Unconfigured Ad

Collapse

Hvilken mottaker(Futaba 2.4)?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • patternplanes
    • Jun 2009
    • 253

Hvilken mottaker(Futaba 2.4)?

Hei!
    Skal ha ny mottaker(2.4.Ghz Futaba) på mitt depronfly (Ultramicro Edge). Jeg flyr både inne og ute med det. Så lurer på om den lille 4-kanals mottakeren Futaba R6004FF holder eller om jeg skal sette inn en Futaba R6106HF med 6 kanaler. Den lille mottakeren har i følge Elefun en rekkevidde på 91.4 meter.
    Futaba R6004FF 4-kanals FASST mottaker Micro - elefun.no - Radiostyrt hobby
    Så, holder det med den lille 4-kanals mottakeren eller skal jeg kjøpe den som er litt større? Noen som har erfaringer med disse mottakerene i bruk ute?
    Kristoffer Rosmo
    Vingtor RC Klubb
    Great Planes Super Sportster 40
    SebArt Wind S110
    Clik 2.0
  • xilian
    Air boss
    • Feb 2009
    • 6523

Etter mitt syn holder 4-kanalern.
    Den funker ca. 100m unna, og det burde holde på denne modellen.

Jeg har selv prøvd flere ganger. Den virker IKKE lenger enn 100m
    Tom I. Arntsen

Comment

• Helihover
      • Nov 2005
      • 135

Hei
      Jeg har denne mottakeren på en Swift Mini med et heftig oppsett. Den flyr jeg ute til den knapt er en prikk - og det fungerer 110 prosent. Jeg tviler på at du får noe problemer med rekkevidde

Comment

• patternplanes
        • Jun 2009
        • 253

Ok, da tror jeg jeg satser på den lille Takk for svar! Noen andre meninger?
        Kristoffer Rosmo
        Vingtor RC Klubb
        Great Planes Super Sportster 40
        SebArt Wind S110
        Clik 2.0

Comment

• orjanp
          • Nov 2007
          • 726

Jeg velger konsekvent 6 kanaleren. Årsaken til dette er at det fort kan bli litt lite med 4 kanaler. Nå er det sjelden et problem med depronfly, men allikevel. Men man benytter jo alle kanalene dersom man har en servo pr. ror. Men dersom man plutselig skulle trenge to servoer til balanseroret, må man benytte ykabel. Og det har jeg ikke veldig sans for. Derfor bruker jeg R6106HF. Og da vet jeg også at den er mer anvendelig dersom jeg en dag skulle plukke den ut av depronkjerra. Prismessig er det 80 kroner forskjell. Vektmessig er det 3 gram.
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

Working...