Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Har nettopp bestilt meg en 3 cellers lipo til Futaba 7C'en min.. Er det nødvendig å lodde på dioder for å få ned spenningen eller tåler radioen dette? http://elefun.no/p/prod.aspx?v=10569
Jeg mener å ha sett en tråd om dette tidligere, men jeg finner den ikke i farta
Jeg anbefaler det sterkt å innstallere dioder. Uten fungerer vil fungere en lang peridode, og behøver ikke ødelegge senderen. Men jeg syns 3 kr for diodene og ca 15 minutter jobb er god investering for å spare senderen for den ekstra volten.
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
Husk at forskjellige Lipo har forksjellig utladningskurve, noen holder spenningen veldig bra og dropper som en stein i frittfall når de begynner å nærme seg tomme.
Ellers er det jo ganske spennende å se folk går tom for batteri i radioen sin for oss andre så pass godt på spenningen, er lett å glemme seg når man er vant til et tregt nimh eller nicd
Frank, haru et Q-tips? Du veit jeg bruker LifePo4 (3S/2100mAh) på dx7'n og har gjort det i snart 1år nå. Lader ikke før den er på 9.4-9.5V, jeg.. Er det risikosport? Spenninga holder lengst på 10 og 9.8V, så dropper den sakte til 9.7 og litt kjappere ned til ca.9.4 (noenganger har jeg dratt den lavere, faktisk helt t 9V engang (uten fly i lufta da, vel und merke)
...Du veit jeg bruker LifePo4 (3S/2100mAh) på dx7'n og har gjort det i snart 1år nå. Lader ikke før den er på 9.4-9.5V, jeg.. Er det risikosport? Spenninga holder lengst på 10 og 9.8V, så dropper den sakte til 9.7 og litt kjappere ned til ca.9.4 (noenganger har jeg dratt den lavere, faktisk helt t 9V engang (uten fly i lufta da, vel und merke)..
LiFePo4 batterier har en nominell spenning som ligger 0.4 Volt/celle lavere enn LiPo, dette medfører at den bratte delen av utladningskurven for et tre celle LiFePo4 batteri vil starte 1,2V lavere enn på et LiPO batteri.
Starter den bratte delen f.eks rundt 10.5V (3 *3.5V/celle) for LiPo så vil den starte rundt 9.3V for et LiFePo4 batteri, dette stemmer bra med de erfaringene du har.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment