys så er skjermen slik den var før jeg monterte lyset, er det overskya eller mørkt så er det mye lettere å lese... Så langt virker det meget bra
        Eivind Hansen

Comment

• Quadrocopter
          Moderator
          • Aug 2007
          • 6357

Ingen ting er bedre - kan hende at leverandøren din har fått noen bedre plater enn de jeg fikk.

Comment

Working...