Unconfigured Ad

Collapse

Noen Jr DSX9 spørsmål

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sveininge
    • Dec 2007
    • 1205

Noen Jr DSX9 spørsmål

Jeg har en DSX9, og frem til nå så har brukt Y-kabel på aileron og det har funket greit, men så tenkte jeg og teste ut og plugge begge servoene rett i motageren.

Jeg plugget den høyre servoen i AIL og den venstre servoen i AUX1 det er en 6 kanalt motaker i flyet. Så satt jeg radioen i Flapperon modus som det stod i manualen.
    Da funket det fint, men jeg har en bryter på høyre hånd på toppen av senderen som er 1-2-3 og der har jeg hatt forskjellige modus på flyet.
    Men med FLapperon på så er:
    modus 1 at begge balanserorene peker nedover
    modus 2 begge balanserorene står nøytralt
    modus 3 begge balanserorene står oppover,

Så hvordan får jeg satt radioen til at alle modusene så setter den balanserorene i nøytral ? dette svaret fant jeg ikke ut av i manualen.
    Så all hjelp tas imot med takk
    Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Originally posted by sveininge
    Jeg har en DSX9, og frem til nå så har brukt Y-kabel på aileron og det har funket greit, men så tenkte jeg og teste ut og plugge begge servoene rett i motageren.

Jeg plugget den høyre servoen i AIL og den venstre servoen i AUX1 det er en 6 kanalt motaker i flyet. Så satt jeg radioen i Flapperon modus som det stod i manualen.
    Da funket det fint, men jeg har en bryter på høyre hånd på toppen av senderen som er 1-2-3 og der har jeg hatt forskjellige modus på flyet.
    Men med FLapperon på så er:
    modus 1 at begge balanserorene peker nedover
    modus 2 begge balanserorene står nøytralt
    modus 3 begge balanserorene står oppover,

Så hvordan får jeg satt radioen til at alle modusene så setter den balanserorene i nøytral ? dette svaret fant jeg ikke ut av i manualen.
    Så all hjelp tas imot med takk
    I akro eller seilfly mode?

Comment

• Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

I akro mode kan du justere dette i [FUNK. LIST] -> [FLAP SYS.]....

Her kan du sette hva FM0, FM1 og FM2 posisjonen på bryteren skal gjøre.
      Du kan også sette utslagene på FLAP(NORM:, Mid: og Land: ) regner med de står til 100%, 0%, -100%
      Sett alle til 0% og rorene står stille samme hvilken posisjon bryteren står i

Comment

• lowland
        • Feb 2009
        • 94

Ikke for å kuppe tråden her, men har samme kontroll og lignende spm (akro mode). Jeg har ett fly der det er montert 2 servoer på elevator altså en pr. halvdel. Er det noen måte jeg kan unngå Y kabel der ? Bruker y kabel med reverserer, men har store problemer med at den ene servoen bare står og rister når jeg bruker den. er ikke servo det er noe galt med, problemet forflytter seg når jeg bytter om servoene. Bruker denne mottakeren : RD921 9-kanaler 2.4GHz

Comment

• sveininge
          • Dec 2007
          • 1205

Takk for svar .
          Jeg skal også dette opp et fly med 2 servoer på elevator men da har jeg en 7 kanals motaker regner med at det blir samme opplegget da . Og det var acro modus radioen står i ja

Sent from my iPhone using Tapatalk
          Min Hjemmeside..

Comment

• Quadrocopter
            Moderator
            • Aug 2007
            • 6357

Har JR 9X2 og ikke DSX9 men normalt så er menysystemet omtrent likt mellom radioene - dette er måten du gjør det på:

Sett den ene høyderors servoen i ELEV utgangen på mottakeren og den andre i AUX3

Fra Topp menyen ( Hold ENT nede mens du slår på radioen) velger du [DeviceSEL] og beveger deg ned til du kommer ned på nederste linje under AUX3, hvis den står til ACT eller GYRO setter du den til INH

Gå så tilbake til Topp Menyen og velg [Wing TYPE]
            Scroll ned til Nate linja under ELEV og trykk på scroll hjulet - du får nå opp et valg AUX3 og velg dette
            Tirm på dette oppsettet er noe spesielt så jeg vil anbefale å lese i manualen om hvordan dette virker!
            Radioen er nå satt opp til å bruke 2 servoer på høyderoret.
            Hvis du nå ser i de vanlige menyene som f.eks [SUB TRIM] så ser du at du har fått inn to høyderor LELE og RELE

Comment

• Quadrocopter
              Moderator
              • Aug 2007
              • 6357

Originally posted by sveininge
              Takk for svar .
              Jeg skal også dette opp et fly med 2 servoer på elevator men da har jeg en 7 kanals motaker regner med at det blir samme opplegget da
              Ikke helt p.g.a. at du ikke har en AUX3 på 7 kanaleren - du må da bytte ut alt som heter AUX3 med AUX2
              Last edited by Quadrocopter; 16-02-11, 15:35.

Comment

• lowland
                • Feb 2009
                • 94

Takker for svar Quadro. Ikke farlig å rote vekk manualen når du er på forumet.

Comment

• sveininge
                  • Dec 2007
                  • 1205

Nå funker det flott her takk for hjelpen quadro

Sent from my iPhone using Tapatalk
                  Min Hjemmeside..

Comment

Working...