Unconfigured Ad

Collapse

Mange servoer tilkoblet Rx - trenger jeg PB, 2 batterier, redundans, feite kabler...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cossy
    • Jul 2006
    • 105

Hehe
    Frankenstein er fortsat frankenstein, har ikkje gjort noe med eurosporten enda, er klar til både fagernes og VOSS hvis de er tur opp der, ser aldri noe på jettsoff bergen siden om vossa fyking lengre, rekner med dere holder de hemmeligt eller har kuttet de ut, står kun om fagernestreffet og norges jett treffet på venstresia på sida.
    Som eg skriver så får eg max trekk på bakken ved og vigle alt på 20 amper, klarer ikkje de i lufta selv om eg er stygg og drar blender,knife edge spinn med røyk på i lufta. trekker typiskt 800 mah(400 pr batteri) på ein tur på 10-15 minuter på powerbox batteria. tenning og rudder kommer utenom, men de er jo nada nothing.
    futuba 18MZ
    Addiction X
    Slick 71" Hacker
    qq Pits Python DZY100
    2.6 Edge extreme compositt, DA85
    3.5 Edge extreme compositt, ZDZ210
    Pike Giant
    Sawex L39 jetcat P60
    Eurosport G-booster 160+
    Trex700 x 2
    Trex 550 CGY750
    Trex500

Comment

• cossy
      • Jul 2006
      • 105

Videre til tråden her vil eg sei att hvis ein driter i støy indusert direkte eller indirekte/ servo matching/utgangar til rådighet på motaker/ servo failure,kortslutning, osv, så skal eg fint klare og fly 3,5 meteren min på ein motaker med alle serveor rett i, men med felles koplet + og - til eit helsigt batteri som klarer og holde spenning under amper trekk. Videre så kan ein kjøpe se drittbilgt redudans system ved og gjøre dette med 2 matakere i flyet og dele de på midten , eine motaker til eine sida af flyet og gass/rudder, andre motaker til andre sida og rudder/gass.
      futuba 18MZ
      Addiction X
      Slick 71" Hacker
      qq Pits Python DZY100
      2.6 Edge extreme compositt, DA85
      3.5 Edge extreme compositt, ZDZ210
      Pike Giant
      Sawex L39 jetcat P60
      Eurosport G-booster 160+
      Trex700 x 2
      Trex 550 CGY750
      Trex500

Comment

• spitmk16
        • Oct 2005
        • 1367

Originally posted by Quadrocopter
        @andersh
        Det var da voldsomt - her prøver arhennie og undertegnede å svare på et spørsmål fra Spitmk16 med noe mer utdypende enn ja og tja.
        Det er ikke alle som har fått inn elektro med morsmelka og enkelte trenger noe mer bakgrunn for å forstå hvordan ting henger sammen. Faktisk kunne flere trenge det.

Kanskje skulle innlegget til Spitmk16 ha vært flyttet ut i en annen tråd så alle forstår at det er to forskjellige ting man snakker om.....

@all
        Blir skremt av enkeltes forståelse å holdning til de forskjellige komponentene som finnes i flyet.

Når de mest "erfarne" pilotene står på stripa med sendere i 15 lapper klassen og fly til 30 lapper hvor man har puttet inn det feiteste av motor, og så gir man egentlig blanke F... i tanken om at ingen ting er bedre enn det svakeste leddet.

Går det så går det er etter min mening en håpløst holdning når man ved å legge inn litt mer innsats og noen få ekstra kroner kan få et løsning som man er sikker på virker.
        Jeg takker for gode svar, fra både deg og flere fra dette forumet.

Men ett spørsmål til. Har man noe igjen for med "overkill". Tenker på at man feks dobler kapasiteten på ledning eller kontakt, kontra å kjøre det man strengt tatt behøver.

Feks. man har maks 40 ampere på motor og kjører en ledning som takler 80 ampere.
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

Originally posted by spitmk16
          Feks. man har maks 40 ampere på motor og kjører en ledning som takler 80 ampere.
          Mellom batteri og ESC gir dette kanskje mindre spenning på spennings-spikene så kondensatorene på inngangen har det bedre.
          Mellom ESC og motor; teoretisk bedre sensing på backEMF og renere gange.
          Teoretisk...
          Last edited by joo; 22-12-10, 15:46.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...