Unconfigured Ad

Collapse

Nyheter rundt JR sitt nye 2.4 system?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars N
    Moderator
    • Apr 2002
    • 2891

Nyheter rundt JR sitt nye 2.4 system?

Leste litt rundt at JR har lanset sitt eget frekvenshopping system på 2.4 ghz som heter DMSS. Dette er vist pga dårlige avtaler med Spektrum osv som gjør at de ikke får lov til å selge radioer under 9 kanaler med DSM2, også er det begynt å blir rapportert veldig mye problemer med DSM2 sytemet rundt omrking på kloden, i en del land har vist forhanldere sluttet å slege systemet og noen steder er det forbudt.

I første omgang har JR lansert en 7 kanaler som er ute på markedet i disse dager, men er det noen som vet noe mer om når 9 -12 kanalerne kommer med DMMSS?
    Lars Norberg
  • johanngj
    • Nov 2007
    • 533

Originally posted by Lars N
    Dette er vist pga dårlige avtaler med Spektrum osv som gjør at de ikke får lov til å selge radioer under 9 kanaler med DSM2, også er det begynt å blir rapportert veldig mye problemer med DSM2 sytemet rundt omrking på kloden, i en del land har vist forhanldere sluttet å slege systemet og noen steder er det forbudt.
    Hei, har du noen kildehenvisning til dette? Særlig dette med problemer med DSM2. Høres veldig drastisk ut, om jeg skal være ærlig.
    Med vennlig hilsen
    Johannes Gjessing GMFK
    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

• Lars N
      Moderator
      • Apr 2002
      • 2891

Originally posted by johanngj
      Hei, har du noen kildehenvisning til dette? Særlig dette med problemer med DSM2. Høres veldig drastisk ut, om jeg skal være ærlig.
      Ikke som jeg kan finne i farten desverre, men snakket med en av de store hobbybutikkene i Tyskland og han med mange andre har sluttet å selge spektrum pga mye problemer med "loss of signals" som han kalte det. De ville ikke selge spektrum før de hadde fått bekreftet at dette var blitt ordnet.
      Mener også at Frankrike og Japan har forbud mot DSM2 og lignende systemer, men er ikke sikker. Er også del tråder på rcgroups rundt satelitter som plutselig ramlerut og bare står og blinker. Samme har folk haatt problemer med i min klubb.
      Lars Norberg

Comment

• ludvik 79
        • Jan 2008
        • 180

jeg har en seks kanaler som satelitten blir stående å blinke avogtill, jeg har ikke merket noe problemer med signalet av den grunn.

Comment

• Lars N
          Moderator
          • Apr 2002
          • 2891

Etter hva jeg har lest er grunnen til at JR 11X zero er med modul i dag er oga den kommer til våren i ren DMSS versjon. Håper dette stemmer og at den da blir å få tak i via den engelske distributøren slik at den blir CE merket. Hadde jo vært fint med en Norsk leverandør av JR....
          Lars Norberg

Comment

• jj
            • Nov 2002
            • 1327

Originally posted by Lars N
            Ikke som jeg kan finne i farten desverre, men snakket med en av de store hobbybutikkene i Tyskland og han med mange andre har sluttet å selge spektrum pga mye problemer med "loss of signals" som han kalte det. De ville ikke selge spektrum før de hadde fått bekreftet at dette var blitt ordnet.
            Mener også at Frankrike og Japan har forbud mot DSM2 og lignende systemer, men er ikke sikker. Er også del tråder på rcgroups rundt satelitter som plutselig ramlerut og bare står og blinker. Samme har folk haatt problemer med i min klubb.
            Det selges ikke i Frankrike fordi de har litt spesielle 2.4 bestemmelser enda (de henger litt igjen kan man si og er litt rigide...). De har bare noen av de frekvensene 2.4 sender på. Det samme gjelder nesten alle merker og sendesystemer, men noen kan programmeres til å fungere på bare de frekvensene. Det gjelder forsåvidt også gjesteflyging i Frankrike. De hadde akkurat VM der og de måtte til slutt gå med på at alle de 28 landene fikk bruke de systemene som var på markedet. Ellers hadde det ikke blitt noe VM... I know fordi jeg var tilstede og måtte jobbe kraftig i forkant med det.
            Vet ikke hva som er tilfelle med Japan, men der selges det normalt DSMJ etter sigende

Jo Grini - som har flydd DSM2 siden det kom ut på ganske mange internasjonale stevner...
            Jo Grini
            http://vimeo.com/jojoen
            http://www.youtube.com/jojoenno
            http://www.jojoen.no/

Comment

• ludvik 79
              • Jan 2008
              • 180

det jeg har hørt er at det er uenigheter mellom spektrum og JR pga. spektum har begynt og nerme seg highend markedet til JR

Comment

Working...