Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onboard glow, hvilken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Onboard glow, hvilken?

    Heisann.
    Har en OS 160 FT jeg skal ha ny onboard glowdriver til. Har tidligere brukt denne
    Click image for larger version

Name:	EXRA550-450.jpg
Views:	1
Size:	18.3 KB
ID:	627595
    med godt hell. Kjøpt hos smallsize, men de har den ikke, og får den ikke før om tidligst 4 uker. De har nå også fjernet den fra nettsiden.

    Sullivan sin er jo et godt alternativ, men den er litt stor og klumpete, skal ha en jeg kan ha inni kroppen på flyet.

    Så, hvilke erfaringer/anbefalinger har du til en motor med 2 sylindere, som kan brukes med radioen? Ikke en som slår av seg selv innen en gitt tid altså...
    -------------------
    Lars S. Siggerud

  • #2
    Originally posted by lsigge View Post
    Heisann.
    Har en OS 160 FT jeg skal ha ny onboard glowdriver til. Har tidligere brukt denne
    [ATTACH=CONFIG]34585[/ATTACH]
    med godt hell. Kjøpt hos smallsize, men de har den ikke, og får den ikke før om tidligst 4 uker. De har nå også fjernet den fra nettsiden.

    Sullivan sin er jo et godt alternativ, men den er litt stor og klumpete, skal ha en jeg kan ha inni kroppen på flyet.

    Så, hvilke erfaringer/anbefalinger har du til en motor med 2 sylindere, som kan brukes med radioen? Ikke en som slår av seg selv innen en gitt tid altså...
    Hei Lars!
    Ta en kikk på denne: 404
    Jeg har ingen erfaring med den. Det ser ut til at Nortrading på Mysen har den.
    Sees på Haver

    Comment


    • #3
      Eureka har en fin en som jeg har på min OS 160 den ser du på indikasjonslampa om en av pluggene er deffekt.
      404 Not Found
      Her er brukermanual.
      http://www.microsens.at/shopping/med...1256505198.pdf

      Kjell Arne

      Comment


      • #4
        Jeg hadde onboard glow i H9 Cessna'en min (sammen med FEMA starter). Jeg kjøpte 2 forskjellige og endte opp med å bruke Sullivan sin. Den var kanonbra og jeg likte spesielt godt at den har innebygget regulator og kan kjøre fra forskjellige spenninger (alt fra 1,2v til 12v). Jeg brukte 3-cell A123.

        Går rett på throttlekanalen med y-kabel, eller på egen kanal som du kan programmere. Du kan selv velge hvor på throttlestikka den skal aktivere tomgangsgløding om du vil ha det.

        Last edited by andersh; 19-10-10, 19:39.
        Anders Hauge

        www.hang.no - Norges nye HANG-side!

        www.JetsOfBergen.no
        rc.andersh.com

        Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
        Byggeblog FPV SailCam Easyglider
        Byggeblog for Eurosporten
        Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

        There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

        Comment


        • #5
          Jeg har også en Sullivan gløder i min H9 Cessna.Det dumme er den ikke har noen indikasjon om en plugg er deffekt.

          Kjell Arne

          Comment


          • #6
            Jeg husker ikke helt hvordan den virket på akkurat det punktet, men her er fra Tower: Green LED light indicates burned out plugs, bad connections, or dead battery by flashing on the panel.
            Anders Hauge

            www.hang.no - Norges nye HANG-side!

            www.JetsOfBergen.no
            rc.andersh.com

            Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
            Byggeblog for Eurosporten
            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

            There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

            Comment


            • #7
              Originally posted by andersh View Post
              Jeg husker ikke helt hvordan den virket på akkurat det punktet, men her er fra Tower: Green LED light indicates burned out plugs, bad connections, or dead battery by flashing on the panel.
              Dette tror jeg er når det er 1sk plugg som den gløder.

              Kjell Arne

              Comment


              • #8
                Da ble det handlig av gløder hos Eureka. Egentlig ganske greit da han bor ca 6 min kjøring fra meg... Blir spennende å se om den er grei å sette opp og ikke minst virker tilfredsstillende.
                Takk for tips!
                -------------------
                Lars S. Siggerud

                Comment

                Working...
                X