Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align DS-610 og strømtrekk.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Align DS-610 og strømtrekk.

    Har akkurat satt opp min nye Sebart Sukhoi 50E.
    Kjører Align DS-610 på alle ror. Kjører strøm til mottager gjennom innebygd BEC i 80Amp ESC.
    Bec i denne er opgitt til og levere 3.ampere.

    Problemet mitt er:
    Når jeg throtler flyet på bakken så funker alt fint, men så fort jeg rører litt på rorene så får jeg lockout på mottageren og den begynner og blinke. Virker som om spenningen faller slik at mottageren sliter med og holde tritt.

    Kjører JR R921mottager. Er 3.apmere for lite for disse servoene? Eller kan det være at det er en ræva BEC i ESC'n.
    Er en Turnegy Plush 80A.(Veit det ikke er kremen men....)

    Har ikke så lyst til og sette in en mottagerpakke heller. Prøver og holde vekten nede.
    Youtube: Flygutta
    -----------------------------
    Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
    Heli: T-rex 700,T-rex 450
    Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
    (34 år ung)
    www.flygutta.com
    www.vfkm.no


  • #2
    DS610 er ikke akkurat en liten digital servo og ser i enkelte andre forum at folk opplever at de trekker nye strøm (selv om Align sier at det er en Low Power servo)
    Det kan hende at servoene dine trekker opp mot det BEC'en i Turnigy ESC'en kan levere og dermed kan den bli i svakeste laget, men Align har selvfølgelig ikke lagt ut noe info om strømtrekk under forskjellige belastninger (er dette en Plush ESC med switchmode BEC?)

    Det kan selvfølgelig være flere andre ting som kan skape problemer.
    Sett inn et Rx-batteri og test - funker det OK da?
    Gå over alle kabler og koblinger - særlig mellom ESC og Rx!
    Har du en annen ESC som du kan teste?
    Ønsker du å unngå Rx-batteri så finnes den noen fine switcha BEC i løs vekt som ikke veier for mye og de kan levere en 5A eller mer (Her er linken til en 5A (7,5A peak) utgave, du finner en 8A (15A Peak) på samme web...)

    Har flere modeller hvor jeg bruker Plush ESC og jeg har bare bra erfaring med den, men i modeller som er mindre og med svakere servoer enn den du har. På 50 size modellene så bruker jeg bare ekstern BEC (som vist i linken over)
    Last edited by Quadrocopter; 31-03-11, 11:43.

    Comment


    • #3
      Har testet med eget RX batteri, og da fungerer heller ikke.. Jeg kommer til og kutte ut den innebygde Bec'n i Plush'n og har bestilt meg DENNE fra Elefun. Håper dette vil virke..Kan da umulig dra over 5A??
      Last edited by Kleffa; 09-09-11, 10:49.
      Youtube: Flygutta
      -----------------------------
      Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
      Heli: T-rex 700,T-rex 450
      Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
      (34 år ung)
      www.flygutta.com
      www.vfkm.no

      Comment


      • #4
        Hvis alle 610 staller ut på likt hadde jeg ikke blitt forundra om de dro mer enn 5A nei.


        Men i et helikopter med flybar, så logga jeg noen flighter av en kompis, og han dro peak 13A men i gjennomsnitt dro det 1-2.
        Honeybee CP 2

        Comment


        • #5
          På et helikopter med DS610 og V-bar konket mottaker på samme måte da V-bar'en initialiserte for da gjør 3 servoer gjør et lite hopp samtidig. Erstattet BEC i ESC med en CC BEC. Den skal tåle 10A peak men konket også. CC BEC Pro på 20A fungerte bra.
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #6
            aaaa.......
            Det fårn si.... Makan til strømtrekk...
            Får prøve den jeg har bestilt først...Rive og røske i stikkenne..se om det "ryker" av bec'n og om motageren min klarer og holde tritt..
            Youtube: Flygutta
            -----------------------------
            Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
            Heli: T-rex 700,T-rex 450
            Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
            (34 år ung)
            www.flygutta.com
            www.vfkm.no

            Comment


            • #7
              Originally posted by Kleffa View Post
              aaaa.......
              Det fårn si.... Makan til strømtrekk...
              Får prøve den jeg har bestilt først...Rive og røske i stikkenne..se om det "ryker" av bec'n og om motageren min klarer og holde tritt..
              Høye servo strømtrekk er typisk for helikoptre ved tung belastning (3D) og du vil ikke komme i nærheten av disse med 50 sizen din.
              Staller alle servoene så har du andre og mer seriøse problemer enn strømtrekk....

              Men spørsmålet mitt er - trenger du overhode servoer som kan levere 9,6Kg 0.1s/60 (12Kg / 0,08s/60°) i en 50size Sukhoi, for meg virker det veldig overkill ?!?!

