Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba S-BUS erfaringer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Futaba S-BUS erfaringer?

    Sbus begynner å komme litt på striper rundt om. Noen som har erfaringer
    de kan dele? Som vanlig var jeg skeptisk med en gang. Men som med fasst,
    så har det vokst på meg

    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

  • #2
    Jeg bruker en sånn sbus sak på den store extra'n.
    Hold dere fast!!!!!!!!......................Jeg kjører alle 4 bal-servone inn på sbus'n som da går videre til kanal 1(4 servor inn i en)

    Var skeptisk selv, men etter fagernes turen med et 10 talls snaps på god gass så funker det for meg

    NB: jeg har ikke sbus-mottageren. Det er vel sbc-1 jeg bruker til min 14ch.
    Last edited by anders e; 06-05-11, 19:08.

    Comment


    • #3
      Kjører vanlige servoer og? Funker forresten sbus servoene om man bruker de som en
      vanlig servo?
      Last edited by Jostein; 06-05-11, 19:25.
      Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

      Comment


      • #4
        Bruker 7955TG servor

        Comment


        • #5
          Noen som har montert og testet dette systemet, funter det bra?.
          Ser jo ut som det er veldig enkelt å ryddig system men ser skummelt ut med inntil 16 servoer på kun en kabel/kontakt inn på mottaker.
          Men sånnsett så ser jeg dem har en sånn forgreningskontakt med kabel for å koble innpå flere batteri.
          ​​​Kim-Arne

          Comment


          • #6
            Har bare brukt s-bus mellom mottaker og V-bar. Det har i hvertfall fungert helt prikkfritt.
            Nåværende Fly/Heli: Krill Spark Evolution I, 3DHS 89" Slick, EF 48" Edge EXP, 3DHS 33" Extra EPP, 3DHS 48" Velox VR-1
            Radio: Futaba 18MZ og 8FGS
            Planlagt: 3DHS 104" Slick / EF 104" Extra, 3DHS 72" Extra 330 V2
            Solgt: PA Addiction, PA Extra MX, PA Ultimate AMR, 3DHS 68" Velox, 3DHS 62" Osiris, 3DHS 87" Extra SHP, Mikado Logo 600, GB-models 2.2m Yak 55m
            Totalvrak: 3DHS 65" Vyper

            Comment


            • #7
              Originally posted by Awry View Post
              Har bare brukt s-bus mellom mottaker og V-bar. Det har i hvertfall fungert helt prikkfritt.
              Har jeg forstått det rett om man slipper programmering og s.bus servoer om man kobler s-bus -> V-bar? Det blir isåfall en ryddig kabling. Hvordan gjør man det med strøm på et slikt system. Tenker å kjøre 2s lipo / LiFE.
              Rolan Skartun

              Trex 600 Flybarred - Trex 450SE V2 RJX 3GX -Steve Shumate SU-37 & T-38(knust under lowpass invertet, a good way to go!):cool:

              Compass 7HV / MKS 950/980 / Align 700MX / CC Ice 2 120amp / BeastX/ Futaba S.bus

              http://www.sognmodellfly.com

              Comment


              • #8
                Originally posted by Skartun View Post
                Har jeg forstått det rett om man slipper programmering og s.bus servoer om man kobler s-bus -> V-bar? Det blir isåfall en ryddig kabling. Hvordan gjør man det med strøm på et slikt system. Tenker å kjøre 2s lipo / LiFE.
                Vet ikke helt hva du legger i "programmering". Du må jo fremdeles sette opp V-Baren, men du trenger ikke spesielle S-Bus-servoer. Mhp strøm blir det akkurat samme som før, men jeg dytter strømmen rett inn på V-Baren istedetfor mottakeren. V-Baren fôrer dermed mottakeren og servoene med strøm.
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by jotto View Post
                  Vet ikke helt hva du legger i "programmering". Du må jo fremdeles sette opp V-Baren, men du trenger ikke spesielle S-Bus-servoer. Mhp strøm blir det akkurat samme som før, men jeg dytter strømmen rett inn på V-Baren istedetfor mottakeren. V-Baren fôrer dermed mottakeren og servoene med strøm.
                  Programmering "ala" futaba s.bus spesialkabler og dingser Så da er det rimelig plug n play med s.bus og V-bar. 1 kabel mellom v-bar og s.bus og programering på pc av V-bar? Høres ut som en bra løsning!
                  Rolan Skartun

                  Trex 600 Flybarred - Trex 450SE V2 RJX 3GX -Steve Shumate SU-37 & T-38(knust under lowpass invertet, a good way to go!):cool:

                  Compass 7HV / MKS 950/980 / Align 700MX / CC Ice 2 120amp / BeastX/ Futaba S.bus

                  http://www.sognmodellfly.com

                  Comment

                  Working...
                  X