Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva tåler futaba R6014HS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva tåler futaba R6014HS

    Nå kara vil jeg høre hva dere har og si.
    Noen vet nok hvor jeg vil, men samme det.

    Hva tåler en R6014HS fasst av highvoltage servor(f.eks 10-11 stk). Amp osv.

    Jeg har også mailet futaba, og gjør vel egentlig det enda..........

    Ingen synsing, men gjerne det dere hvertfall nesten er sikre på

    Jeg poster futabas svar når jeg har fått svar på alt.

    Ps Snakk gjerne ''norsk'' da jeg ikke er veldig spesialist på strøm

  • #2
    Jeg er heelt sikker på at den ikke tåler 22,2V inn.. Førstehånds erfaring!
    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

    Comment


    • #3
      Ok, men tviler på at jeg skal bruke mer enn 6.6v
      Beklager at jeg ikke skrev det.

      Comment


      • #4
        Mottakeren har ingen egen tykk strømtilførsel og havner derfor inn i samme kategori som resten av mottaker røklet som bruker vanlige servokontakter - det er som regel ikke mottakeren som er begrensningen men pluggtypen!
        Denne kontakttypen greier neppe noe mer enn en 4-5 amper kontinuerlig før du begynner å bevege deg på tynn is.

        Det er flere måter å komme seg rundt dette på - f.eks og koble sammen alle + kablene ( gjør det samme med - (minus) kablene) fra servoene utenfor pluggen og kobl disse direkte til batteriet/BEC, bare husk at du kobler en tynn kabel fra - (minus) sammenkoblingen og inn til - (minus) på mottakeren, denne må til for å få riktig jordpotensiale på selve styre signalet - eller så er det over på power boks etc.

        Edit:
        Du finner sikkert en eller annen der ute som mener at man kan pøse på 10 talls amper gjennom pluggen, men husk at dette er plugger som er designet som lav strøm/ signal plugger selv om de er gullbelagte.
        Videre er dette en pluggtype som fort mister kontakt flate trykket (dårlig eller ingen fjær) etter noen turer inn og ut og dermed øker motstanden i pluggen og evnen til å lede strøm reduseres ytterligere.
        Last edited by Quadrocopter; 20-12-10, 21:45.

        Comment


        • #5
          Originally posted by anders e View Post
          Ok, men tviler på at jeg skal bruke mer enn 6.6v
          Beklager at jeg ikke skrev det.
          Bare spøker..
          Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

          Comment


          • #6
            Den skjønte jeg faktisk. Men du minnet meg på volten jeg skulle bruke

            Comment


            • #7
              Det offisielle svaret fra Futaba står nederst på denne siden - og er veldig ullent. Men igjen, det er ikke mottakeren som er det svake leddet - det er pluggen og pinnene!
              Last edited by Quadrocopter; 20-12-10, 22:18.

              Comment


              • #8
                Ja jeg skjønner.
                For svaret jeg fikk var at mottageren ville nok tåle en 40% med servor rett i. Men det er noe dem ikke vil være ansvarlige for
                Men jeg skjønner at kontakten blir det svake leddet. Hadde det ikke vært for det hadde jeg kjørt på.

                Får se om jeg kjører + og - utenom da. Det er jo Rognes spesial det.
                Jeg ville bare ha noen meninger ettersom jeg også mailet futaba.

                Jeg som er så i mot pb kommer til å bli ertet for alltid om jeg setter inn det.
                Takk for svar.

                Comment


                • #9
                  Tråden forsetter her med mer dypdykk i problemstillingen rundt mange servoer på en mottaker
                  Last edited by Quadrocopter; 22-12-10, 00:09.

                  Comment

                  Working...
                  X