              BEC'en fra Elefun er sikkert grei den selv om den "bare" leverer 5A, MEN etter det jeg kan se så leverer den kun 6V.
              Bruker du 6V kontra 5V så vil servoene trekker mye mer strøm og gevinsten med å gå opp til 5A kan fort forsvinne....
              Du må også sjekke ut at dette er en switch-mode BEC, ikke en lineær (jeg regner med at det er en switcha utgave men spør i alle tilfeller)

              Skal du bruke de servoene du har i dag så ville jeg ha sjekket ut 8A (15A peak) BEC'en til Turnigy den leverer relativt bra med kontinuerlig strøm og kan også levere såpass mye mer strøm i peak at det vil dekke behovet til uthungrede digitale servoer.
              Her kan du også velge om du skal bruke 5V eller 6V.
              Dette er ikke en Turnigy/HK BEC, denne kommer fra en annen kilde (som jeg ikke husker navnet på i farten) og leveres fra et hav av forhandlere i forskjellige innpakninger og med forskjellig brand.

              Bladde litt igjennom flere tråder ute på nette og det kan virke som om DS610 servoene ligger på en ca rundt 1Amp/servo ved kontinuerlig tung belastning - helikopter gutta trekker en god del mer, med det ligger mer i helikopteret natur og hvordan piloten ratter.
              Last edited by Quadrocopter; 31-03-11, 13:54.

              Comment


              • #8
                Grunnen til at jeg bruker disse servoene er at de har grei pris og gode spesifikasjoner. Har hatt mange av disse før, men da i helikopter. Har vært strålende fornøyd og ikke hatt noen problemer.
                At det er overkill kan nok være... Men krefter er kjekt og ha

                Takker for alle innspill. Kommer med tilbakemelding når jeg får testet BEC'en jeg bestilte i dag. Kommer i posten i morgen.
                Youtube: Flygutta
                -----------------------------
                Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
                Heli: T-rex 700,T-rex 450
                Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
                (34 år ung)
                www.flygutta.com
                www.vfkm.no

                Comment


                • #9
                  her kan du finne specs på servoene dine, Align=Savöx for 600 serien:
                  Savox SC1256TG Digital Servo
                  her står det at den kan bruke opp til 5A ved stalling !!!



                  Comment


                  • #10
                    Sebarten har enda ikke vært i lufta, men tok fatt på den igjen i går. Nå prøvde jeg denne Ubec'en fra Turnegy, men ingen bedring. Mottageren starter å blinke.(Lockaout). Testet ny mottager også, ingen bedring.Ser bare ut som servoene trekker alt for mye strøm, og at spenningen dropper. Eneste løsning nå er vel og bytte servoer eller prøve LiFe. Tenkte kanskje jeg kunne prøve denne,burde vel funke? Eller?
                    Last edited by Kleffa; 09-09-11, 12:21.
                    Youtube: Flygutta
                    -----------------------------
                    Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
                    Heli: T-rex 700,T-rex 450
                    Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
                    (34 år ung)
                    www.flygutta.com
                    www.vfkm.no

                    Comment


                    • #11
                      Det ville jeg helt klart gjort. De har et stort utvalg Hyperion også. Ta en kikk. Det er vekt å spare.
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • #12
                        Da blei det bestilling av FLIGHTPOWER EVO-LIFE RX 6.4V 2000mAh 30C. Har andre servoer ligende, men da venter jeg til jag har testet dette. Funker ikke det så blir jeg faktisk forbanna..... Da blir det ikke greit å være Sebart Sukhoi skal jeg si dere!!
                        Youtube: Flygutta
                        -----------------------------
                        Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
                        Heli: T-rex 700,T-rex 450
                        Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
                        (34 år ung)
                        www.flygutta.com
                        www.vfkm.no

                        Comment


                        • #13
                          Det skal sies at du ikkje er den eneste som har hatt problemer med dette!
                          Hadde en U-can-do 46 med DS610 på alle ror. Ved litt heftige manøvere i lufta restarta mottaker seg(dette er Hitec 2.4).
                          Spenninga dropper noe enormt når eg "bruker" servoene litt i lufta. Gikk OK på bakken, men i lufta peip radioen hele tida pga lav spenning på mottaker når eg tok litt manøvere(telemetri).
                          Så disse servoene har eg slutta å bruke rett og slett. Synd da det er knallservoer mtp. annet enn strømtrekk. Sparer de heller til et heli
                          Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
                          Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

                          Comment


                          • #14
                            Etter at jeg fikk montert LiFe pakken jeg kjøpte fra Elefun, så er problemet helt borte. Alt virker som det skal. Klarer ikke å fremprovosere noen Lockout på mottager. Dette blei løsningen. Helt enig med deg ang servoene. Grei pris,raske og veldig presise. Så nå er jeg fornøyd. Fikk tatt maiden i går =)
                            Så konklusjonen er...Ha en strømkilde som leverer nok strøm, så virker dette som gull. FLIGHTPOWER EVO-LIFE RX 2000mAh 30C, anbefales på det sterkeste.
                            Last edited by Kleffa; 11-09-11, 12:59.
                            Youtube: Flygutta
                            -----------------------------
                            Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
                            Heli: T-rex 700,T-rex 450
                            Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
                            (34 år ung)
                            www.flygutta.com
                            www.vfkm.no

                            Comment


                            • #15
                              Takker for tips, skal eg prøve med mine! Da er det håp!
                              Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
                              Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

                              Comment

                              Working...
                              X