Unconfigured Ad

Collapse

Valg av ny radio?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overberg80
    • Mar 2011
    • 9

Valg av ny radio?

Trenger litt tips på hvilken radio som er verdt å kikke nermere på.tenkte på enten seks eller sju kanaler..og er det noe og hente på å bestille radio fra utlandet som på hobbyking feks?setter pris på alle tilbakemeldinger.
  • Sundtair
    • Feb 2009
    • 1280

SPEKTRUM DX-10t på 2.4 GHz

eller
    Jeti sender DC-16 på 2.4GHz DUPLEX

Ønsker jeg meg om et par år.

Andreas
    Mvh Andreas
    Stevensaero, glede i noen balsaflak.
    PCM.at mye glede i litt carbon
    Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

Comment

• Are Vegusdal
      • May 2010
      • 21

Jeg har også tittet litt på Jeti sin DC-16. Jeg har i grove trekk fått med meg hvordan Futaba sitt FASST system og Spektrum sitt system omtrentlig virker (hopping på kanaler og binding til to kanaler) - hvordan er Jeti sitt system ? Fordelere og ulemper i forhold til Futaba og Spektrum?
      Bildene av DC 16 viser et fancy skall, men det er innmaten som er viktig.

are

Comment

• patternplanes
        • Jun 2009
        • 253

Jeg er veldig fornøyd med Futaba Fasst systemet Aldri hatt noe trøbbel eller mistet kontakt med flyet.
        Futaba 6EXP Computer fly/helikopter m/batterier - elefun.no - Radiostyrt hobby
        Futaba 7C Fasst med senderbatteri og lader - elefun.no - Radiostyrt hobby
        Jeg har selv 10CG men har vært borti 6ex før. Den virker fin og enkel å programmere, men 10CG er jo enklere pga.større skjerm osv. Ulempen med FASST er at mottakerne er dyre. Har ikke erfaring med andre 2.4 Ghz systemer.
        Last edited by patternplanes; 13-03-11, 16:55.
        Kristoffer Rosmo
        Vingtor RC Klubb
        Great Planes Super Sportster 40
        SebArt Wind S110
        Clik 2.0

Comment

• Guest

#5 Unapproved
          Futaba 10c eller futaba 8 kanaleren som kan oppdateres til 14 kanaler tror jeg det var
          Hitec aurora virker også fin, men har ingen erfaring der.

Comment

• GTI20
            Moderator
            • Jul 2008
            • 1426

anbefaler hitec aurora på det sterkeste. knall radio og bra bruker vennlighet. men det er jo smak og behag. jeg gikk fra 6 og 7 kanalers futaba til 9 kanalers hitec aurora. to forskjellige verdener..
            syntes det er like gøy å se på som det er å fly
            carl goldberg ultimate
            DJI S900
            piper pawnie el kjærre

Futaba 14SG
            diverse epp tjafs
            Per-Egil Furuseth

Comment

• syver
              • Aug 2009
              • 914

har futaba 10c selv.det er en kjemperadio,men går veldig å lukter på hitec aurora om dagen.hitec har telemetri å kan oppgraderes på nett,noe futaba ikke har eller kan.motagere til hitec er ca halve prisen av futaba.min konklusjonen er,hitec gir mer for pengene når man sammenligner 10c å aurora9.uansett, stort display gjør programeringen enklere.andre radioer har jeg ingen erfaringer med.
              Terje syvertsen
              www.ModumModellSportklubb.com
              3dhs edge mintor 38
              C-arf edge dle 111 v3.
              C-ARF extra 330l da 100.

Comment

• Guest

#8 Unapproved
                Sjekk dette Cool Futaba 8FG goes to 14 Channels!! - FlyingGiants

Comment

• overberg80
                  • Mar 2011
                  • 9

spektrum dx8 er vel en bra radio?er vel en radio man kan ha mye glede av og har de funksjoner man trenger og vel så det?ser man får den for rundt 3600.-
                  Er vel bra med radio for pengene det?

Comment

• farmann
                    • Mar 2010
                    • 918

Om du velger Hitec/Futaba/Spektrum er en smaksak. Futaba er generelt litt dyrere men vel gjennomprøvd, til Spektrum kan du få en del "ferdigfly med mottager . Hitec får du mye for pengene.
                    MEN KJØP I NORGE p.g.a. garanti og du unngår "bogus parts" (CE)
                    Last edited by farmann; 13-03-11, 19:57.

Comment

• lacappuchino
                      • Oct 2007
                      • 1342

Ja DX8 er en knall radio, men det er noe dritt med småfeil som den sliter med. Jeg går å lurer på om jeg skal bytte til JR11X, som etter min mening er den eneste som kan måle seg når det gjelder ergonomi og funksjonalitet. Det eneste negative, er at 11X faktisk ikke er klar for hverken DSMSS eller DSMX. Jeg blir vel å bruke DX8 en sesong før jeg bytter.

Futaba 8FG er en annen radio jeg kunne tenkt meg, men da må jeg bytte så mye utstyr, at det er ikke aktuelt med mindre jeg får radioen og mottagerne gratis.

En avgjørende faktor burde absolutt vært hva folk i nærmiljøet ditt bruker. Da er det ikke noe problem å få hjelp.
                      Honeybee CP 2

Comment

• Are Vegusdal
                        • May 2010
                        • 21

Ja smak og behag og hva som brukes i klubben er ofte avgjørende. Men, kan noen svare meg på hvordan Jeti sitt system fungerer sånn i forhold til Spektrum og Futaba sitt opplegg ?
                        are

Comment

• farmann
                          • Mar 2010
                          • 918

Ikke egne erfaring, men har hørt mye bra+++
                          spør Niels(MI)vet han bruker det

Comment

• thor_no
                            • Feb 2009
                            • 296

hvis en liker små elektriske fly er spektrum tingen. veldig mange av småtassene er klare til å bindes mot spektrum. jeg har en dx7 selv som jeg finner enkel i bruk og programmering. den holder fint til de fleste fly og heli av vanlig format. hva bruker man egentlig flere kanaler til? ligg unna dx6 tror jeg den virker ikke så enkel å programmere....

Comment

• spacewalker
                              • Dec 2006
                              • 144

Det ligger en lang artikkel på modellflynytt. Grundig sak som er verdt å lese hvis du er interessert i Jeti. Jeg har selv systemet i to radioer og er godt fornøyd. Jeg vet ikke hvilken krav du har, men etter det lille jeg har lest om Jeti radioen har den det meste.
                              Fly well-make my day!

Comment

Working...